AndroidHealthClinic

Neurotransmitters en Hormonen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobinHood

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2005
Berichten
208
Waardering
3
Hallo BB-ers,

Ik ben een man van 48 jaar en heb al geruime tijd lichamelijke en energetische klachten denk hierbij aan spanning nek, schouder en arm tot tinteling in de vingers. Koude handen en voeten, slecht slapen last van onderrug en buik, vermoeidheid, terneergeslagen, laag libido.
Tot een jaar geleden heb ik ruim 10 jaar zeer intensief aan duursport gedaan, waarschijnlijk iets te fanatiek (+/- 8 uur p/wk) waardoor ik icm werk gerelateerde stress teveel van het lichaam gevraagd heb en overbelast ben geraakt en uitgevallen in deze sport, op aanraden van de fysio ben ik weer in de gym beland, iets wat ik in het verleden ook lange tijd gedaan heb en is inmiddels al weer zeer vertrouwd mee ben zij het met kleine stapjes en lichte gewichten ivm herstel.

Inmiddels een jaar aan het dokteren bij HA, ziekenhuis orthopeed en trauma chirurg, fysio, osteopaat en nu recent bij een orthomoleculair therapeute. Deze laatste vertelde me dat mijn vegetatieve zenuwstelsel uitgeput / ontregeld is, dat door een gebrek aan enzymen de voeding in mijn maag niet goed verteerd en dus opgenomen wordt en hierdoor ook een disbalans in de hormoonhuishouding is, een tekort aan dopamine, acetylcholine, GABA en serotonine zouden deze klachten klachten kunnen veroorzaken, vermoeden is dopamine tekort omdat deze prolactine tegengaat hierdoor verhoogd de productie van GnRH en daarop ook de productie van testosteron maar kan ook een combinatie zijn natuurlijk.

Van haar heb ik oa. een multi vitamine, magnesium, B12, ashwagandha en intenzyme forte om dit weer in balans te brengen, deze week mee begonnen dus dit zal zijn tijd nodig hebben. Ook mag ik 2 maanden geen gluten en zuivel dus geen brinta en kwak etc. en dat is best een dingetje om aan de eiwitten te komen maar het lukt!

Omdat ikzelf ook nieuwsgierig van aard ben en het internet tot beschikking heb kan ik het niet niet laten zelf onderzoek te doen en wil jullie vragen met me mee te denken, zitten hier vast mensen die hier kennis van zaken hebben.:)

Inmiddels via de HA ook een doorverwijzing voor een internist-endocrinoloog, dit lijkt me ook een goede aanvullende stap wellicht kan ik daar naast een complete bloedwaarde test ook een GnRH-test ondergaan en komen we een stap verder.
Ik zal hieronder mijn laatste bloedwaarden bijvoegen, wellicht willen jullie de moeite nemen hier iets van te vinden wat ik weer mee kan nemen richting het onderzoek, alvast bedankt.
Misschien goed om te vermelden dat ik wel een kuur verleden heb die een disbalans in hormonen veroorzaakt zou kunnen hebben, staat hier ook ergens op de site maar dit is 20 jaar geleden.
 

Bijlagen

  • Bloeduitslagen blad 1 van 2.PNG
    Bloeduitslagen blad 1 van 2.PNG
    176,2 KB · Weergaven: 107
  • Bloeduitslagen blad 2 van 2.PNG
    Bloeduitslagen blad 2 van 2.PNG
    63,2 KB · Weergaven: 103
Zoals je ziet nu ook positief getest op Corona!
 
Hoe is je gewicht?
Voeding nu?
Cut/bulk?
Ook dat heeft vaak veel invloed.

Je vit b12 is prima. Niets mis mee
Ref waarde is 170-700 en jij zit op 413. Dus geen noodzaak te supplementeren.

Hoe weet je dat je gebrek aan enzymen hebt?
Slechte voedingsopname hoeft niet aan enzymen te liggen. Kunnen veel meer oorzaken zijn. Vooral stress werkt enorm op vertering (eigen ervaring)

Gluten en zuivel vrij eten hoeft geen oplossing te zijn. Het is het proberen waard maar als je geen intolerantie hebt zal het mogelijk niet veel helpen (ben zelf lactose en gluten intolerant, dus weer welke effecten het kan hebben)

Verder zijn er geen echte afwijkende bloedwaardes. Even gezien ze rood zijn als ze afwijken. Maar omdat er geen referentie waardes bijstaan is het lastig beoordelen.

Bilirubine te hoog is een leverwaarde. Kan te maken hebben met gewicht, medicijnen etc.

Maar medische adviezen kunnen wij niet geven. Tips en ervaringen delen wel. Maar dan moet de vraag wel wat specifieker zijn denk ik.
 
Gewicht: 73 kg
Lengte 1.77 mtr
Voeding: 3 maaltijden per dag, tel op dit moment geen Kcal wel zorg ik dat er eiwitten en gezonde vetten bij elke maaltijd zitten.
Cut/bulk: Het is altijd het 1 of ander maar zoals gezegd ben ik daar nu niet mee bezig, probeer klachtenvrij te worden en heb hiervoor het sporten in de gym weer opgepakt met lichte gewichten om weer souplesse te krijgen in de oefeningen en eerst de spieren weer een tijdje te laten wennen, ben al wat ouder inmiddels..

Supplementen heb ik voorgeschreven gekregen door de orthomoleculair therapeute, zijn sprak over enzymen en galblaas en idd de gluten en zuivel is het proberen waard voor 2 maanden.
Ga hiervoor binnenkort ook nog specifiek om een bloedtest vragen bij de internist-endocrinoloog.
 
Deze laatste vertelde me dat mijn vegetatieve zenuwstelsel uitgeput / ontregeld is, dat door een gebrek aan enzymen de voeding in mijn maag niet goed verteerd en dus opgenomen wordt en hierdoor ook een disbalans in de hormoonhuishouding is, een tekort aan dopamine, acetylcholine, GABA en serotonine zouden deze klachten klachten kunnen veroorzaken, vermoeden is dopamine tekort omdat deze prolactine tegengaat hierdoor verhoogd de productie van GnRH en daarop ook de productie van testosteron maar kan ook een combinatie zijn natuurlijk.
You've hit the pseudoscience jackpot :roflol:
 
Orthomoleculair therapeute :grinny::laugh:. Wel eens benieuwd welke studies die zou gedaan hebben. Placebogeneeskunde.
 
You've hit the pseudoscience jackpot :roflol:
Je zal gelijk hebben maar dit heeft er wel voor gezorgd dat de huisarts wel me doorverwijst naar de internist-endocrinoloog en wellicht komen we zo verder en daar gaat het om. Nogmaals als jullie mee willen denken en/of ideeën hebben wil ik dit graag bekijken.
 
Orthomoleculair therapeute :grinny::laugh:. Wel eens benieuwd welke studies die zou gedaan hebben. Placebogeneeskunde.
Studie is natuurlijk wel de basis maar dat wil niet zeggen dat je zonder studie niet mensen kunt helpen.
 
Studie is natuurlijk wel de basis maar dat wil niet zeggen dat je zonder studie niet mensen kunt helpen.
Er zijn artsen hebt die orthomoleculaire geneeskunde beoefenen maar er zijn ook kwakzalvers die zich orthomoleculaire therapeuten noemen. Als ik jouw diagnose bekijk, vraag ik mij af op wat die gebaseerd is. Hoe is zij tot die conclusie gekomen?
 
Er zijn artsen hebt die orthomoleculaire geneeskunde beoefenen maar er zijn ook kwakzalvers die zich orthomoleculaire therapeuten noemen. Als ik jouw diagnose bekijk, vraag ik mij af op wat die gebaseerd is. Hoe is zij tot die conclusie gekomen?

Het menselijk lichaam bestaat uit een elektromagnetisch raamwerk dat reageert op signalen. Elk orgaan, elke cel heeft zijn eigen unieke trillingen.
Met behulp van een koptelefoon stuurt de Oberon Pathfinder miljarden frequenties het lichaam in. De uitwisseling van deze informatie tussen het orgaan en de omgeving wordt op het scherm getoond.
Via computermodellen krijg je een driedimensionaal beeld van de inwendige organen. Het Oberon systeem breng binnen 30 minuten alle frequenties in beeld en geeft een complete gezondheidsanalyse op het beeldscherm, dat door de therapeut dan wordt uitgelegd.
 
Je testosteron waarde is toch goed?
 
Het menselijk lichaam bestaat uit een elektromagnetisch raamwerk dat reageert op signalen. Elk orgaan, elke cel heeft zijn eigen unieke trillingen.
Met behulp van een koptelefoon stuurt de Oberon Pathfinder miljarden frequenties het lichaam in. De uitwisseling van deze informatie tussen het orgaan en de omgeving wordt op het scherm getoond.
Via computermodellen krijg je een driedimensionaal beeld van de inwendige organen. Het Oberon systeem breng binnen 30 minuten alle frequenties in beeld en geeft een complete gezondheidsanalyse op het beeldscherm, dat door de therapeut dan wordt uitgelegd.
't Is te laat. Je bent al gehersenspoeld.
 
't Is te laat. Je bent al gehersenspoeld.
haha, nee copy paste van haar website!

Een niet goed ingeslagen weg is ook een leermoment beter dan niets doen en hopen dat het vanzelf overgaat toch?
Welke richting moet ik volgens jou gaan, geef maar aan dan ga ik het bekijken.
Werkt iets niet dan ga ik weer verder, net als trainen blijven gaan, kleine stapjes!
 
haha, nee copy paste van haar website!

Een niet goed ingeslagen weg is ook een leermoment beter dan niets doen en hopen dat het vanzelf overgaat toch?
Welke richting moet ik volgens jou gaan, geef maar aan dan ga ik het bekijken.
Werkt iets niet dan ga ik weer verder, net als trainen blijven gaan, kleine stapjes!
Proberen kan geen kwaad, da's waar.
 
Dus heel die rommel is getest(wie de fuck test je cholesterol voor die klachten...) maar je ferritine niet, terwijl dat de typische klachten zijn ervoor? En dan gewoon een multivitamine verkopen terwijl ze je vitaminen niet eens getest hebben?
En inderdaad, zoals Galen zegt is orthomoleculaire geneeskunde kwakzalverij. Dat zeer goed verdient wel, zeker als ze hun eigen "superieure" supplementen verkopen voor 5-10 keer de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven