MuscleMeat

Never give up!....tigercatty´s log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het gaat lekker :). Maar die receptentopic ben ik niet.

Ik maak de cake met 1 kop tarwebloem, 3 eetlepels cacaopoeder, 1/2 theelepel bakpoeder, 4 eiwitten, halve kopje water, snufje zout en een potje babyvoeding rood fruit. En vervolgens 30min in de oven op 160graden
Genoteerd! Thanks!
 
Veel sterkte met je doel:-)
 
Maandag

3x 12 SLDL
3 x 12 BB squat
3 x 12 BB step ups
3 x 12 BB reverse lunges
3 x 30 hip raises

+ 15 min cardio

Dinsdag

3 x 12 wide push up
3 x 12 db bench press
3 x 12 flat bench cable flyes
3 x 12 narrow push ups - dit keer geen problemen :D
3 x 12 standing db tricep extensions
3 x 12 tricep push down

+ 15 min cardio

Woensdag

3 x 12 wide grip lat pull down
2 x 3 x 12 one arm db row
3 x 12 seated cable row
3 x 12 underhand grip lat pull down
3 x 12 db alternate bicep curl
2 x 3 x 12 one arm db preacher curl
3 x 12 standing bicep curl

+ 15 min cardio

Donderdag

3 x 12 leg press
3 x 12 leg extensions
3 x 12 wide stance bb squat - in de smith
3 x 12 seated leg curl
3 x 12 standing bb calf raise
3 x 12 seated db calf raise

+ 15min cardio

Vrijdag

3 x 12 seated shoulder press
3 x 12 standing db straight arm front raise to A 'T'
3 x 12 side raise
3 x 12 seated bent over rear delt raise
3 x 12 SB crunches
3 x 12 bicycles

+ 30min cardio
 
De gewichten zet je er niet bij? 5 dagen trainen, phoeh! Netjes.
 
Ik noteer het niet meer tijdens de training. Noteer alleen aan het eind wat het begin gewicht is voor de volgende keer. Aankomende 2 weken train ik ook nog 5 dagen en daarna 4 weken 6 dagen.

Ik ben er wel achter gekomen dat squaten in de smith toch wel lekkerder trainen is. Wij hebben op de sportschool geen squatrek, dus als het misgaat dan gaat het ook flink mis. Ik ben een tijd terug bijna achterover gevallen met de stang en de gewichten erop en sindsdien durf ik niet meer voluit te gaan met squaten. Van de week ben ik begonnen met de squaten in de smith en durf nu wel boven de 50kg te squaten :)
 
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Ik had onlangs 60kg in mijn nek liggen. Dat ging goed, maar je bedenkt je wel 2x voor je naar 70 gaat.
Zeker als je alleen traint. Meestal hoog ik op als ik iemand bij mij heb.

In het smithrek squatte ik vorig jaar al met 70kg, toch is dat heel anders. (voor mijn ongeluk)

Nu hou je altijd in gedachten dat er een mogelijkheid is dat je niet omhoog komt of idd voor of achterover kukelt. :p

Grappig om te zien hoe we hier allemaal anders trainen. Ik ben zelf zoekende met mijn nieuwe schema. 5x5 gaat prima, geen problemen mee, dat is gewoon een kwestie van ophogen. Maar ik heb er nu 1 dag 'tussendag' erin gezet, daar moet ik gaan bekijken wat wijsheid is, gisteren was wel heel erg veel..
 
De mogelijkheid dat ik niet omhoog kan komen, spookt ook wel es in mijn hoofd. Maar met de splitsquat en de lunges heb ik geen problemen mee, dus die blijf ik gewoon los doen. Maar met squat in de smith voel ik ook dat de nadruk nog meer op mijn achterkant zit.

Ik ben ook nog steeds zoekende naar een schema die voor mij het beste werkt, ik zit altijd nog met diensten in mijn baan, waardoor benentraining in de ochtend totaal niet gunstig is voor me. En soms moet ik in het weekend werken en daardoor kan ik niet trainen in het weekend en moet ik de boel bij elkaar doen of mijn schema omgooien.

Het lastigste is het eten. Soms moet ik eten meenemen naar mijn werk voor zo'n 30uren en vervolgens moet ik nog wat extra meenemen, omdat je meer nodig hebt als je het druk hebt of dat je 's nachts moet komen opdagen.

Zolang je geen problemen hebt met je huidige training, zou ik gewoon lekker ermee doorblijven gaan. Je boekt goeie resultaten. Misschien moet je ook niet bij iedere oefening voluit gaan, maar dat rustig opbouwen.
 
Ik heb het net omgegooid, dus het is echt nog even zoeken. Gisteren was ik ook nog niet optimaal (beetje ziek nog)
Maar dat het te veel is, is een feit. Ik moet gaan filteren wat ik los mee wil gaan nemen op die tussendag en welke spiergroepen ik overlaat aan de 5x5.

Dat eten lijkt mij in jouw baan echt een drama, als ik jouw werkuren zo eens bekijken. Mijn god, 30 uur eten meenemen?
Ik heb 9 urige dagen en daar eet ik gewoon wat ik moet eten, ookal hebben mijn collega's daar zo hun eigen ideeen bij. Dat van jou lijkt mij inderdaad nog wel wat meer gepuzzel.
Respect dat je het dan toch zo kan!! top.
 
Dat van mij komt gelukkig 1 x in de 2 weken voor en in de zomerperiode wat vaker. De rest is wel gewoon 8 urige werkdag. Het is idd een enorme puzzel, ik maak dan de maaltijden per maaltijd klaar en zet alles op de eettafel klaar en vervolgens loop ik er nog es bij langs om te kijken of ik alles wel klaar hebt gezet. Ik heb sowieso altijd al een tas mee, waar mijn eten inzit:D. Ik loop altijd met 2 tassen naar mijn werk toe, handtas en lunchtas :D

Een collega van mij vond dat ik een ongezonde eetpatroon heb, want 6 maaltijden op een dag vindt zij ongezond :P.
 
Bij mij roepen ze ook altijd: "Wat vreet jij veel! Ik zou jou heel de dag eten."
Ja? En? Ben ik er dik van geworden? Nee, het omgekeerde zelfs.

Ik zet 'savonds altijd al een hoop klaar en dan in de ochtend maak ik de tas voor mijn zoon klaar + de rest van mijzelf. Ik loop inderdaad altijd met een grote tas met eten rond. Hahaha, eigenlijk is het wel grappig.
 
Het is idd grappig :D. Ik doe alles in bakjes en dan zet ik op mijn werk in de koelkast. Vind het altijd wel lekker om mijn brood tijdens de pauze te beleggen.
 
6x trainen dat is goed zeg:D
 
Trainingsprogramma ziet er druk uit! 6 dagen in de week trainen is wel erg veel. Wat is je bedoeling daarmee? Voor kracht en massa toename is dat wel teveel. Hoe tegenstrijdig dat met je gevoel vaak ook is. Ik moet mezelf er ook elke keer weer van overtuigen dat rust soms beter is dan te gaan trainen. En soms lukt dat mij ook niet helaas.

En een goede tip voor het squatten: zet een bankje of 'box' neer. Gaat het mis, kun je altijd gaan zitten. Bivendien kun je wanneer het bankje mooi laag is ook gelijk zien of je diep genoeg zakt met het squatten.
 
Het wordt een 6-daagse split. Het lijkt veel, maar dat valt wel mee. Alle spiergroepen komen maar 1x aan de beurt, behalve de benen. De benen blijf ik 2x in de week doen.

Ik heb in begin gesquat met een bankje en dat ging goed. Maar ik squat dan net niet diep genoeg.
 
Mijn gewicht schommelt tussen de 59,5 en 60,5kg. Voor de grap ging ik gisteren mijn vriend (92kg) optillen en tot onze verbazing ging het als een eitje :D.
 
Training deze week

Maandag

Leg extensions 3x 10
Wide stance bb squat 3 x 10
Walking bb lunge 3 x 10
Single leg deadlift 3 x 10 --> alleen BW
Lying cable curl 3 x 10
Seated calf raise 3 x 10
Standing calf raise 3 x 10

Dinsdag

Wide grip pull ups 3 x 10 --> laatste set 13x volgende keer met gewicht proberen.
Iso lat pull down 3 x10
Wide grip lat pull down 3 x 10
Seated narrow grip cable row 3 x 10
Back extensions 3 x 10
BB bicep curl 3 x 10
Incline db curl 3 x 10
Alternate hammer curl 3 x 10

20min cardio

Woensdag

Wide push up 3 x10
Incline db press 3 x 10
Flat bench db flyes 3 x 10
Lying EZ-bar tricep extensions 3 x 10
Db tricep kickbacks 3 x 10
Overhead two handed tricep extensions 3 x 10

20min cardio

Donderdag

Leg extensions 3x 10
Wide stance bb squat 3 x 10
Walking bb lunge 3 x 10
Single leg deadlift 3 x 10 --> alleen met OS
Lying cable curl 3 x 10
Seated calf raise 3 x 10
Standing calf raise 3 x 10

Vrijdag

Seated db press 3 x 10
Rear delt cable flyes 3 x 10
db front raise 3 x 10
seated arnold press 3 x10
db lateral raise 3 x 10
crunches 3 x 15
leg raises 3 x15
bicycle 3 x 15
 
single leg deadlift?
Wat bedoel je met BW?
Gebruik je geen stang?
 
single leg deadlift?
Wat bedoel je met BW?
Gebruik je geen stang?

Dit is single leg deadlift.

20100503-hamstrings-600x411.jpg


BW = bodyweight

Zonder gewicht is het al een uitdaging om op 1 been te blijven staan, tijdens de uitvoering.
 
Waarom wil je die oefening doen dan?
 
Back
Naar boven