Infinity zei:
Ok nu heb ik alleen nog 1 probleem.
Van de week wilde ik mijn pc formateren en dus zogezegt zo gedaan.
Maar aangezien ik mijn xp pro cd niet kon vinden heb ik er de Home edition opgezet.
Toen gaf die op een gegeven moment aan dat er bestanden van een eerder geinstalleerde versie van windows aanwezig waren op de C schijf en of ik deze wilde verwijderen omdat het anders mogelijk was dat windows niet goed zou functineren.
Dus ik heb op jah geklikt om de bestanden te verwijderen en om vervolgende de Home editie te instaleren.
Dus wederom zo gezegt en zo gedaan start ik mijn pc opnieuw op en wat schetst mijn verbazing;
Ik kan in 1 keer kiezen welk besturingssysteem ik wil gebruiken.
1 Home edition
2 Pro edition
Heb vervolgens een paar dagen maar de home edition gebruikt omdat de pro nie helemaal werkte maar nu heb ik vanmiddag mijn Pro cd terug gevonden.
Vervolgens heb ik C weer geformateerd en Pro er op gezet.
Alleen wat is nu weer het geval.
Ik kan nog steeds kiezen welke van de twee ik wil opstarten terwijl de Home edition er helemaal nie meer opstaat en ook niet werkt als ik hem aanklik.
Weet iemand mischien hoe ik deze optie uit kan zetten zodat automatisch Xp pro word gestart.??
Groeten M.
Dan is je schijf niet helemaal leeg. Heb je echt alles geformatteerd? Ik heb het ook een keer gehad, ik had 2 partities, ik allebei geformatteerd en toen stonden er op 1 partitie nog Windows files. Probeer anders met een programma zoals Partition Magic ofzo vanuit Windows alles te formatteren, dan is hij zeker weten leeg. Daarna opstarten vanaf de Windows XP Pro CD en de zooi installeren.
Heb je trouwens opgestard vanaf de Windows XP CD en dan geinstalleerd of ben je in Windows opgestard en vanaf daar een nieuwe Windows installatie begonnen? Als je vanuit Windows een installatie bent begonnen kan het zijn dat bepaalde files in gebruik waren tijdens de nieuwe installatie, zodat die er nog op staan, en dat dus de pc denkt dat hij ook nog de HOME versie heeft.