MuscleMeat

netwerkkabel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem1983

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 jun 2004
Berichten
6.029
Waardering
11
Hallo allemaal.

Heb zojuist mijn pc geformateerd en windows xp pro er weer opgezet.
Nu heb ik wel verbinding met het internet alleen nu word er rechts onder in de taakbalk het volgende aangegeven.

Lan-verbinding 2
Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.

Weet iemand hoe ik dit conflict op kan lossen want vind het wel een beetje vreemd aangezien ik gewoon men stekkers er in heb zitten en ook gewoon online aan het internetten ben.

Groeten M.
 
Waarschijnlijk heb je meer verbindingsmogelijkheden en zal bvb je Lan-verbinding 1 aangesloten zijn en je 2de Lan-verbinding open zijn, kan dus weinig kwaad alleen kan het idd irritant zijn.
Probeer het eens met de rechtermuisknop...
 
Santoz zei:
Waarschijnlijk heb je meer verbindingsmogelijkheden en zal bvb je Lan-verbinding 1 aangesloten zijn en je 2de Lan-verbinding open zijn, kan dus weinig kwaad alleen kan het idd irritant zijn.
Probeer het eens met de rechtermuisknop...


Thnx voor de tip bro
 
1 verbinding verwijderen. gaat bijna vanzelf met xp ;)
 
Ok nu heb ik alleen nog 1 probleem.

Van de week wilde ik mijn pc formateren en dus zogezegt zo gedaan.
Maar aangezien ik mijn xp pro cd niet kon vinden heb ik er de Home edition opgezet.
Toen gaf die op een gegeven moment aan dat er bestanden van een eerder geinstalleerde versie van windows aanwezig waren op de C schijf en of ik deze wilde verwijderen omdat het anders mogelijk was dat windows niet goed zou functineren.
Dus ik heb op jah geklikt om de bestanden te verwijderen en om vervolgende de Home editie te instaleren.
Dus wederom zo gezegt en zo gedaan start ik mijn pc opnieuw op en wat schetst mijn verbazing;
Ik kan in 1 keer kiezen welk besturingssysteem ik wil gebruiken.
1 Home edition
2 Pro edition

Heb vervolgens een paar dagen maar de home edition gebruikt omdat de pro nie helemaal werkte maar nu heb ik vanmiddag mijn Pro cd terug gevonden.
Vervolgens heb ik C weer geformateerd en Pro er op gezet.
Alleen wat is nu weer het geval.
Ik kan nog steeds kiezen welke van de twee ik wil opstarten terwijl de Home edition er helemaal nie meer opstaat en ook niet werkt als ik hem aanklik.
Weet iemand mischien hoe ik deze optie uit kan zetten zodat automatisch Xp pro word gestart.??


Groeten M.
 
rechtermuisknop Deze Computer ->
Eigenschappen ->
Geavanceerd ->
Opstarten & Herstel (of iets dergelijks..) ->
Settings ->
uitvinken: "Time to display list of operating systems" ->
klik onderaan deze setting op de knop "Wijzigen" ->
krijg je iets wat er zou moeten uitzien als:

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn


klik op "Ok" etc.. reboot en test of het werkt
grtz
 
Infinity zei:
Ok nu heb ik alleen nog 1 probleem.

Van de week wilde ik mijn pc formateren en dus zogezegt zo gedaan.
Maar aangezien ik mijn xp pro cd niet kon vinden heb ik er de Home edition opgezet.
Toen gaf die op een gegeven moment aan dat er bestanden van een eerder geinstalleerde versie van windows aanwezig waren op de C schijf en of ik deze wilde verwijderen omdat het anders mogelijk was dat windows niet goed zou functineren.
Dus ik heb op jah geklikt om de bestanden te verwijderen en om vervolgende de Home editie te instaleren.
Dus wederom zo gezegt en zo gedaan start ik mijn pc opnieuw op en wat schetst mijn verbazing;
Ik kan in 1 keer kiezen welk besturingssysteem ik wil gebruiken.
1 Home edition
2 Pro edition

Heb vervolgens een paar dagen maar de home edition gebruikt omdat de pro nie helemaal werkte maar nu heb ik vanmiddag mijn Pro cd terug gevonden.
Vervolgens heb ik C weer geformateerd en Pro er op gezet.
Alleen wat is nu weer het geval.
Ik kan nog steeds kiezen welke van de twee ik wil opstarten terwijl de Home edition er helemaal nie meer opstaat en ook niet werkt als ik hem aanklik.
Weet iemand mischien hoe ik deze optie uit kan zetten zodat automatisch Xp pro word gestart.??


Groeten M.


Dan is je schijf niet helemaal leeg. Heb je echt alles geformatteerd? Ik heb het ook een keer gehad, ik had 2 partities, ik allebei geformatteerd en toen stonden er op 1 partitie nog Windows files. Probeer anders met een programma zoals Partition Magic ofzo vanuit Windows alles te formatteren, dan is hij zeker weten leeg. Daarna opstarten vanaf de Windows XP Pro CD en de zooi installeren.

Heb je trouwens opgestard vanaf de Windows XP CD en dan geinstalleerd of ben je in Windows opgestard en vanaf daar een nieuwe Windows installatie begonnen? Als je vanuit Windows een installatie bent begonnen kan het zijn dat bepaalde files in gebruik waren tijdens de nieuwe installatie, zodat die er nog op staan, en dat dus de pc denkt dat hij ook nog de HOME versie heeft.
 
den_dimi zei:
rechtermuisknop Deze Computer ->
Eigenschappen ->
Geavanceerd ->
Opstarten & Herstel (of iets dergelijks..) ->
Settings ->
uitvinken: "Time to display list of operating systems" ->
klik onderaan deze setting op de knop "Wijzigen" ->
krijg je iets wat er zou moeten uitzien als:

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn


klik op "Ok" etc.. reboot en test of het werkt
grtz


Dit kan je wel doen, maar dat is meer een workaround. Dan zie je de Home edition niet meer staan, maar bevinden zich nog wel de bestanden daarvan zich op de harde schijf.
 
het zou kunnen dat de bestanden weg zijn.. maar nog steeds dit scherm tevoorschijn komt (ik heb dit zelf voorgehad)
 
ok thnx allemaal voor de reacties.

Probleem is inmiddels opgelost:)
 
The Rock zei:
Dit kan je wel doen, maar dat is meer een workaround. Dan zie je de Home edition niet meer staan, maar bevinden zich nog wel de bestanden daarvan zich op de harde schijf.

het enige wat zich nog bevint is boot.ini, in dit bestand staat deze regel.
zover ik weet zijn alle overige bestanden wel verwijderd, alleen dit bestand op de een of andere manier niet.
 
Back
Naar boven