XXL Nutrition

New to This Cut schema (help please) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

adildenhaag

Novice
Lid geworden
15 jul 2017
Berichten
28
Waardering
9
Lengte
1m85
Massa
77kg
Beste BB-ers

Mijn naam is Adil en ik ben 22 jaar en sinds een maand bezig met afvallen en ik heb best goede resultaten. nou wil ik alleen weten of ik het zeker allemaal goed doe.

ik ben 1,87 weeg 88kg 20,1% vet percentage. mijn vvm is 69,52 kg
nou heb ik berekend dat mijn caloriebehoefte 2783kcal is op basis van mijn trainen en ik werk momenteel niet dus doe naast 4x sporten niet zo veel in de week.


Aanvullende info: ik heb rond mijn 18e anderhalf jaar getraind, dus ben niet helemaal een beginner. mijn doel is rond de 75kilo te wegen met een vetpercentage onder de 10%. ik ben vroeger enorm dik geweest ( 135kg) en heb best wat losse huid dat wil ik dan strakker gaan bulken.

ik wil 6 dagen 750kcal onder mijn behoefte eten op 2000kcal en dan dag 7 een cheat meal en een soort van refeed dag van 3000 kcal. dan kom ik op 15000kcal in de week gedeeld door 7 = 2142kcal gemiddeld per dag

ik eet 200gr eiwit per dag = 800 kcal = 40%
tussen de 40-50 gram onverzadigde vetten = 400-450 kcal 20-22%
en de rest vul ik aan met complexe carbs.

mijn eetschema is als volgt, sorry dat ik geen upload erbij kan zetten ik heb alles via myfitnesspal

10:00 = 250ml halfvolle melk + 40 gr brinta +whey perfection 1 scoop
Kcal 388 36gr EI\ 33gr Carbs \ 7gr vet

13:00 = 2 sneden speltbrood met kipfilet of 20+ kaas
246 kcal 15 gr EI\ 34 gr carbs \ 5gr vet

16:00 nogmaals 2 sneden speltbrood met kipfilet of 20+kaas ( somds ook vervangen door 40gr zilvervliesrijst ongekookt met kip en 1 roerbakei ( zonder olie) , maar altijd rond de 2k kcal per day )
363 kcal 37 gr EI \ 30gr carbs \ 8 gr vet

18:30 130 gram gegrilde kipfilet of mager rundergehakt 100gr (zonder olie) met diepvries spinazie\sperziebonen e.d (250gram) per keer

Kcal 290 23 gr Ei\ 11gr carbs\ 11gr vet

(tussendoortje of na trainen) 1 scoop whey perfection
122 kcal 23 gr ei \ 1 gr carbs \ 1 gr vet


21:00 1 blik John west tonijn in water + 35 gram ongezouten pindas
343 kcal 39 gram EI \ 5 gr carbs \ 18 gr vet

00:00 500 gr magere kwark (konings)
295 kcal 45 gr ei \ 5 gr carbs \ 1 gr vet

TOTAAL macro's 2047 kcal
EI 218gr
Vet 51 gr
Carbs 119

gemiddeld is het rond de 45-50 gr vet en 115-130 gr carbs eiwit is elke dag ongeveer hetzelfde

00:30 slapen



meestal train ik in de avond en als ik s'middags ga eet kook ik voordat ik ga trainen zodat ik een verzadigde maaltijd heb van groente en kip. (edit na het trainen neem ik ook direct een whey shake )

ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden. ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben zo.

Met vriendelijke groet,

Adil
 
Laatst bewerkt:
750 Kcal's in een deficit lijkt me niet echt slim en nodig (zeker in jou geval niet want je staat op 20%, je kunt dus in 3 a 4 maanden ver komen met een deficit van -500).
Maar goed jou keuze natuurlijk.

Voedingsproducten zien er goed uit.
Het is weliswaar alleen een opsomming van wat je eet.

Kcal's / macro's staan niet vermeld.
 
Ik zou de berekende caloriebehoefte niet te serieus nemen. Gewoon rustig beginnen bij x kcal en jezelf op vaste tijdstippen wegen en kijken of je afvalt, val je te weinig af eet je minder.
Consistent blijven met je voeding, dan kom je er zeker! Eiwitten zitten goed hoog, dat is prima.
 
Eiwitten zijn zat. (2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht)
Maar 40-50 gram vet op een gewicht van 88 kg is wel erg weinig.
Richtlijn is ca. 1 gr per kg lichaamsgewicht.
 
750 Kcal's in een deficit lijkt me niet echt slim en nodig (zeker in jou geval niet want je staat op 20%, je kunt dus in 3 a 4 maanden ver komen met een deficit van -500).
Maar goed jou keuze natuurlijk.

Voedingsproducten zien er goed uit.
Het is weliswaar alleen een opsomming van wat je eet.

Kcal's / macro's staan niet vermeld.
ik heb de macro's erbij gezet dankjewel voor de tip. ik hoop dat je nog even de tijd hebt om te kijken later. naar mijn idee iets te veel eiwit misschien maar 1 whey shake per dag en iets meer vetten of zit ik zo ongeveer wel goed? alvast bedankt dames en heren.
 
Eiwitten zijn zat. (2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht)
Maar 40-50 gram vet op een gewicht van 88 kg is wel erg weinig.
Richtlijn is ca. 1 gr per kg lichaamsgewicht.
dat dacht ik zelf inderdaad ook misschien iets meer pinda's op een dag eten en een sneetje brood laten staan? ik merk zeker dat ik afval ik woog midden in de ramadan rond de 97 kg ( begin juni) en zit nu op de 87-88.
 
Eiwitten zijn zat. (2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht)
Maar 40-50 gram vet op een gewicht van 88 kg is wel erg weinig.
Richtlijn is ca. 1 gr per kg lichaamsgewicht.
Ja is ook wel een richtlijn, maar afwijkingen kunnen altijd toch?
Ik zit nu ook in m'n cut en prefereer zelf veel koolhydraten en minder vet ipv veel vet.
 
Ja is ook wel een richtlijn, maar afwijkingen kunnen altijd toch?
Ik zit nu ook in m'n cut en prefereer zelf veel koolhydraten en minder vet ipv veel vet.
fijn dat ik niet de enigste ben die zo denk. ik heb het gevoel dat ik niet zo verzadigd ben als ik vetten eet, vooral omdat je makkelijk aan kcals komt door vetten ( ookal zijn t gezonde)
bedankt dat jullie zo meedenken in ieder geval ik waardeer het mede BB-ers. ik zal erop proberen te letten niet een te hoog calorie deficiet te houden. maar ik voel me zeker niet leeg en suf door 750 kcals te weinig. ben nu al een tijdje bezig en nog steeds heel gemotiveerd en geen drang naar honger.
 
fijn dat ik niet de enigste ben die zo denk. ik heb het gevoel dat ik niet zo verzadigd ben als ik vetten eet, vooral omdat je makkelijk aan kcals komt door vetten ( ookal zijn t gezonde)
bedankt dat jullie zo meedenken in ieder geval ik waardeer het mede BB-ers. ik zal erop proberen te letten niet een te hoog calorie deficiet te houden. maar ik voel me zeker niet leeg en suf door 750 kcals te weinig. ben nu al een tijdje bezig en nog steeds heel gemotiveerd en geen drang naar honger.
Poeh had ik maar geen drang naar honger. Mijn hoofd denkt alleen maar aan eten. Maar hoe slechter ik mij mentaal voel, hoe beter ik eruit zie :')
 
Poeh had ik maar geen drang naar honger. Mijn hoofd denkt alleen maar aan eten. Maar hoe slechter ik mij mentaal voel, hoe beter ik eruit zie :')
hahaha in de cut is dat zeker waar, hoop dat je je in de bulk wel lekker voelt :p.
thanks voor de tips. ik ga kijken hoe ver ik kan komen met me schematje. fijne avond
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Hoe dieper je in een deficit zit, hoe groter jou spierverlies zal worden.

Daarom: aangeraden wordt om niet dieper als 500 te gaan.
Een gewaarschuwd man telt voor 2 ;)
 
Hoe dieper je in een deficit zit, hoe groter jou spierverlies zal worden.

Daarom: aangeraden wordt om niet dieper als 500 te gaan.
Een gewaarschuwd man telt voor 2 ;)
toch hou ik het op 750 met een refeed zo is mijn gemiddelde 600 en niet 750.
en ja ik ben van mezelf redelijk gespierd heb goede genen. nog nooit gebulkt in me leven. massa kweken is geen probleem. maar toch bedankt marr ik waardeer het en een gewaarschuwd mens telt zeker voor 2. in dit geval 3 als je eigenwijs doet :p. een fijne avond verder heer
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven