XXL Nutrition

Net begonnen, eerste schema

Bezoekers in dit topic

Glitchdj

Novice
Lid geworden
19 sep 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
70kg
Hello!

Gisteren ben ik eindelijk begonnen met fitnessen in fitness do-it in Turnhout(België), welke naar wat ik las toch wel 1 van de goeie zou zijn.

Ik: 26j oud, 70kg, 182cm
Ontspannen: http://i47.tinypic.com/2j2yjpl.jpg
Lichtjes gespannen (niet veel verschil dus [Afbeelding niet meer beschikbaar]): http://i48.tinypic.com/o94pog.jpg

Schema dat de gym me gegeven heeft: Beginners 2daags split schema, voor 3 a 4x trainen per week.

DAG 1

- Borst:
Bench Press: 3x12
Fly machine: 3x12
Decline Press: 3x12

- Biceps:
Dumbbell Curl: 3x10
Scott Curl: 3x10

- Benen:
Leg Press: 3x12
Leg Extention: 3x12
Leg Curl (zittend): 3x15
Standing Calves: 3x15


DAG 2

- Rug:
High Row: 3x12
Reverse Row: 3x12
Hyper Extention: 3x12

- Schouders:
Side Lateral machine: 3x12
Neck Press: 3x12
Upright Row: 3x12

- Triceps:
Push Down: 3x10
Triceps Extention: 3x10
Dippen: 3x10

- Buik:
Sit Ups: 3x15
Leg Raises: 3x15

En dan nog cardio voor en na.

Mijn eetpatroon is nog steeds all over the place maar met een diëtiste als vriendin komt dat hopelijk wel goed. Bulken is sowieso wel moeilijk voor me, ik blijf jaren op hetzelfde gewicht, wat ik ook eet.
Over shakes of creatine weet ik niks maar ik neem aan dat dat in de beginfase ook niet van toepassing is.

Any thoughts?
 
Maak het jezelf makkelijk door Rippetoe te volgen.
Hier een goede en zeer uitgebreide guide: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224&page=1

Je leert hiermee een paar van de belangrijkste oefeningen uit de krachttraining. De compound oefeningen.

Over je eetpatroon:
lees de sticky's op in de voedingssectie op het forum. 99% van de mensen die zeggen dat ze niet aankomen ondanks dat ze veel eten eten vaak nog te weinig.

Met alle respect tegenover je vriendin, maar in mijn ervaring geven diëtisten vaak foutieve informatie. Al helemaal als we het over voeding hebben voor mensen die krachttraining uitvoeren. Probeer je voeding zoveel mogelijk in orde te krijgen en voeg shake's toe als dit nodig is om je macro's te halen. Met creatine moet je nog een tijdje wachten.
 
laat je vriendin de stickies lezen ;) en zich verdiepen in voeding voor krachtsporters
wordt zij een van de dietistes die het wel goed doen
 
Waar zijn de squats en deadlifts? Bij rug mag je pullups toevoegen is wel goed voor je. Ik zou geen cardio erna doen want ik denk dat je aan wil komen?
 
Waar zijn de squats en deadlifts? Bij rug mag je pullups toevoegen is wel goed voor je. Ik zou geen cardio erna doen want ik denk dat je aan wil komen?

Zal er mee rekening houden en hierover raad vragen aan de trainer.
Wel moet ik vermelden dat mijn schouder snel snel uit de kom geraakt, en dus sommige oefeningen minder makkelijk zijn voor mij.

@Dinky: Ik zal ze verwijzen, al staat ze nogal skepisch tegenover wat men op het internet schrijft.

@Notorious: Thx!
 
Zal er mee rekening houden en hierover raad vragen aan de trainer.
Wel moet ik vermelden dat mijn schouder snel snel uit de kom geraakt, en dus sommige oefeningen minder makkelijk zijn voor mij.

@Dinky: Ik zal ze verwijzen, al staat ze nogal skepisch tegenover wat men op het internet schrijft.

@Notorious: Thx!

Internet moet je over het algemeen ook met een korrel zout nemen. Kan wel zeggen dat de sticky's op dbb van goede kwaliteit zijn. De info waar diëtisten echter gebruik van maken is vaak verouderd. Bv het goede/slechte vetten verhaal is nu redelijk achterhaald.

Probeer nadat je je wat heb ingelezen over voeding via dit bestand een voedingsschema te maken:
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xls
    226 KB · Weergaven: 21
Ik zeg niet dat ze bij het lezen haar gezonde verstand moet uitschakelen hé.
De kennis over voeding die ze al heeft kan het alleen maar makkelijker maken.
En voor een diëtiste geldt nog net als voor een verpleegkundige (ik) blijven open staan voor nieuwe theorieën en je blijven verdiepen in de materie!
 
Back
Naar boven