MuscleMeat

Newbie vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maar heeft dit dan direct verband met de spiergroep die je daarbjij traint?
gezien het feit dat als je opwarmt met een oefening voor een grote spiergroep je de afgifte van anabole hormonen stimuleert, zat ik dus te denken om voor mijn schoudertraining (die ik achter vind liggen) de warmingup te laten bestaan uit een oefening squatten. Deze beslaat dan 3 x 10 herhalingen met voldoende rust tussen de sets. dan is dit toch DE manier om je prioriteitstraning te beginnen?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Mich
[Link niet meer beschikbaar] hier staat het een en ander over hetgeen waarom ik mijn kippepootjes niet kan trainen, althans heel minimaal
Gewoon heel licht benen trainen, maar wel trainen! Knieën herstellen het beste door ze te gebruiken, gewoon afwachten en niets doen zal zeker niet helpen.
Squat & machine varianten, deadlift, ik zou ze gewoon doen maar blijf altijd onder de pijngrens (daarmee bedoel ik niet de pijn van normale verzuring of inspanning maar echt pijn van de gewrichten/banden..dus wat op blessure pijn gelijkt)
 
jep, doe ik sinds kort ook weer, gewoon squatten en deadliften maar met geen, of zeer minimale gewichten
 
Originally posted by dandyman
Maar heeft dit dan direct verband met de spiergroep die je daarbjij traint?
gezien het feit dat als je opwarmt met een oefening voor een grote spiergroep je de afgifte van anabole hormonen stimuleert, zat ik dus te denken om voor mijn schoudertraining (die ik achter vind liggen) de warmingup te laten bestaan uit een oefening squatten. Deze beslaat dan 3 x 10 herhalingen met voldoende rust tussen de sets. Is dit dan een goede keus om je prioriteitstraning te beginnen?
Om eerlijk te zijn, nee...
Ik vind niet dat je bij bb moet opwarmen om de bloedcirculatie te verbeteren (natuurlijk is dit een + punt) maar om de spieren die het meeste moeten werken niet koud onder extreme druk te brengen, het is zo dat blessures ontstaan.
Als schouders je prioriteit zijn dan begin je gewoon met 2 tot 3 opwarmingsets met een schouderoef, deze sets moeten vooral je spieren opwarmen en soepel maken.
Beste lijkt me staande of zittende military press gevolgd door direct het maximaal gewicht voor de beoogde sets (bijv 4* 8-10)
Wat me echter zelf goed bevallen is, is supersets maken kuiten/schouders/kuiten enz...
De combi bovenbenen/bovenlichaam kan ook maar is zo intensief dat de meesten dit niet deftig kunnen doen in 45 tot 60min tijd.
Voor beginners (lage intensiteit) is dit echter een goed idee.
 
Originally posted by admin


Als schouders je prioriteit zijn dan begin je gewoon met 2 tot 3 opwarmingsets met een schouderoef, deze sets moeten vooral je spieren opwarmen en soepel maken.
Beste lijkt me staande of zittende military press gevolgd door direct het maximaal gewicht voor de beoogde sets (bijv 4* 8-10)

bedoel je dan die 4 sets * 8 - 10 herhalingen inclusief de opwarmsets? aangezien je "gevolgd door direct het maximale gwicht" zegt. Ik leid hiervan af dat je dus 2 sets opwarmen bedoelt en 2 sets met max.gewicht.

edit: ik snap m al. 2 a 3 opwarmsetjes direct gevolgd door de eerste set van 4 met max.gewicht. toch?
 
Ik bekijk het totaal plaatje in dit geval. Prioriteit leg ik bij de zwaarste schouder oef hier military press en doe daar 4 worksets van. Het totaal aantal komt best niet boven de 10-12 worksets, maar als je de nadruk legt bij zijkant of achterkant dan neem je daar de zwaarste oef bijv. bent over rows met barbell (wijde greep, naar borst) en doe daar de opwarming en eerste 4 worksets mee.
Zolang het hele volume van de training hier niet mee verlengt is er geen probleem. Bovendien zijn dit compound oef die dus meerdere groepen betrekken en dus weer een stuk anaboler zijn dan isolatie oef, waar de hartslag niet erg omhoog gaat en de anabole reactie miniem is.
 
Originally posted by admin
maar als je de nadruk legt bij zijkant of achterkant dan neem je daar de zwaarste oef bijv. bent over rows met barbell (wijde greep, naar borst) en doe daar de opwarming en eerste 4 worksets mee.

Maar dan leg je toch ook grotendeels de nadruk op de rug, ondanks dat ik hem met een wijde greep pak. Als ik deze oefening in mijn schouderoefening toevoeg en ik pak een aantal dagen later de rug, is dt dan verstandig?
 
Back
Naar boven