XXL Nutrition

New lifestyle

Bezoekers in dit topic

Eowin

Novice
Lid geworden
13 mrt 2017
Berichten
24
Waardering
4
Lengte
1m75
Hoe begin ik.......
Ik ben een vrouw van 41 jaar. Heb 2 kinderen en ben het allemaal even zat.
Mijn vroegere leven? Zeer intensief sporten, gezond eten.
Door de kinderwens en het niet lukken daarvan is het allemaal bergafwaards gegaan.
Hormonenbehandelingen en 6 zwangerschappen later?
Zit ik nu met een spierziekte en een serieus overgewicht. Laat staan de mentaal zware strijd om in een lichaam te zitten dat ik niet ben.
Na veel geprobeerd te hebben en nog meer op mijn smoel te vallen ben ik het nu grondig zat.
Ik heb altijd graag aan krachttraining gedaan en zou dus met ingang van vandaag weer willen starten.
Tips/feedback en raad zijn altijd welkom. Zeker ook met de spierziekte.
Ik geef niet snel op. Maar mijn spieren verzuren wel véél sneller dan normaal.
Dus? .....

Vragen zijn ook altijd welkom.

Hopelijk op een super nieuwe levensstijl en een gezond 2018!!!!
 
Sterkte en veel succes!
 
Heel erg bedankt !!
 
Hoe begin ik.......
Ik ben een vrouw van 41 jaar. Heb 2 kinderen en ben het allemaal even zat.
Mijn vroegere leven? Zeer intensief sporten, gezond eten.
Door de kinderwens en het niet lukken daarvan is het allemaal bergafwaards gegaan.
Hormonenbehandelingen en 6 zwangerschappen later?
Zit ik nu met een spierziekte en een serieus overgewicht. Laat staan de mentaal zware strijd om in een lichaam te zitten dat ik niet ben.
Na veel geprobeerd te hebben en nog meer op mijn smoel te vallen ben ik het nu grondig zat.
Ik heb altijd graag aan krachttraining gedaan en zou dus met ingang van vandaag weer willen starten.
Tips/feedback en raad zijn altijd welkom. Zeker ook met de spierziekte.
Ik geef niet snel op. Maar mijn spieren verzuren wel véél sneller dan normaal.
Dus? .....

Vragen zijn ook altijd welkom.

Hopelijk op een super nieuwe levensstijl en een gezond 2018!!!!
Eerst en vooral zoek een goed trainingsschema dat je kan volhouden. Doe eens een zoekopdracht naar 5x5 starting strength bv. Wat jouw spierziekte betreft weet ik natuurlijk niet hoe je dat belemmert.
Tweede maak een voedingsschema... Je vindt genoeg info hierover in de verschillende topics onder "voeding" en "vetverlies"
Ten derde indien je vragen hebt stel ze hier gerust. Ik denk dat je gewoon ergens moet beginnen nu en geduld hebben.
 
Thx Banshee. Eindelijk eens iemand die reageert. Heb hier al andere dingen tegengekomen. Ik dacht echt dat dit een forum was om dingen te delen. Maar blijkbaar is iedereen héél gereserveerd. Ma goed.
Ik ga die dingen zeker opzoeken en super bedankt.
Ivm mijn spierziekte? Ik probeer er niet beperkt door te zijn en gewoon door te gaan. Helaas heb ik dagen dat het niet gaat. Maar we doen ons best!!!!
Voedingsschema heb ik zo goed als klaar. Thx!!!!
 
Thx Banshee. Eindelijk eens iemand die reageert. Heb hier al andere dingen tegengekomen. Ik dacht echt dat dit een forum was om dingen te delen. Maar blijkbaar is iedereen héél gereserveerd. Ma goed.
Ik ga die dingen zeker opzoeken en super bedankt.
Ivm mijn spierziekte? Ik probeer er niet beperkt door te zijn en gewoon door te gaan. Helaas heb ik dagen dat het niet gaat. Maar we doen ons best!!!!
Voedingsschema heb ik zo goed als klaar. Thx!!!!
Indien je specifieke vragen stelt ipv "tips zijn welkom" zal je snel antwoord krijgen hoor :) Dus ik zou hier zeker regelmatig langskomen en niet aarzelen om vragen te stellen, kan ook in PM.
Ivm dat schema dat ik aanhaalde check dit eens Mening over trainingsschema, beginner.
Probeer vooral iets te vinden dat je kan volhouden.
 
zoals banshee zei, de vragen hier gewoon stellen, je zal er wel eens antwoord op krijgen en anders de vragen stellen in de specifieke delen.
 
Succes. Lees het forum rustig door er staat genoeg informatie om je op weg te helpen.
 
Welke spierziekte heb je ?
 
Fybromyalgie
 
Dat is wat mij betreft geen spierziekte. Wel erg vervelend. Je zult ook hinder ervaren met je herstel, met andere woorden. Volume op aanpassen ;-)))
 
Brutushakt: Nee is niet erkent nee. Maar ja, hoe omschrijf je het anders he?
Ik heb héél snel verzurende spieren ja. Dus ja. Daar zou ik graag nog iets op vinden.
 
Brutushakt: Nee is niet erkent nee. Maar ja, hoe omschrijf je het anders he?
Ik heb héél snel verzurende spieren ja. Dus ja. Daar zou ik graag nog iets op vinden.
Eerder als een soort gewrichtsaandoening(Reuma) als een spierziekte. Een spierziekte is meestal nou niet écht zo'n succes. Fibromyalgie natuurlijk ook niet maar dat is wel van een heel andere orde.
 
Das waar. Als je de artritis, reuma, spasmofolie , ............ allemaal wegdenkt :rolleyes::D:p
 
Is het niet een idee om je iets minder negatief te fixeren op je klachten? Je hebt dus je klachten, maar geen spierziekte. Maar dit soort dingen worden vaak wel erger als je er meer op let en als je meer stress ervaart. Je hoort mij niet zeggen dat het psychosomatisch is maar het is wel gewoon een feit dat je er beter relaxter mee om kunt gaan. En door te denken, stellen dat je een spierziekte hebt is de input al ''negatief''
 
I know. Doe ik ook niet. :) Maar ik moest hier iets in de kenningsmakingstekst zetten. En om het mezelf makkelijk te maken...... ;)
Ik sta er niet bij stil en probeer gewoon door te gaan met mijn leven.
En dat lukt de meeste dagen vrij goed. :)
 
I know. Doe ik ook niet. :) Maar ik moest hier iets in de kenningsmakingstekst zetten. En om het mezelf makkelijk te maken...... ;)
Ik sta er niet bij stil en probeer gewoon door te gaan met mijn leven.
En dat lukt de meeste dagen vrij goed. :)
Oke top,, dat is ook de juiste insteek. Gewoon om je klachten trainen en zorgen dat jou lichaam de hoeveelheid training aankan. Ik zou 2 a 3 keer proberen per 7 dagen maar zeker niet meer. Bij dergelijke aandoeningen is het wel altijd zo dat je lichaam meer tijd nodig heeft om te herstellen, dus zorg dat je niet te weinig kcal binnen krijgt goede voedingstoffen en probeer zo goed mogelijk te slapen.
 
Brutushakt. Ik doe nu 4x per week. 2x Cardio en 2x kracht. Op een sportdag zit ik aan 2.200Kcal en een rustdag 1.300 Kcal.
Slapen zijn rampen. Ik ga wel vroeg naar bed? Maar slaap héél slecht. Ma goed. we doen ons best.
Ik wil alvast heel erg bedanken voor de tips!!!
 
Back
Naar boven