MuscleMeat

Nette kleding voor 'brede' mannen

Bezoekers in dit topic

Leer leven met het feit dat je niet je hele leven overhemden kunt dragen die even strak aan je taille en schouders zitten. Meerderheid van de bevolking is dik dus veel hemden zijn daarop gemaakt. Moet maar eens in een ralph lauren winkel binnenstappen. De meeste hemden die goed zitten aan je schouders zijn veel te groot aan de taille heb ik al gemerkt. Of ik moet juist een winkel voor de robuuste mens zijn binnengestapt.
Vind Fred Perry bijvoorbeeld nog redelijk 'slim fit'-achtige hemden hebben, sommige hemden van Levi's ook (degene die ik heb toch).
Tommy Hilfiger heeft hemden die niet slim fit zijn, maar toch wel goed zitten vind ik. Dus niet van die hemden die overal spannen en te kort zijn om in je broek te steken. Want dat zie ik ook regelmatig, in combinatie met een skinny jeans, veel te (zonnebank)bruin en vochtkop van AAS :p
 
Thanks voor de tip :)
(Wijlen) V&D verkoopt alleen maar tentzeilen, zelfs als het 'slim fit' is. H&M laat ook te wensen over. Dit zijn natuurlijk wel confectiemerken pur sang dus ik klaag ook niet hoor. Ik ben rustig wat geld opzij aan het zetten zodat ik binnenkort eens in het hogere segment kan kijken aan de hand van de hier gegeven tips.
 
profuomo non iron (60 € / hemd en moet je niet strijken :)) te halen bij de V&D of in de chique buurt te Amsterdam, zijn wel "business" dus kun je niet uit je broek dragen
 
Thanks voor de tip :)
(Wijlen) V&D verkoopt alleen maar tentzeilen, zelfs als het 'slim fit' is. H&M laat ook te wensen over. Dit zijn natuurlijk wel confectiemerken pur sang dus ik klaag ook niet hoor. Ik ben rustig wat geld opzij aan het zetten zodat ik binnenkort eens in het hogere segment kan kijken aan de hand van de hier gegeven tips.
H&M draag ik niet meer, na 5 keer wassen is de vorm er uit. Beste is eens gaan kijken bij Fred Perry, denk dat ik een hemd heb van 70 of 80 euro en draag dit al een jaar lang.
Fred Perry en Tommy zijn twee soorten hemden die ik draag, de hemden van tommy zijn wat 'volwassener', weet niet hoe anders te vermelden :)
Perry draag ik voor uit te gaan of met maten iets te gaan doen. Voor het werk draag ik die van tommy dan bijvoorbeeld
 
Jarenlang getailleerde slimfit overhemden gekocht. Afgelopen half jaar aardig gespierder geworden en zo langzamerhand beginnen de overhemden te knellen. Ach so what. Nu kan de omgeving goed zien dat ik gespierd ben met een relatief smalle taille. Overigens draag ik ook een gilet om de smalle taille en heupen te accentueren. Sinds jaar en dag koop ik de meeste overhemden in Alphen aan den Rijn bij de shop "Taste for shirts" als het gaat om nette kleding. Ze kennen me en zodra ik binnenloop, weten ze mijn wensen m.b.t. kleding.

http://www.tasteforshirts.nl/

Tip: Gebruik een nette gilet. Nette broek nodig. Neem een nette stretchbroek. Experimenteer met kleding en zie voor jezelf wat jou het beste werkt.
p.s. Ik praat namens mezelf !!!!!!!!!!!!!!
 
suitsupply!
Wat pinnetjes erin, 2 dagen later kom je trug en hebben ze die shit persoonlijk voor je aangepast.
 
Goeie tip Sjors! Gilet is wel een tikkeltje overdressed als de halve klas in trainingspak zit maar misschien probeer ik het toch eens. Meestal draag ik een overhemd met een spijkerbroek of chino en een blazer.

Suitsupply binnenkort ook maar eens binnenlopen.

AboveAndBeyond hue hue
 
sjors007Novice
Berichten:
1
Leuk Bevonden:
0
Geslacht:
Man
Lengte:
1m68
Massa:
69kg
Not sure if serious
 
Hoi,

Werk zelf als bijbaan in een herenzaak. De tips die ik je ik je mee kan geven is om te kijken naar super slimfit. Zelf heb ik het probleem dat ik door het trainen en van nature gewoon een te dikke nek heb gekregen voor een normale boordmaat. Mijn eigenlijke maat is M/L in overhemden (39/40, 41/42) maar mijn boordmaat is 43. Wat ik dus doe is een super slimfit overhemd kopen maat XL.

Door de grote maat zijn schouders/rug vaak geen probleem (en boordmaat) en taille is toch (redelijk) aangesloten door het 'super slimfit'. Je hebt deze hemden bijvoorbeeld van Antoni Morato. Ook bij de Zara hebben ze super slimfit. De kwaliteit is niet super, de pasvorm is dit echter wel, en de prijs ook. (rond de 40 euro, niet slecht voor een student).

Ook in Blazer/colberts hebben ze tegenwoordig super slimfit modellen.

Enige probleem wat jij kan hebben is dat jij een lengtemaat nodig hebt. Ikzelf ben 1,76 en hoef mij daar niet druk om te maken :P Mijn probleem is dan veelal de te lange mouwen.

anyway, hoop dat je er wat mee kan.
 
Dapper dat je nog zo serieus reageert op iedereen :D Wat een trollen hier
 
Ach mijn wekelijkse bijdrage aan de maatschappij ook weer geleverd..
 
Ik koop mijn overhemden altijd bij ShirtbyHand.. komen je gratis thuis opmeten en hebben na veel trainen m'n maten opnieuw opgenomen. Voor 69 euro op zich qua prijs ook goed te doen..
 
Ik moet zeggen dat Hugo Boss toch redelijke pakken op maat heeft. Is alleen wel prijzig.
Ik heb 1 pak van hugo bos en hoefde alleen aan de broek wat aan te laten passen. Het vestje is in verhouding wel een aantal maten groter, maar hij zit gewoon goed ook bij de taille.
 
Toen ik 75kg woog en net trainde dacht ik ook dat ik kleding op maat nodig had :o Weeg nu 86kg (12%vp) en kan nog steeds zat kleding vinden die perfect zit, ook overhemden.
 
Allemaal bedankt voor de serieuze en de minder serieuze reacties. Ik heb veel geleerd van dit topic, waarvan akte.

Verder is mijn eigenbeeld volledig naar de klote, ben ik al mijn zelfvertrouwen verloren en huil ik me al wekenlang in slaap 's nachts.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Allemaal bedankt voor de serieuze en de minder serieuze reacties. Ik heb veel geleerd van dit topic, waarvan akte.

Verder is mijn eigenbeeld volledig naar de klote, ben ik al mijn zelfvertrouwen verloren en huil ik me al wekenlang in slaap 's nachts.
Is toch goed man, word je lekker droog van
 
Kijk even op Drezzd.com
 
Allemaal bedankt voor de serieuze en de minder serieuze reacties. Ik heb veel geleerd van dit topic, waarvan akte.

Verder is mijn eigenbeeld volledig naar de klote, ben ik al mijn zelfvertrouwen verloren en huil ik me al wekenlang in slaap 's nachts.

Zoals al eerder was vermeld is Suit Supply een hele goede optie om eens te proberen.

Hier is de suitsupply maattabel van blazers in CM (even zo'n geel meetlintje kopen bij action om je maten te meten):
maattabel.png

Volgens mij kun je hier al voor vrij goedkoop een goed pak kopen (260 euro?). Ach ja als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
 
- SCROLL DOWN FOR ENGLISH -

Hi allemaal!

De kans is groot dat jullie als bodybuilding fanaten een atletische bouw hebben: laag vetpercentage, brede borst/schouders in verhouding tot middel (V-taper). En als je wel eens een overhemd draagt dan heb je misschien ook wel last van het feit dat de standaard maten niet gemaakt zijn voor deze atletische bouw. "Extra slim fit" klinkt goed, maar dat is vaak nog verre van optimaal.

Kan jij je hierin vinden? Dan ben ik op zoek naar jou en jij misschien naar mij!! Ik ben namelijk van plan om overhemden te maken voor fitte/gespierde/atletische mannen.

Om erachter te komen waar men tegenaan loopt qua pasvorm, heb ik een vragenlijst ontwikkeld. Het invullen hiervan kost 3-5 minuten.

In het kort over de overhemden die ik ga maken:

- Unieke maten, speciaal voor atletische mannen
- Extra getailleerd bij de middel
- Genoeg ruimte bij de borst (geen trekkende knoopjes meer)
- Aansluitend langs de armen
- De juiste lengte van zowel shirt als mouwen
- Hoge kwaliteit stof, strijkvrij
- Op voorraad en dus snel geleverd

Het is mijn doel om het voor alle atletisch gebouwde mannen mogelijk te maken om een overhemd te kopen dat perfect aansluit op hun lichaam, zonder naar een kledingmaker te hoeven gaan.

Als jij behoefte hebt aan zo’n product, zou je dan deze vragenlijst voor me willen invullen? Of sturen naar mensen waarvan je weet dat ze hier iets aan zouden hebben? Heel erg bedankt!

Delen wordt ook enorm gewaardeerd!

Via deze link kom je meteen in de vragenlijst:

https://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_esLOYlNZunm8Dxr

- ENGLISH VERSION -

Hi everyone!

Chances are that you, as a bodybuilding fanatic, have an athletic build: low fat percentage, broad chest / shoulders in relation to waist (V-taper). And if you ever wear a dress shirt, you may also be bothered by the fact that the standard sizes are not made for this athletic build. "Extra slim fit" sounds good, but that is often far from optimal.

Do you agree with this? Then I am looking for you and maybe you for me! I am planning to make shirts for fit / muscular / athletic men.
I have developed a questionnaire to find out what problems people encounter in terms of fit. Filling in this takes 3-5 minutes.

Briefly about the shirts that I will make:

- Unique sizes, especially for athletic men
- Extra tailored at the waist
- Enough space at the chest (no more pulling buttons)
- Slim along the arms
- The correct length of both shirt and sleeves
- High quality fabric, non-iron
- In stock and therefore delivered quickly

My goal is to make it possible for all athletically built men to buy a shirt that fits their body perfectly, without having to go to a dressmaker.

If you are in need of such a product, would you please complete this questionnaire for me? Or send it to people you know would benefit from this? Thank you very much!

Sharing is also greatly appreciated!

Via this link you will immediately enter the questionnaire:

https://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_esLOYlNZunm8Dxr
Hallo Bernie welkom en wat zijn je doelen en kan je wat foto's plaatsen van je vrouw(en) en/of docher(s)? Alvast bedankt groenten
 
  • Haha
Waarderingen: Pren
Back
Naar boven