XXL Nutrition

neveneffecten creatine

Bezoekers in dit topic

Slegers

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Goedemorgen iedereen

Ik ben sinds maandag begonnen met creatine maar ik ervaar enkele neveneffecten.

-Vandaag en gisteren meteen nadat ik creatine neem heb ik diarree. (voor de rest van de dag wel niet meer)
Ik zocht dit op en er stond dat als je hier diarree van hebt dat je lichaam de creatine niet kan opnemen, wil dit dus zeggen dat de crea niet aanslaat bij mij?

- Sinds dat ik creatine ben beginnen gebruiken ben ik extreem moe, kan dit hier 'n neveneffect van zijn?

Dankuwel

hoeveel creatine neem je dan?

Maar je lichaam went er aan en diaree zal over gaan. Ik heb ook last van diaree als ik teveel neem. Ik neem nu ongeveer 3 gram per dag en heb nergens meer last van.

Dat zal afnemen, wat de vermoeidheid betreft daar heb ik nog nooit van gehoord icm creatine :)

oplossen in lauwwarm water met iets van siroop. zorgen dat alles deeltjes zijn opgelost. niet teveel doseren en houden aan de kuur.

Vraag me wel eens voor de gein af. Wat zou er gebeuren als je een hele pot creatine in 1 keer zou gebruiken? Geen hond die dat doet uiteraard. Wat zou er dan gebeuren? Ga je dan dood?

• Like
Waarderingen: Peanuthead95
Ik neem nu 5 gr. creatine elke ochtend op nuchtere maag. Heb er wel wat over zitten nadenken daarnet en ik merkte altijd al dat in de voormiddag m'n maag heel zwak is. Ik heb de laatste jaren vroeg nooit ontbeten en denk dat het daardoor komt. Ik ga dus morgen eens m'n crea net na school innemen en kijken of dat werkt.

Over de vermoeidheid ga ik nog even wachten want misschien is het gewoon toeval, ben ook wel redelijk laat gaan slapen laatste tijd.

Dan nog 'n vraagje ik heb over enkele weken pw's en momenteel moet ik plassen als een *** maar komt dit door de creatine of gewoon omdat je zoveel drinkt? Want als het door de crea komt dan ga ik er tijdens de examens wel mee ophouden... als het door het drinken is kan ik voor m'n examen gewoon wat minder drinken zodat ik niet moet plassen tijdens pw...

dankje!

Lijkt me logischer dat je toevallig net een griepje of een darmvirus o.i.d. hebt opgelopen op dat moment, dan dat het aan de creatine ligt

Waarom, is gewoon een "kuur"

Creatine "kuren" is achterhaald en nergens voor nodig.

Er is alleen sprake van een oplaadfase die je op twee verschillende manieren kan invullen. Daarna kan je onbeperkt de creatine verzadiging in je spieren onderhouden met 3-5 gram creatine per dag. Tijdstip van inname lijkt tot dusver ook niet uit te maken.

Als je te weinig drink, dan droog je uit en krijg je orgaanfalen.

Terug
Naar boven