AndroidHealthClinic

Newbie qua cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CutandBulk

Novice
Lid geworden
18 apr 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
88kg
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Ik woog 1,5 jaar geleden 113 kilo, nu tussen de 87 en 88. Ik begon met bijna 29 kilo vet op m'n lichaam. Na 1,5 jaar trainen en op m;n voeding letten (niet zo die-hard als ik nu wil gaan doen om effectief af te vallen) is het nu rond de 18% (ruwe schatting aangezien steeds meer spiervorming en dergelijke te zien is maar er zit er nog steeds teveel rond de buikzone. (lovehandles en wss vel)

Ik heb dus nog die irritante lovehandles die er maar niet/langzaam afgaan, ik ben een endomorph als bouw en heb onderzocht via internet dat dit het lastigste weg te krijgen is.
Ik ben al een tijdje bezig met minder eten, maar vandaag echt met een schema wat ik aan wil houden.

Nu mijn vraag, is dit oke? tips?

Als ontbijt tussen 06:00-06:45neem ik een whey perfection shake (xxl nutrition), 250 gram magere kwark met een klein beetje honing en een bak zwarte koffie.

Tussen 09:00-09:45 neem ik een proteine wafel, proteine pannenkoek maar dan in een wafelijzer waar ongeveer 80-85 kcal inzitten.

Als lunch tussen 12:00-13:00 neem ik 175 gram zilvervliesrijst (gekookt gewogen, 125-150 gebakken kipfilet en 200-300 gram diepvriesgroente

tussen 15:00-15:30 neem ik nogmaals een proteine wafel

Diner tussen 17:30-18:30 eet ik wat de pot schaft, wel houdt ik rekening met het aantal koolhydraten wat ik binnenkrijg, eet ik zoveel mogelijk groente en eet ik een goed stuk vlees, wat varieert tussen een homemade bal gehakt, kipfilet, biefstuk, kipfilet en noem het maar op.

S'avonds train ik, direct daarna neem ik een shake

voor het slapen gaan neem ik nog eens 250 gram magere kwark

Ik ben nu rond de 18% vetpercentage

Al dit eten is rond de 2000 kcal, met max 160 gram koolhydraten, 200 gram eiwitten, 60-70 gram vet.
Ik train 4-5 keer per week qua krachttraining, en doe daarnaast nog cardio gerelateerde activiteiten zoals fietsen en hardlopen. Heb een zittend beroep maar met al loop ik toch 4-5 km per dag

Groetjes
 
Je moet als eerste weten wat je onderhoud is. Als je daar zo 500 kcal onder gaat zitten ben je verantwoord aan het cutten, om zoveel mogelijk spiermassa te behouden en vet te verbranden.
 
Je zegt, dit is ROND de 2000 kcal.. Gooi deze dingen eens in een app als MyFitnessPal of FatSecret, kom je dan ook uit op die 2000 kcal? Je kan er namelijk zo 200/300 kcal naast zitten en in je cut is het essentieel te weten hoeveel je eet, dus dat zou ik eerst eens doen. Vergeet daarbij ook niet dingen mee te nemen als olijfolie/boter waarin je je dingen bakt..

Verder, wat is je onderhoud? Heb je dat al eens uitgerekend? Ook handig om te weten.. Kortom, iets meer info graag ;-)
 
Je moet als eerste weten wat je onderhoud is. Als je daar zo 500 kcal onder gaat zitten ben je verantwoord aan het cutten, om zoveel mogelijk spiermassa te behouden en vet te verbranden.

Mits je voeding op orde is, that is! Eiwitten op 2 gr per kg/bw en vetten op 1 gr per kg/bw, rest carbs..
 
Gebaseerd op je geselecteerde hoeveelheid lichaamsbeweging verbrand je in totaal ongeveer 2971calorieën/kcal per dag.
Dagelijkse caloriebehoefte 2984
  • Dagelijkse behoefte
  • Caloriebehoefte 3160
  • Eiwitten (g) 220
  • Vetten (g) 70
  • Koolhydraten (g) 413
Dit zijn 3 verschillende berekeningen. Gebaseerd op 3-5 keer per week sporten, ik train dan sowieso minimaal 4 keer, vaak 5 keer en na KT ook nog 2-3 keer per weekeen half uur tot drie kwartier hardlopen of fietsen en dagelijk gemiddeld 4km lopen ivm stage, hond uitlaten etc etc

Ik heb nu alles in myfitnesspall gezet


Totaal 2.024kcal 167koolhydraten 80vet 185eiwit
Vet aan de hoge kant door het rekenen met mager rundergehakt en het vet in melk.

Ik neem dan een correctie van 150 kcal naar boven erbij, dus 2174 kcal (mocht ik ergens een grammetje meer of minder van hebben etc) Is de verhouding verder oke, is mijn behoefte oke? Is de voeding te weinig om sneller vet af te vallen?
 
Je hebt op 3 verschillende manieren uitgerekend wat je onderhoud is.. goed zo! Neem een gemiddelde van deze 3 uitkomsten dan kom ik uit op 3040 kcal (afgerond). Ga hier zo'n 500 kcal onder zitten. Grofweg kom je dan uit op 2.500 kcals, miks hierop! Ik zou niet dieper gaan om spierverlies te voorkomen. Weeg wekelijks en meet jezelf om voortgang te traceren. Mocht er niks gebeuren kun je na 2 á 3 weken altijd 100 kcal minderen. Maar ik zou starten op 2.500 kcals en dit voor 2 á 3 weken volhouden, kijken wat 't doet!

Qua macro's mogen je vetten naar 90 gr, eiwitten naar 180 gr en de rest carbs.

Suc6!
 
Thanks voor de hulp!

Heb wat proteïne uit de wafels gehaald(qua recept voor aankomende keren)
En dan wat extra rijst en aardappels voor de koolhydraten. Hopen dat het profijt oplevert!
Ik houdt jullie op de hoogte:)
 
Back
Naar boven