MuscleMeat

Nelson situps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sorry, maar ik zie niet wat de oefening inhoud, kan iemand dat in een paar woorden zeggen ?
 
Rechtzitten zoals op het tekeningetje gepost door zelda. Achterover leunen met je armen recht omhoog (zoals op de tweede tekening), tien tellen vasthouden, en terug naar de beginpositie.
 
bangelijk

echt een zeer goede oefening doen k vanaf nu elke dag :d
 
3XL zei:
Zoals het omschreven staat lijkt het me eerder een iliopsoas oefening als voor de buik ?

Als je goed de voeten in de vloer drukt worden de hams aangesproken door de retroversie in de heup wat voor uitschakeling van de heup flexoren zorgt.
 
Unregistered zei:
Als je goed de voeten in de vloer drukt worden de hams aangesproken door de retroversie in de heup wat voor uitschakeling van de heup flexoren zorgt.

Dat is ook de reden dat ik zelf een voorstander van de Janda situp ben, maar ik zie hier nergens bij dat je je hielen de grond in moet drukken, alleen dat je ze naar je toe moet halen.
 
Karma voor Suicide Sid en Jupiler. Nu heb ik weer wat leesvoer :cool:
 
kun je ook al boeken lezen op je ipod
 
Daster zei:
kun je ook al boeken lezen op je ipod

yup eff omgezet van pdf naar kladblok en staat ernu op. kannik op men gemakje lezen wanneer ik nix anders te doen heb
 
nice one ;)

m'n benen trillen maar is wel lekker ja zeker als je hem 10 seconden moet laten rusten met je armen omhoog :D

tnks
 
Heb hem zojuist voor het eerst gedaan en ik zou graag meer spanning erop krijgen maar ik kan gewoon mijn evenwicht niet houden. Mijn voeten staan verder van me af dan de afstand die word aangegeven in de uitleg.

Na de 10 reps voelde ik me dan ook niet voldaan. Ook had ik wat last van mijn bovenrug.

Nog iemand die hetzelfde voorheeft?
 
Laatst bewerkt:
die oefening hebben we weleens met thai boksen, je buikspieren branden dan lekker, goede oefening
 
Back
Naar boven