XXL Nutrition

Newbie hier, op/aanmerkingen op schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nappie

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
30%
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, en ben daardoor al een hoop wijzer geworden (zeker qua voeding). Ik ben dan ook begin deze maand begonnen met een aangepast voedingsschema en workout.

Aangezien ik pas net begin leek mij een fullbody workout het beste.
Ik hoop dat ik wat feedback kan krijgen op mijn schema:

3x in de week full body:

-Squat
-Deadlift
-bendover Row
-benchpress
-pull/chin ups
-military press
-calf raises
-Bicep curl
-skullcrusher
-buik (crunches, plank, leg raises)

ik doe elke oefening 3 setjes van 8-10 herhalingen
 
Laatst bewerkt:
alles achter elkaar? probeer dan SS of SL, dan kun je veel meer opbouwen. denk dat je huidige schema te zwaar is, omdat compounds als het eenmaal zwaar wordt gewoon veel energie vergen
 
valt mee...uurtje meestal.
Ik doe de calf raises en buik maar 1x in de week overigens.
 
Dit hou je niet vol als je eenmaal met zwaardere gewichten begint. Zoals hierboven gezegd, SS of Stronglifts, deze bevatten de 5 "grote" oefeningen, maar wel onderverdeeld in 2 workouts A en B waarbij je afwisselt bv. maandag A woensdag B vrijdag A maandag B enz. Je kan erna wat assistance toevoegen zoals dips, chinups, curls enz.
 
bedankt voor je reactie. Ik zal me eens wat meer verdiepen in SS en SL. Als ik het zo hoor dan lijkt me dat ook beter.

zoiets voor een SL schema? :
Workout A:

5x5 Squat
5x5 Bench Press
5x5 Barbell Row

Workout B:

5x5 Squat
5x5 Overhead Press
2x5 Deadlift
 
Laatst bewerkt:
Je doet iig de goede oefeningen! Maar hoe kan het dat je dit allemaal in een uur doet? Ik doe 6 oefeningen in 75 minuten ongeveer. Beter splits je het op of ga je voor iets als Stronglifts of Starting Strength idd.
 
Ik merk inderdaad dat ik de laatste paar oefeningen een beetje gehaast en slapjes doe (en dus niet goed uitvoer).
Ik ga het gewoon opsplitsen idd. Ik ga het weekend even inlezen over SL of SS, en dan maandag met een frisse start beginnen.
thanks guys voor de feedback
 
Opsplitsen in een AB schema is inderdaad aan te raden.
Kijk naar het schema van Victor Mooren, All Pro's Beginner Routine, 5x5 Stronglifts of Rippetoe ;)
 
Back
Naar boven