XXL Nutrition

Netwerk uitbreiden met draadloze pc (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

isset zo'n vierkant zwart bakske (zonder knoppen/tekst) me int midde 1 groen lampke?
dan moete nen coax (integan kabel) in uwe modem/router rammen
anders hebde mss al ne Motorola kabelmodem (veel groen lampkes, verbonden me da bakske dak hierboven beschreef) dan ist nen RJ45 kabel (standaard netwerkkabel) in uwe router duwen

Normaal moet Telenet dat boeltje gratis komen installeren!

Maar goed in jouw geval moet het zo gaan dacht ik:

KABEL

||
\/

MODEM => Digitale TV

||
\/

ROUTER / SWITCH

||
\/

PC

Installatie is al gelukt.
Maar om te registreren via internet lukt blijkbaar niet...
 
Heb zelf een netgear en ben er heel tevreden over haal op draad en draadloos gewoon maximale snelheid, en dat je traag download met torrents kan komen, omdat je je poorten niet hebt open gezet;)
 
Ik twijfel nog steeds over welke te nemen....

Die Netgear heb ik zien staan in de winkel met nog een paar andere merken. Maar dan zie je modellen die duurder zijn maar op eerste zich haast niet verschillen.

Verder zat ik nog te denken aan een time capsule maarja die zijn ook weer erg duur.
 
heb zelf ook een netgear (DG834G) en ben er zeer tevreden over
eenvoudig in te stellen, zeer gebruiksvriendelijke interface
 
Ik heb al n jaar of 2 een SMC Barricade (SMCWBR14-G) router, ben ik heel tevreden over. De draadloze snelheid blijft lekker constant op 54mbit/sec.
Je moet wel rekening houden dat als je data zal oversluizen van de ene pc naar de andere via wireless dat het n stuk trager zal gaan (minstens de helft trager als je 100mbit LAN hebt). Als je een gigabitswitch hebt zou ik deze laten staan en gewoon een draadloos routertje eraan pluggen. Dan kan je draadloos surfen en toch nog snel gegevens uitwisselen tussen die 2 bekabelde pc's.
Internet via een kabel of via een draadloze router maakt geen verschil, de snelheid buiten je huis is in belgie iets van 6-8mbit ofzo (skynet).
 
ik heb zelf een D-link draadloze router.
schijnt familie te zijn van linksys, maar tikkie goedkoper.
heb em nu een jaar en nog geen seconde problemen mee gehad.
had hiervoor een sitecom (niet draadloos) maar die moest ik om de haverklap resetten omdat het internet anders vastliep.
 
Gewoon 300N of 300N-XR serie van sitecom 49 euro voor router en 29,99 voor usb stick, theoretisch bereik van 700m en is bijna evensnel als alle het bekabelde netwerk uitgezonderd gigabyte lan
 
Ik heb zelf een Linksys WL54Gl; ben daar zelf wel tevreden over. (ik heb hiervoor een Asus WL300G gehad, maar die was niet sterk genoeg qua zendkracht)
 
Gewoon 300N of 300N-XR serie van sitecom 49 euro voor router en 29,99 voor usb stick, theoretisch bereik van 700m en is bijna evensnel als alle het bekabelde netwerk uitgezonderd gigabyte lan

Waarom zou je nog zo'n USB-stick nodig hebben als ie toch al sterk genoeg is qua zenden ? :p
 
Ik heb momenteel een kabelmodem die aangesloten is op een simpele switch. Daar zijn twee pc's op aangesloten. Die hebben beiden geen WIFI mogelijkheid. Echter zou ik nu 1 computer (laptop) draadloos willen gebruiken in huis/tuin. Dus nu vraag ik me af wat de beste en goedkoopste oplossing is.

en om op een 300N een 54G adapter aan te sluiten is zonde van je snelheid
 
Back
Naar boven