XXL Nutrition

newbie @ krachttraining & voedingschema's

Bezoekers in dit topic

Valliej

Novice
Lid geworden
1 jun 2019
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m63
Massa
78kg
Hej iedereen

ik ben Valérie en een newbie op deze site. ik ben 28 jaar en doe al 2 jaar braziliaanse jiu jitsu (BJJ) en sinds een week of 2 ga ik ook 2 a 3 keer per week naar de fitness. Vanaf zaterdag start ik ook met pt omdat ik stronglifts wil volgen maar zeker wil weten dat mijn techniek goed zit. Vanaf morgen start ik ook met een nieuw voedingsschema. ik ben al eens 10kg afgevallen met weight watchers ik deed doen ook al bjj maar geen krachttraining. Doordat ik nu met een niersteen ah sukkelen ben ligt mijn training al een week of 2 stil. Maar ondanks de opstoot pijn soms ga ik vanaf morgen terug 100% . Mijn gewicht zit nu op 78.5, maar ik ben maar 1m63...nog steeds overgewicht dus...ik ben ook een serieuze schommelaar en spring van het ene dieet in het andere. wat mijn probleem nu is, ik heb via internet een voedingsschema gevonden die ik nu deze week ga testen. Ik ben niet gewend van alle dagen het zelfde te eten maar wil dit wel proberen. (ik zet er ook een foto bij van mijn schema) maar toch zo ik wekelijks willen varieeën zodat ik het zeker vol hou, ik vroeg me dus af door wat ik bv mijn kip en broccoli kan vervangen, en mag ik ipv rijst eens zoete aardappel of quinoa eten? Kan ik ook mijn eieren eens vervangen door kaas of kipfilet op mijn boterham. Graag heb ik jullie mening over mijn schema met in jullie achterhoofd houdende dat ik op maandag ga fitnessen (momenteel tot en met zaterdag is dit gewoon nog cardio) dinsdag train ik bjj woensdag rust, donderdag fitness, vrijdag BJJ, zaterdag fitness

Mijn uren zullen wel anders liggen ook want ik werk nachtshifts! En hoe staan jullie tegen over cheatmeals?

Bedankt!

groetjes Valérie

voedingschema.png
 
Een voedingsschema is persoonlijk en kun je niet “ zomaar “ van internet afhalen

Je zou aan de hand van een voedingsschema wel een richtlijn kunnen hanteren
 
Het totaal aantal calorien is heeel erg laag. Dat is moeilijk uit te houden en zal je waarschijnlijk weer doen schommelen en van dieet naar dieet springen.

Je zou je caloriebehoefte moeten berekenen door te kijken wat je nu eet en wat je gewicht doet, en dan ietsje minder calorien eten totdat je afvalt. Zo simpel is het en daar gaat het uiteindelijk om.

Ik zou me bij dit schema ook serieus zorgen maken over tekorten in bijvoorbeeld ijzer en allerlei andere vitamines en mineralen, omdat het zo minimalistisch en elke dag hetzelfde is.

Daarom zou ik aanraden je gewenste dagelijkse hoeveelheid proteine, koolhydraten, en vet te berekenen en daarbinnen te varieren met wat je wilt. Vooral ook rood vlees bijvoorbeeld, en verschillende groentes en fruit en graanproducten. Dat maakt het ook beter uit te houden.
 
Het totaal aantal calorien is heeel erg laag. Dat is moeilijk uit te houden en zal je waarschijnlijk weer doen schommelen en van dieet naar dieet springen. Je zou je caloriebehoefte moeten berekenen door te kijken wat je nu eet en wat je gewicht doet, en dan ietsje minder calorien eten totdat je afvalt. Zo simpel is het en daar gaat het uiteindelijk om.

Ik zou me bij dit schema ook serieus zorgen maken over tekorten in bijvoorbeeld ijzer en allerlei andere vitamines en mineralen, omdat het zo minimalistisch en elke dag hetzelfde is.

Daarom zou ik aanraden je gewenste dagelijkse hoeveelheid proteine, koolhydraten, en vet te berekenen en daarbinnen te varieren met wat je wilt. Vooral ook rood vlees bijvoorbeeld, en verschillende groentes en fruit en graanproducten. Dat maakt het ook beter uit te houden.



Thanks voor de reactie. Ik heb gewoon echt geen idee oe ik dit uitreken
 
Thanks voor de reactie. Ik heb gewoon echt geen idee oe ik dit uitreken
Ik vind het makkelijkst en beste altijd een app zoals myfitnesspal gebruiken. Die doet het voor je.

Dan voer je elke dag in wat je eet, hoeveel je sport, en hoeveel je sochtends weegt, en dan zie je vanzelf op hoeveel dat allemaal uitkomt.

Val je dan nog niet af dan weet je dat je een paar honderd calorien minder moet eten, en dat kun je vaak ook als doel in de app instellen om weer je porties te berekenen enzo.
 
Ik vind het makkelijkst en beste altijd een app zoals myfitnesspal gebruiken. Die doet het voor je.

Dan voer je elke dag in wat je eet, hoeveel je sport, en hoeveel je sochtends weegt, en dan zie je vanzelf op hoeveel dat allemaal uitkomt.

Val je dan nog niet af dan weet je dat je een paar honderd calorien minder moet eten, en dat kun je vaak ook als doel in de app instellen om weer je porties te berekenen enzo.
Myfitnesspal gebruik ik sowieso. Maar ik vroeg me gwn ook als er dingen zijn die jullie niet eten ik ben echt nen leek op da gebied e. Ik vind 1380 kcal wel cava voor een vrouw? Of is dat teweinig door het aantal keer sporten?
 
Myfitnesspal gebruik ik sowieso. Maar ik vroeg me gwn ook als er dingen zijn die jullie niet eten ik ben echt nen leek op da gebied e. Ik vind 1380 kcal wel cava voor een vrouw? Of is dat teweinig door het aantal keer sporten?
Ja met bijna dagelijks sporten is veel minder dan 2000 kcal waarschijnlijk een crash dieet. Hoeveel kcal eet je nu?
 
Ja met bijna dagelijks sporten is veel minder dan 2000 kcal waarschijnlijk een crash dieet. Hoeveel kcal eet je nu?

Ik heb nieuw schema opgemaakt samen me mijne man. Zit nu aan 1650 kcal per dag. Dit 2 weken testen en dan evalueren
 
Je kan beter wat hoger beginnen denk ik waarschijnlijk val je al af als je rond de 1900-2000 kcal eet als je zo laag begint maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Even goed inlezen hoe je het berekend of gewoon een online calculator gebruiken die zitten vaak ook aardig in de buurt.
 
Back
Naar boven