AndroidHealthClinic

Newbie m/ vraag over CKD

Bezoekers in dit topic

viatrix

Novice
Lid geworden
2 apr 2011
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m63
Hoi allemaal,

Na vele uren als lurker op het forum te hebben doorgebracht, wil ik me nu toch voorstellen en ik zal maar vast bekennen niet geheel zonder motief ;-)

Ik ben begonnen met krachttrainen in mei van vorig jaar en train nu dus bijna 1 jaar. De resultaten die ik behaald heb zijn, in mijn ogen iig, spectaculair.

Toen ik begon was ik een lichamelijk wrak van 36jaar, 163cm, (schrik niet) 96kg en de vetmeter gaf aan dat ik klinisch dood was. Het breekpunt was uiteindelijk het besef dat wanneer ik niet een keus zou maken voor een andere levensstijl, ik waarschijnlijk naar de 100kg toe zou groeien en nooit meer iets anders zou kunnen dragen dan vuilniszakken in maat 48/50 van de UllaPopken en de enige aandacht van mannen die ik nog zou krijgen niet tot het menselijk ras zou behoren.

Na vele uren 'Pumping Iron' op de autoreplay van mijn dvdspeler te hebben gekeken, waar ik nu van vermoed dat Arnold zelf er subliminale boodschappen in heeft verwerkt, besloot ik mijn stoute frietvoetjes in lakschoentjes aan te trekken en startte met het internet afstruinen naar begeleiding. Het idee zomaar met mijn gepofte aardappellijf zomaar een hardcore school binnenlopen en gaan staren naar apparaten waar ik toen eerder geweten had hoe ze in de keuken zinvol in te zetten dan wat je er in een sportschool mee zou moeten doen, leek me niet zo verstandig.

Best choice ever! Ik heb een te gekke PT gevonden it changed my life hallelujah!

Ik ben nog steeds geen Angelina Jolie (darn!) maar kan nu wel dromen van het winnen van Bikini Gourmet Model medaille (ooooooooooiiiiitt)

Huidige stand 68kg en maat 38/40

Wat heb ik hiervoor gedaan? Eh nou best wel veel....

Eerst mijn voeding opgeschoond en de uitdaging daar zat erin dat ik al geen minderwaardig voedsel at hoor, geen chips, patat, junkfood, kantenklaar, suiker, snoep, frisdrank, niks daarvan, want ik at dat als eetsnob al jaren niet meer maar wel 6-gangen luxe diners met wijnarrangement en tsja te veel goed eten is ook niet goed helaas.

Dus eerst naar een normaal eetpatroon toegewerkt met normale hoeveelheden eten en 6 eetmomenten per dag introduceren. Eerste 4 maanden zat ik op +/- 2500 kcal per dag

Wel moest ik vanaf dag 1, 3 keer per week 1 uur KT en 30m cardio (loopband op helling start was 3% incline 3km/u) en daarnaast zoveel mogelijk cardio (wandelen, fietsen, whatever) KT was lange tijd gewoon versterken pezen (en aanhechtingen) Ik kreeg nl al spierpijn van het optillen van mijn iPod (het was wel een iPod 2de gen. hoor)

Mijn eerste plateau kwam na die 4 maanden. Voeding iets aangepast (ik was natuurlijk al veel afgevallen toen) havermout m/ eiwitten geintroduceerd en tot mijn verbazing vind ik het superlekker, al blijft het eruit zien als behangplaksel. Middag en avond koolhydraatvrij. Totaal aantal kcal per dag +/- 2000
Ik ben toen ook meer gaan sporten niet meer KT maar 2 keer Bikram Yoga in de week erbij (deed ik wel al maar ander verhaal)

Tweede plateau kwam daarna naar 3 maanden. Voeding niet veel aangepast wel zwaarder en vaker gaan trainen. 3 maanden op dit plateau gezeten, geen gram verloren maar wel kledingmaten.

Nu alle registers opengetrokken en ik ben sinds vorige week op een Cyclisch Ketogeen Dieet. Mijn eetschema is nu als volgt

maandag:
6 keer per dag 120 gr kipfilet m/ 100 gr asperges of spinazie
fullbody KT/ 30-50m cardio

dinsdag
6 keer per dag 120 gr kipfilet m/ 100 gr asperges of spinazie
Yoga (als agenda het toelaat 45m spinning)

woensdag
6 keer per dag 120 gr kipfilet m/ 100 gr asperges of spinazie
fullbody KT/ 30-50m cardio

donderdag
6 keer per dag 120 gr kipfilet m/ 100 gr asperges of spinazie ma
Yoga (als agenda het toelaat 45m spinning)

vrijdag
4 keer 120 gr kipfilet m/ 100 gr asperges of spinazie
fullbody KT/ 30-50m cardio

start refeed dus s avonds een 'gewone' maaltijd

zaterdag
wat ik wil eten (havermout/ sushi/ anything goes)

zondag
op lege maag 30-50m cardio
4 keer 120 gr kipfilet m/ 100 gr asperges of spinazie
frot er nog een yoga sessie in in de middag

Ik maak van de eiwit/groente een curry ik kook het in 1/2 eetlepel cocosmelk m/ 5 gr currypasta

Ik drink er zoveel mogelijk water en groene thee bij (en na de yoga drink ik cocoswater)

En dan nu mijn vraag: Ik moet over 3 weken een weekend weg met collega smulpapen en dat ga ik niet clean houden hoe erg is dat voor de resultaten die je kan verwachten met het CKD? kan ik straffeloos 4 dagen time-outen en daarna gewoon verder? of heb ik dan alles voor niks gedaan?

Verder is alle feedback meer dan welkom!

Ciao! V.
 
Laatst bewerkt:
Welke ifbb pro maakt zo en diet???
 
Maar je hoeft je toch die 4 dagen niet helemaal vol te proppen?? Dan zal de schade wel meevallen lijkt me. Daarna gewoon weer met frisse moed verder gaan...

maar waarom eet je iedere dag hetzelfde?? Lijkt me wel heel eenzijdig dit 'dieet'
 
Als je een klein beetje let op wat je die dagen tot je neemt moet het geen probleem zijn.
Eens in de week een koolhydraad rijke dag is juist verstandig zodat de glycogeenwaardes niet te laag worden.
 
hmm iest misgegaan in de post, nogmaals dan:

Ja beetje eenzijdig dieet maar wil heel graag sprintje trekken voor bruiloft zusje > wordt geacht in jurk te komen *gruwel*

En ik wissel wel af kip m/ spinazie tonijn m/ asperges :-) of bedoel je iets anders?

Maar CKD is in zijn algemeenheid toch redelijke eenzijdig? vlees vlees vlees en meer vlees misschien wat vis? Ik maak er overigens een curry van heel lekker dus geen issues daar :-)

Verder was ik nog nieuwsgierig of jullie heel lang op zo'n dieet zitten? of dat de meesten toch gewoon op een low carb dieet zitten?

Wat is eigenlijk de grens? Is het een absoluut getal? Dus bv minder dan 50 gr carbs is ketogeen en meer is low carb? of is het een percentage?

Ik vind namelijk het aller aller moeilijkste het niet meer kunnen eten van mijn yogurt s avonds en het eigenlijk moeten laten staan van mijn cocoswater na de yoga (bevat 26gr carbs)
 
Laatst bewerkt:
Veel succes ;) .
 
Wat een prestatie zeg. Complimenten ook voor je PT, die pakken het ook niet altijd zo handig aan.

Ketogeen dieet lijkt me heel zwaar, maar wel geschikt voor die eindsprint.
 
Ja ik vond dat een supergoed stuk, ik heb het een aantal keren moeten lezen want het is best ingewikkelde materie. Ik zag ook de vele posts op het stuk, er is geloof ik dan ook geen volledige uitsluitsel blijkbaar te geven over bepaalde vragen. En toegegeven ik zou misschien nog meer erover moeten lezen om het helemaal te begrijpen en dagelijks goed toe te passen.

De grootste reden voor mij om hier op het forum te zitten is dat ik wel inzie hoe ongelofelijk veel kennis hier zit en dat jullie elkaar allemaal zo steunen en willen helpen, zo gaaf. dus bedankt!
 
Keto werkt ook niet bij iedereen.
Ik zou gaan voor carb cycling.
Die 4 dagen kan je best genieten, maar met mate
 
Verder was ik nog nieuwsgierig of jullie heel lang op zo'n dieet zitten? of dat de meesten toch gewoon op een low carb dieet zitten?
Ik haal ongeveer 50% van mn kcal uit koolhydraten, dus low carb nee hihi!!
Maar ik hoef dan ook niet af te vallen 'dieet' (om en nabij de 2500 a 2600 kcal) is er nu op gericht zoveel mogelijk massa te pakken.

Maar wel echt complimenten voor wat je al bereikt hebt!! Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen die eigenlijk ook het roer om moeten gooien!
 
Laatst bewerkt:
Allereerst natuurlijk WELKOM!
En omfg wat een prestatie heb je al geleverd als ik je OP lees.. :bow2: Ook leuk geschreven trouwens. ;)

Net als Naomi kan ik er niet over meepraten. Ik hou zelf het 50-30-20 principe aan.

Zo te lezen ben je bourgondiër.. zoals al gezegd; let tijdens het uitje op wat je bestelt en zeker wat betreft alcohol! Want ik weet hoe bedrijfsuitjes zijn! :D
 
Ja ik moet zeker meer lezen erover ga ook zeker het boek BFFM kopen en goed lezen, ik ben idd maar een newbie het is naast het trainen echt een studie aan het worden! Ik kook wel de handel in kokosolie, ik moet idd echt een keer alles goed door moeten rekenen (niet mijn sterkste punt) ik haal iig veel inspiratie en ideeen uit jullie verhalen. Ben er dus nog lang niet (zegt de vetmeter ook tegen me :-) gek genoeg heb ik eigenlijk best moeite die 6 keer te eten, vind het zoveel. Kan je nagaan hoe slecht ik eerst leefde dat zie ik nu achteraf ook echt wel in, maar hoe makkelijk is het toch om tegen jezelf te liegen, ach you live you learn, toch?
 
Allereerst natuurlijk WELKOM!
En omfg wat een prestatie heb je al geleverd als ik je OP lees.. :bow2: Ook leuk geschreven trouwens. ;)




Indd leuk geschreven!:p En zeker respect voor zover je bent gekomen.
ik dacht eerst dat ik te oud was,om nu nog een andere levenstyle te nemen, maar als ik zie wat jij op die leeftijd hebt bereikt, Supergoed gewoon:thumb:
Ga zo door!

btw WELKOM!
 
Welkom :). Fantastisch wat je nu al hebt gehaald en ik hoop voor je dat de laatste beetjes er ook af kunt krijgen.
 
ja ik ook! Mijn droom is echt een keertje een bikini aan te durven zonder dat dierenactivisten me weer terug in zee proberen te gooien :-)
 
Keto werkt ook niet bij iedereen.
Ik zou gaan voor carb cycling.
Die 4 dagen kan je best genieten, maar met mate
het is het proberen waard

het zijn vooral ecto's die niet in ketose raken, bij de endo's is het meestal een succesverhaal
 
ja ik ook! Mijn droom is echt een keertje een bikini aan te durven zonder dat dierenactivisten me weer terug in zee proberen te gooien :-)

Hahahaha :D ! Je weet het allemaal inderdaad heel komisch te brengen! Ga een column schrijven, wedden dat, ik noem maar wat, VIVA-lezeressen je zullen aanbidden ;) (dat is bedoeld als compliment) !
 
Ter info...

Bij een ketogeen dieet wordt de koolhydraatinname beperkt en vang je dit tekort op met een verhoogde hoeveelheid vetten. Wanneer dit gebeurt, zal je lichaam ketonen aanmaken uit vetten, welke gebruikt kunnen worden als energiebron. Bij een toegenomen hoeveelheid ketonen in je bloed spreken we over de metabolische toestand ketose.

En jij eet alleen kip en groentes, dus eiwitten en paar KH.. geen vet. Geen vet dus geen ketose..

Wat jij doet is eenzijdig en je zal er niks mee opschieten want het enige wat je bereikt is dat je stofwisseling enorm gaat vertragen waardoor je dus steeds minder verbrand.

En bij het gebrek aan enige brandstof zal je lichaam ook nog eens spieren gaan verteren.

Dus energiebehoefte uitreken en zorgen dat 65% ervan uit vet bestaat 35% uit eiwit en 5% uit KH dan ga je op ketogeen gebied pas wat bereiken.
 
Back
Naar boven