MuscleMeat

Nevensporten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Doen jullie nog andere sporten naast BB?
Ikzelf zaalvoetbal. Nu ben ik aan het bulken,
en doe niet veel cardio,
maar als die periode achter de rug is ga ik
ook weer hardlopen.
 
1x in de week kickboxen.. supervet maar loop geregeld blessures op omdat ik er te fanatiek op in ga
 
ik ook muay thai 2x pw, blijf er fit van
 
Voetbal, maar ben van plan om dit te beeindigen.
 
Nou, kijk maar naar mijn antwoord bij 'wat is je doel' (waar eig. over middel wordt gesproken).. ook mijn sig en foto zeggen genoeg hè? (gem 10.000-15.000 fietskm per jaar)
 
Hardlopen, recreatief welteverstaan.

Wil gaan boksen, heb tijdje gekickboxed, is vet. Maar allemaal opgefokte gasten, rot op. Daar is niks sportiefs meer te vinden. Zeker op die sportschool van mij. Daarom boksen, heeft meer inhoud vind ik....
 
eten.. topsport in mij ogen :D
 
Originally posted by Floyd
Hardlopen, recreatief welteverstaan.

Wil gaan boksen, heb tijdje gekickboxed, is vet. Maar allemaal opgefokte gasten, rot op. Daar is niks sportiefs meer te vinden. Zeker op die sportschool van mij. Daarom boksen, heeft meer inhoud vind ik....

das vet ! hoe sterker de tegenstander hoe gaver :) (en zwaarder)

kan je zelf helemaal uitleven... ik heb precies t tegenovergestelde bij ons soms dan.. moet ik tegen mensen van een jaar of 15-18 en meeste zijn best dun.. en dan moet ik altijd inhouden.. das gewoon klote :/

heb liever jouw situatie hoor
 
Hmmm, ik vind dat dus drie keer niks. Van die opgefokte sukkels, die zo hard gepest zijn dat ze zijn gaan kickboxen. Bij ons is de trainer een jaar of 25, doet zelf wedstrijden etc. Heel leuk en aardig, maar hij ziet zijn leerlingen als spar-partner. En dan gewoon vol erin, tegen een nieuweling. Zo is het bij mij ook gegaan. En dan zeggen 'oh sorry' en nog geen minuut later alweer een slag uitdelen die 100% op de kaak was. Ik heb daar geen zin in, vriend van me vond dat ook belachelijk. En die heeft toen zo'n rakker, na 2x keihard op zijn kaak te zijn geslagen, een potje makkers verkocht. Verdient natuurlijk, en dan gaan roepen van 'heee, rustig aan man, ik kom hier voor me lol'.....

Maar Frenkpie, heb je weleens echte harde klappen gehad, omdat de ander zoveel beter en gekker (= tenslotte een training) was dan jij? Dat kun je toch niet leuk vinden, ofwel?!
 
Ik doe 1 x per week aan indoor klimmen, je weet wel...op zo'n klimwand.
Slechte combi met BB, want wil je goed worden in klimmen, dan moet je eigenlijk licht en pezig zijn :(

Ik word steeds zwaarder, maar mijn kracht neemt niet evenredig toe, waardoor ik steeds moeilijker omhoog kom...
Ik zie gasten van 60 kilo haast omhoog rennen, maar ik moet 90 kilo omhoog takelen...dat valt niet mee!
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Floyd
Hmmm, ik vind dat dus drie keer niks. Van die opgefokte sukkels, die zo hard gepest zijn dat ze zijn gaan kickboxen. Bij ons is de trainer een jaar of 25, doet zelf wedstrijden etc. Heel leuk en aardig, maar hij ziet zijn leerlingen als spar-partner. En dan gewoon vol erin, tegen een nieuweling. Zo is het bij mij ook gegaan. En dan zeggen 'oh sorry' en nog geen minuut later alweer een slag uitdelen die 100% op de kaak was. Ik heb daar geen zin in, vriend van me vond dat ook belachelijk. En die heeft toen zo'n rakker, na 2x keihard op zijn kaak te zijn geslagen, een potje makkers verkocht. Verdient natuurlijk, en dan gaan roepen van 'heee, rustig aan man, ik kom hier voor me lol'.....

Maar Frenkpie, heb je weleens echte harde klappen gehad, omdat de ander zoveel beter en gekker (= tenslotte een training) was dan jij? Dat kun je toch niet leuk vinden, ofwel?!


ja ok DAT soort types zijn minder :( die hebben wij ook een paar bij ons.. maar die moet je te slim af zijn. door na te denken want die hebben vaak geen techniek en gaan maar lomp rossen.

maar wat IK bedoelde is vechten tegen mensne die al een aantal jaren ervaring hebben en die je dan wel tot t uitsterste gaan (en je wat klappen geven) maar dan op zon mate dat t toch nog leuk blijft :)

da bedoelde ik met hoe sterker/ervarener hoe gaver :)
en ja ik heb vaak rake/harde klappen gekregen, maar zoiets kan je gewoon niet vermijden als je een full contact sport doet.......
 
Met boksen wordt ook wat meer op de techniek ingegaan (meestal) hierdoor zal je veel beter kunnen boksen dan een kickbokser. En inderdaad de kwajongens en uitschot van onze vredevolle maatschappij zullen eerder voor kickboksen kiezen dan gewoon boksen. Dit maakt natuurlijk niet het kickboksen een slechte sport maar het is wel jammer.

En inhouden? Hmz ik moest tegen ´mannetjes´ die 2 keer meer mogen dan ik (120 kilo) en die hielden zich echt niet in. Je traint er toch juist voor om ook zulke gasten aan te kunnen? En mochten ze je echt te ver in een hoekje drijven dan zouden ze zich inderdaad inhouden.... net zoals een sparringspartner van 20 kilo minder. Dat is sport, toch?
 
Wil binnenkort trouwens weer beginnen met boksen of kickboksen of tae kwando.

Heb in het verleden gedaan: judo, jiu jutso, karate, nunchakudo en boksen.
 
Originally posted by iKsZ
Wil binnenkort trouwens weer beginnen met boksen of kickboksen of tae kwando.

Heb in het verleden gedaan: judo, jiu jutso, karate, nunchakudo en boksen.


ik heb 5 jaar tae kwondo gedaan..maar dat vind ik niet echt leuk. want je bent 3 kwart van de tijd dat je daar aan t trainen bent aan t studeren... tuls en staps genaamd. en dat wordt naarmate je hoger komt steeds moeilijker.

je bent dus veel bezig met sTlopen.. iig op t begin heel veel... en dat zal je wel moeten als je ver wilt gaan met sparren... want A klasse sparren heb je minimaal een blauwe band voor nodig (en dat zijn 6 examens..) en aangezien er om t half jaar examens zijn. ben je de eerste 3 jaar zeker al heel veel bezig met sTlopen.

en eigenlijk verplicht de school je (dat deden ze bij mij) dat je toch doorging tot zwart.. dat was dus nix voor mij... studeren op school en dan studeren bij me sport :(

natuurlijk zat er ok wat sparring etc. bij ... maar niet zoveel als met boxen en kickboxen....daarom gaat mijn voorkeur uit naar (kick)boxen. ik heb kickboxen boven boxen gekozen omdat ik ook met mijn benen wil werken.

maar ieder zijn eigen prioriteiten :) ik wil je niet ontmoedigen om te gaan taekwondo-en maar dit zijn mijn ervaringen. :)
 
Sjonge een hoog gehalte aan trappelzak boogie hierzo ;)

Ik ben mijn oude sport atletiek weer begonnen. Ik train nu mee met de sprintgroep. Dus echt zwaar worden is ook voor mij niet goed. Gelukkig is dat ook mijn doelstelling niet. Ongeveer zo breed (en snel) als Ben Johnson is prima ;)
 
Kevin Levrone is zwaar en loopt aardig snel met 240lbs heb ik net gelezen.
Ik vond Linford Christie er altijd geweldig uitzien!!
 
Is het niet zo dat als je je benen traint met trage reps je trager wordt in de sprint of zijn dat maar fabeltjes?
 
volgesmij zijn dat fabeltjes want ik kan geen verband leggen tussen de snelheid van hoe je je reps doet en de snelheid van je sprint
 
Frenkpie-> Ik wil vooral op taekwando om echt lenig te worden. En inderdaad het benenwerk wat ik bij boksen mistte. Wat is jou ervaring met het lenig worden dan?

Misschien dat het een goede sport is in combinatie met kickboksen. Maarja tijd he... Want BB ernaast is al wat lastig te combineren ivm rust en vooral met (kick)boksen gebruik je een grote groep spieren heel intensief. Alleen de warming up al.
 
Back
Naar boven