MuscleMeat

NeoMe - Blog

Bezoekers in dit topic

NeoMe

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
86
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Zal mezelf eerst even voorstellen, ben NeoMe :rolleyes:.

Heb twee jaar getrained van 17 tot 19 en toen vier jaar niet. Nu weer begonnen sinds februari en wil nu wel volhouden. Heb er uitgelegen door een schouderblessure, heb doormiddel van fysio en giropractie weer volle kracht en kan er weer tegenaan.

Train twee keer per week Full Body ( 1,5 uur ) en als het mooi weer is doe ik 1 a 2 keer per week uurtje mountainbiken.

Ben 185 cm en woog eerst altijd 68 en heb vanaf januari veel gegeten en woog 70 toen ik begon met trainen. Weeg nu precies 2 maanden later 74 kilo en ben zeker wel wat veranderd in spiermassa. Heb beginfoto's gemaakt ( helaas pas na een maand maargoed ) zal deze posten zodra ik eindfoto's heb ( tegen de zomer aan ) zodat je kunt vergelijken. Wil tegen het einde van het jaar 80 kilo wegen, misschien 1 a 3 kilo meer maar wil aan het begin van het jaar weer droger worden.

Mijn doel is om 80 kilo te gaan wegen voor het einde van het jaar, dit door hard te trainen en door goed te eten. Heb net even me maten opgemeten, gewoon met meetlintje dus weet niet of ik goed heb gedaan. Kwam in ieder geval uit:
- Biceps 35 cm
- Borst 93 cm
- Buik 84 cm
- Breedte 50 cm ( van linkerschouder tot rechterschouder )

Gebruik momenteel supplementen van De Tuinen, o.a. whey/amino/creatine. Met de creatine doe ik maximaal 8 weken, en dan stop ik weer 8 weken en pak ik na de zomer weer op. Rest gaat wel gewoon door, altijd shake na training met 400ml melk en 2 scheppen whey en amino en creatine is elke keer theelepel en die pak ik smorgens.

Ma. amino + creatine en whey.
di. amino + creatine.
wo. creatine.
do. amino + creatine en whey.
vr. amino + creatine.
za. creatine.
zo. creatine.

Mocht er nog wat informatie missen, hoor ik het graag. Heb dit alvast aangemaakt voor eventuele tips met betrekking tot voeding/supp en trainen doe ik zelf en soms met spotter. Train in principe op maandag en donderdag en de eerste maand deed ik 3 x 10 herhalingen en dan elke keer gewicht erbij. De spierpijn was na een maand weg en toen ging ik 12, 10 en 8 trainen.
 
Laatst bewerkt:
Heb geen schema op papier, doe ongeveer de helft met stangen/dumbbells en helft op apparaten. Schema zit in me hoofd, aantal herhalingen, volgorde en gewicht. Weet sowieso niet hoe alles heet, ben me nog aan het verdiepen.
 
Even mijn update:
2 x per week 2 uur Full Body en soms 3e x Thuis met wat Dumbbells.

Verder drie maanden geen bier, caffiene en goed op me eten gelet. Verder weinig vet gegeten, veel pasta/rijst/kip/vis en eiwitrijk voedsel.

Supps:
- Whey
- Amino
- Creatine
- Multi Vitamine
- Omega 3

Doel: 12-2009 - 80 Kilo, heb nog 6 maanden om 5 kilo aan te komen. Moet wel lukken denk ik, maar misschien is dit beginnersgain en duurt het vanaf nu wat langer. Sowieso zomer trainen en goed eten is lastiger dan in de wintertijd. Maar na de zomer weer creatine kuurtje en bulken dan moet het wel goedkomen.

19 Feb 2009: 185cm - 68 Kilo:

26 Mei 2009: 185 cm - 75 Kilo:
 
Laatst bewerkt:
Caffeine kan best wel, goede opkikker voor de training.
 
Ja, heb vroeger altijd getrained met een bullit-light dan wel te verstaan. Misschien nu ook maar weer eens proberen, nu ik toch van de creatine af ben.
 
Bij deze:

Full Body. Heb even de goede namen opgezocht uit een boekje, nog bedankt voor het sturen;) De meeste oefeningen train ik 12, 10 en dan 8 herhalingen en gewicht steeds stukje hoger. Of het moet anders beschreven zijn in het schema, waar ik trouwens ongeveer 90 a 105 minuten over doe zonder al te veel te kletsen. Doe daarnaast soms mountainbiken dus daarom train ik de benen ook iets minder. Verder mountainbike ik altijd naar de club, ongeveer 10 minuten minimaal 25 kilometer per uur. Indien ik met de auto ga, dan doe ik altijd 8 minuten op de crosstrainer.


Full Body 12,10 en 8:





Borst:
- Bench Press 2 x ( schuin, recht of zittend )
- Peck Deck

Biceps:
- Dumbbell Curl
- Barbell Curl ( '21e' ) ( 7x onder tot midden, 7x midden tot boven en 7 x helemaal in één keer. )

Triceps:
- Triceps Pulldown
- Bench Dips

Schouders:
- Neck Press
- Side Raises
- Front Raises
- Up Right Row

Rug:
- Shrugs
- Cable Row, Dumbbell row of Barbell row.
- Hyperextension *

Benen:
- Leg extension
- Liggende Hack Squat / Leg Press

Buik:
- Crunches *



- Leg Raises *



* = geen setjes van 12,10,8 maar 3 x 15 a 3 x 20
 
Laatst bewerkt:
Is dit het schema dat je 3 keer p/w doet?
 
2 x.

Ma-Do of
Di-Vr
 
Iets aangepast, vandaag op deze manier uitgevoerd voor de eerste keer, beviel prima.
 
verhuist naar foto's topic.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven