Fitness Seller

Nette kleding voor 'brede' mannen

Bezoekers in dit topic

Walnut

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 dec 2012
Berichten
1.969
Waardering
1.378
Lengte
1m95
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik heb recentelijk een mooi blazertje van McGregor gekocht dat me prima paste (size F 98, lengtemaat). Helaas ben ik er, nu ik weer begonnen met trainen, na 1,5 maand al uitgegroeid. Ouch. Hij valt prachtig qua taille (slim fit) maar mijn schouders knappen zowat uit de mouwen, om over mijn bovenrug nog maar niet te spreken (bovenrug ongeveer 2x taille in lat spread). Dit is aardig representatief voor de rest van mijn huidige garderobe, wijde truien daargelaten. Overhemden zitten prima als ik 'neutraal' sta, maar zodra ik iets boven mijn hoofd weg moet zetten, of mijn arm moet strekken, komt die rug eruit en zit het daar gewoon enorm strak terwijl het een tent is rond mijn taille. Niet chill!

Nu is mijn vraag eigenlijk of men hier ervaring mee heeft. Kan iemand een merk aanbevelen dat mooie overhemden/jasjes heeft, of ben ik voor altijd gedoemd tot een tripje naar de kleermaker, om de taille van tent-achtige afmetingen te laten innemen?

Bij voorbaat dank :)

-edit-
Budget: overhemd 50-75 euro, jasje 100 euro.
 
Als je iets wilt wat echt goed past wat betreft overhemden en jasjes dan moet je het laten maken. Ik ben absoluut niet buff maar mijn boordmaat versus borst en taille is niet standaard te vinden. Ik denk dat ik wacht op een aanbieding oid van Suitsupply of een van de maatwerkgasten bij mij in de buurt en er dan een paar honderd euro tegen aan smijt. Gaat sowieso niet minder dan €120 (voor een overhemd) kosten wil je nog iets semi oke (gewoon 100% katoen, double ply) hebben wat niet in Vietnam wordt gedaan.

Met jouw budget gaat het hem niet worden qua maatwerk denk ik.
 
Als je iets wilt wat echt goed past wat betreft overhemden en jasjes dan moet je het laten maken. Ik ben absoluut niet buff maar mijn boordmaat versus borst en taille is niet standaard te vinden. Ik denk dat ik wacht op een aanbieding oid van Suitsupply of een van de maatwerkgasten bij mij in de buurt en er dan een paar honderd euro tegen aan smijt. Gaat sowieso niet minder dan €120 (voor een overhemd) kosten wil je nog iets semi oke (gewoon 100% katoen, double ply) hebben wat niet in Vietnam wordt gedaan.

Met jouw budget gaat het hem niet worden qua maatwerk denk ik.
Dankjewel voor je reactie. Tja, dat studentenbudget buigt niet mee :rolleyes:
Sparen is natuurlijk een optie, het is meer dat ik weet dat ik er over drie maanden toch wel weer uit gegroeid ben, als ik mijn huidige lijn qua progress doorzet. Daarom liever spul uit een wat lager segment qua prijs, zodat ik het t.z.t. zonder al teveel tranen kan wegdoen. Wat overhemden etc. betreft is €120 zeker schappelijk, alleen niet voor de gemiddelde student. Misschien moet ik me dan maar als een pauper gaan kleden. Struggles man..

Als anderen nog tips hebben hoor ik dat zeer graag!
 
geachte ts, met jou stats ben je een beginner en niet breed sorry.

Er zijn volgens mij ook speciale overhemden met v vorm erin, maar die waren duur.
 
  • Like
Waarderingen: Boca
Ik kan je aanraden om meer te eten zodat je geen slim fits meer hoeft te dragen en vanzelf bij kleding uitkomt dat wel normaal zit. Ik denk dat vooral slim-fit het probleem geeft?
 
geachte ts, met jou stats ben je een beginner en niet breed sorry.
Check anders even mijn draadje in 'post je foto' waar ik mezelf nadrukkelijk beginner noem. Zat wel op zo'n reactie te wachten, overigens. Gaat toch om de verhouding van je lichaam waardoor je in verhouding breed bent en de meeste confectiekleding dus niet past. Ik weet heus wel dat ik geen beest ben, daar hoeft niemand me op te wijzen.
Er zijn volgens mij ook speciale overhemden met v vorm erin, maar die waren duur.
Weet je het merk toevallig?
 
Ik kan je aanraden om meer te eten zodat je geen slim fits meer hoeft te dragen en vanzelf bij kleding uitkomt dat wel normaal zit. Ik denk dat vooral slim-fit het probleem geeft?
Mijn bouw is nu eenmaal dat mijn taille heel erg klein is. Naast dat ik dit mooi vind, ben ik slow & steady aan het bulken en ben ik zo'n 3 à 4kg aangekomen over de afgelopen 1,5 maand. Al is veel van dit gewicht volgens mij juist in mijn rug gaan zitten :D dus dat helpt niet echt wat dit probleem betreft.
 
overhemden met stretch;)
heb nu ook een paar waarbij een klein beetje stretch in zit, zit toch een stuk beter.
 
Maatje groter kopen en even langs de Turk op de hoek of die het wil aanpassen.
Bij goede zaken doen ze het vanuit de winkel voor je. Sommige kunnen de stof in je overhemd weg naaien zodat je de stiksels eruit kan halen als het groter moet
 
Met dergelijke 'afwijkende' maten gaat het nooit goed komen met confectiematen.

Zodra je een smalle taille hebt en schouders meer dan 1 maat groter ben je fucked. Maar ik zou gewoon overal coupenaden in laten zetten. En er gewoon rekening mee houden dat je elk seizoen nieuwe kleren mag kopen wanneer je beetje doorbuffelt.
Outlet stores van suitsupply wellicht als goedkopere optie.

Wordt straks helemaal feest als de rest van jouw lichaam
Zich gaat opvullen

Ik vind broeken trouwens pas echt een ramp met een smalle taille en 'normale' BB quads.
 
Dit past altijd.

51F9aup6nNL.jpg
 
stretch jeans crew for life.

Hemden draag ik ook nog amper, omdat ze ander hangen te wapperen vanaf mijn borst en rug naar beneden. Ik draag nu gewoon pullovers ed.
 
Bij suitsupply heb je overhemden vanaf €59 het aanpassen kost iets van €20-25. Aardig goedkoop voor een goedpassend overhemd
 
- slimfit
- stretch
- http://www.ilpatro.nl/

edit: je wilt een kerel zijn, niet huilen over kleren als een meisje :P

driedubbele edit: 1.95 @ 80kg.... nu al kleding probleem?
 
Dat is toevallig, want ik heb recentelijk een mooi blazertje van McGregor gekocht dat me prima paste (size F 98, lengtemaat). Helaas ben ik er, nu ik weer begonnen met trainen, na 1,5 maand al uitgegroeid. Ouch. Hij valt prachtig qua taille (slim fit) maar mijn schouders knappen zowat uit de mouwen, om over mijn bovenrug nog maar niet te spreken (bovenrug ongeveer 2x taille in lat spread). Dit is aardig representatief voor de rest van mijn huidige garderobe, wijde truien daargelaten. Overhemden zitten prima als ik 'neutraal' sta, maar zodra ik iets boven mijn hoofd weg moet zetten, of mijn arm moet strekken, komt die rug eruit en zit het daar gewoon enorm strak terwijl het een tent is rond mijn taille.
 
Dat is toevallig, want ik heb recentelijk een mooi blazertje van McGregor gekocht dat me prima paste (size F 98, lengtemaat). Helaas ben ik er, nu ik weer begonnen met trainen, na 1,5 maand al uitgegroeid. Ouch. Hij valt prachtig qua taille (slim fit) maar mijn schouders knappen zowat uit de mouwen, om over mijn bovenrug nog maar niet te spreken (bovenrug ongeveer 2x taille in lat spread). Dit is aardig representatief voor de rest van mijn huidige garderobe, wijde truien daargelaten. Overhemden zitten prima als ik 'neutraal' sta, maar zodra ik iets boven mijn hoofd weg moet zetten, of mijn arm moet strekken, komt die rug eruit en zit het daar gewoon enorm strak terwijl het een tent is rond mijn taille.

Ach schei toch uit met die onzin. Ik heb recentelijk een mooi blazertje van McGregor gekocht dat me prima paste (size F 98, lengtemaat). Helaas ben ik er, nu ik weer begonnen met trainen, na 1,5 maand al uitgegroeid. Ouch. Hij valt prachtig qua taille (slim fit) maar mijn schouders knappen zowat uit de mouwen, om over mijn bovenrug nog maar niet te spreken (bovenrug ongeveer 2x taille in lat spread). Dit is aardig representatief voor de rest van mijn huidige garderobe, wijde truien daargelaten. Overhemden zitten prima als ik 'neutraal' sta, maar zodra ik iets boven mijn hoofd weg moet zetten, of mijn arm moet strekken, komt die rug eruit en zit het daar gewoon enorm strak terwijl het een tent is rond mijn taille.
 
Mijn bouw is nu eenmaal dat mijn taille heel erg klein is. Naast dat ik dit mooi vind, ben ik slow & steady aan het bulken en ben ik zo'n 3 à 4kg aangekomen over de afgelopen 1,5 maand. Al is veel van dit gewicht volgens mij juist in mijn rug gaan zitten :D dus dat helpt niet echt wat dit probleem betreft.
Wat deadlift je? Beltless deadliften krijgt op een jaar tijd wel wat cm's rond je taille ;).
Ik kan me niet inbeelden dat je nu al last hebt van kleding als je nog geen jaar traint. Met jouw budget kan je wel iets vinden dat goed zit voor de gemiddelde fitnessbeginner (zeker en vast voor jouw stats).
Het is niet de bedoeling dat een overhemd perfect aansluit aan je taille...
 
Trolls :(
Dank voor de serieuze reacties. Ik ga toch maar eens kijken of ik dat glamourpak van die donkere meneer ergens kan kopen.
 
Back
Naar boven