Fitness Seller

==>New Member<==

Bezoekers in dit topic

Paco1984

Novice
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Hoi iedereen!

Even mezelf voorstellen; Ik ben Andy, 27 jaar afkomstig uit Oost-Vlaanderen (België).


Ik ben een een paar jaar geleden beginnen sporten (2006) omdat ik zwaarlijvig was. Dat was het begin van mijn eerste passie; Mountainbiken! :-)

Ik woog op mijn piek 120kg (geen spiermassa, maar blubbermassa) :-)
En ik heb mijn gewicht met natuurlijk het nodige dieten kunnen terugschroeven naar 75kg.

Aangezien ik altijd ervan droomde om een mooi lichaam te verkrijgen, schreef ik me na een paar maand in om te gaan fitnessen (dat was rond 2008)
De uitbater gaf me een voedingsschema, die denk ik niet echt goed op mijn lijf geschreven was want ik kwam 10kg bij in massa... Maar niet de gewenste massa. Ik had een beetje schrik gekregen toen van de fitnesscentra's omdat ik opnieuw moest dieten voor die 10kilo's eraf te krijgen.

Maar toch wou ik werken aan een mooi lichaam, dus besloot ik een andere fitnesszaal te bezoeken. In december 2010 besloot ik me dan in te schrijven in een fitnesscentrum in Oudenaarde.
In het begin was dit niet meer dan een sporadisch bezoekje. Naarmate de beurten die je gaat maak je uiteraard tussen de gewichten door vrienden. En zo besloot ik om intensief te beginnen trainen.

Ik heb gevraagd voor begeleiding aan de uitbater, en die doet het zeer goed! Ik heb al gunstig resultaat! (ivm december2010) :-) Want ik wou meteen ook de oefeningen goed doen en niet een periode aan een stuk verkeerd trainen, want blessures kan ik missen in mijn "quest" :-) Daarmee dat ik voldoende uitleg vraag omtrendt oefeningen en alles wat rond de sport draait.

De voeding is voor mij nog wel een beetje een struikelpunt, ik eet uiteraard wel ietsje meer vis, zalm en pasta. Sowieso kijk ik altijd naar mijn voeding, geen vette shit, junkfood en noem maar op!

Ik heb foto's staan van mijn beginperiode tot nu, maar ik post deze nog niet. Ik wil nog wat wachten en doortrainen. Want ik heb geen zin om zo'n topic te starten en om de 2 dagen een foto te uploaden met mijn stats ;-)

Maw als je tips hebt voor me ivm voeding laat maar horen!!!

Nice to meet y' all btw!
 
Welkom, mooi resultaat alvast door terug te gaan van 120kg naar 75kg.
 
Zwaar respect dat ej de discipline op hebt kunnen brengen om zoveel af te vallen! Zou je je trainingsschema eens willen posten zodat wij er eventueel aanpassingen aan kunnen maken, een forum weet altijd meer dan een man.

Als je écht massa wilt winnen zul je toch echt aan een voedingsschema moeten. Ik snap dat je het liever niet doet aangezien je nogal slecthe erarving hiermee maar we hebben hier genoeg expertise om zulke schema's te bekritiseren.

Ik heb ook gedacht dat een voedingsschema niets voor mij was. Maar mét gaat alles zoveel sneller het is een essentieel onderdeel van deze sport net als een tennisbaan bij tennis: zonder kan je tennisen maar je zult nooit ver komen.
 
Zwaar respect dat ej de discipline op hebt kunnen brengen om zoveel af te vallen! Zou je je trainingsschema eens willen posten zodat wij er eventueel aanpassingen aan kunnen maken, een forum weet altijd meer dan een man.

Als je écht massa wilt winnen zul je toch echt aan een voedingsschema moeten. Ik snap dat je het liever niet doet aangezien je nogal slecthe erarving hiermee maar we hebben hier genoeg expertise om zulke schema's te bekritiseren.

Ik heb ook gedacht dat een voedingsschema niets voor mij was. Maar mét gaat alles zoveel sneller het is een essentieel onderdeel van deze sport net als een tennisbaan bij tennis: zonder kan je tennisen maar je zult nooit ver komen.



wat een prachtige vergelijkenis:thumb:
 
Hoi!

Ja sorry had mijn schema vergeten door te geven...

In het begin deed ik 3 tot 4 keer per week een volledig lichaamstraining... (Ongeveer 2 oefeningen per spiergroep)

Dan heeft men mij een ander schema gegeven en die doe ik normaal tot september. Daarna zou er een ander schema aangemaakt worden. (Op basis van meer reps).

Huidig schema: Mijn reps zijn: 3x6
Maandag: Rug, Schouders, Biceps
Dinsdag: Borst, Triceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Rug, Schouders, Biceps
Vrijdag: Borst, Triceps
Zaterdag: Buik, Nek, Voorarmen, Benen
Zondag: Rust.

Een voedingsschema zie ik zeker zitten want, ik geloof er zeker in dat het voor beter resultaat zorgt. Maar de vorige fitnessuitbater heeft me totaal niet goed begeleid.

Momenteel gebruik ik Pure Whey en eet ik platte kaas. en qua voeding meer vis. Maar eigenlijk een echt schema niet echt...

Dus als jullie eventueel tips hebben? :-)
 
vet verbranden door zware training

Paco, ik heb een vergelijkbare geschiedenis, alleen zit ik er nog middenin. Ik ben op mijn top 143 kilo zwaar geweest, wel altijd gesport.
ik ben nu 5 weken onderweg, weeg inmiddels 138 kilo en heb mij weer eens zwaar verdiept in voeding. nu eet ik als een bodybuilder in zijn "cut" periode en train op mijn max dit doe ik 4 x per week (alle spiergroepen 2 x).
Waarom ik zo train is vanwege een aantal redenen:
1 - het past bij mijn karakter om ergens vol voor te gaan
2- ik ben er goed in en vind het dus leuk om zwaar te trainen
3- volgens de absolute goeroe in bodybuilding Venuto van het boek (burn the fat feed the muscle) is als je alle diëten uitzet tegenover elkaar aangaande risico en winst komt het er op neer dat zo zwaar mogelijk trainen het kleinste risico op spier verlies en het meeste winst kwa spiermassa en vet verbranding geeft mits je je voeding goed is (eiwitten etc.)
Veel sportschoolhouders zullen je adviseren om lichter te trainen en meer reps. te doen maar dan ben je weer bezig met sport om af te vallen, nu doe ik wat ik kicken vind en ik val er van af! En als je alles goed doet groei je ook snel!!!
Ik heb foto's genomen toen ik ben gestart, en ik zal dit zeker over 3 maanden weer doen en ze dan posten, vanwege mijn overgewicht heb ik kans op straks veel massa, en dat is ook een zegen, net zoals mensen ondanks veel eten slank blijven!

succes
 
@ Chris36: Nice! Een lotgenoot ;-) Veel succes alvast! Heb jij een topic van jezelf hier ergens ofzo?

Grtz
 
euhhh een topic???
 
Super goed bezig, Respect. Heel veel sterkte met je doelen.
Je kan je voedingsschemaof producten uit dre sticky's halen. Zorg dat je mimnimaal 6x eet en gun jezelf de tijd om het je eigen te maken.
 
Super goed bezig, Respect. Heel veel sterkte met je doelen.
Je kan je voedingsschemaof producten uit dre sticky's halen. Zorg dat je mimnimaal 6x eet en gun jezelf de tijd om het je eigen te maken.


Dankjewel!
 
k*t trainingschema. Maak een nieuw

aan dit soort onderbouwende antwoorden hebben we wat!

On topic: Misschien is het beter als je met een spiltschema gaat werken, op deze manier geef jij je spieren meer rust zodat ze ook meer tijd hebben om te herstellen/groeien. Suc7!
 
Ondertussen heb ik me al een paar dagen verdiept in de voedingssector van het forum...

Ik ben sinds 3 dagen ook bezig met kwark te eten.
Ik heb Milsani gekocht van in de Aldi (500gr) 11,1 gr eiwitten... (als ik me niet vergis...)
Veel moeite in het begin toen ik dat proefde... Damn het kotsen lag me nader dan het eten :-)

Maar ondertussen ben ik de smaak goed gewend!
Verder eet ik veel fruit, groenten, kip, vis, zalm, tonijn, pasta (maar van dat laatste eet ik niet te overdreven veel)

en natuurlijk mijn Whey na elke training.

Qua voeding in het algemeen let ik wel op het minimum innemen van suikers en vetten, omdat ik hier en daar las dat dat uit den boze was...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven