1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Newby heeft advies nodig

Discussie in 'Tieners en Beginners' gestart door Xansey, 18 jun 2017.

Tags:
  1. Xansey

Xansey Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    74kg

Hey mensen ik ben best wel een nieuweling als het komt bij kracht/massa training. Ik heb wat advies nodig, ik ben 15 jaar en 70-73 kg ik ben een gigantische ectomorph mijn metabolisme is echt idioot. Maar volgens mij komt dat omdat ik veel voetbal enzo. Maar nu wil ik voor massa gaan trainen. Ik zit te kijken of ik een abonnement neem bij anytime fitness. Iemand die weet wat je als newby het beste kan doen voor massa? voordat ik ga lopen kloten in de sportschool en niets ga bereiken.

2. Kevin95

Kevin95 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    266
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    93kg
    Vetpercentage:
    13%
    Goede krachtbasis bouwen en de techniek leren met Stronglifts 5x5. Daarnaast een voedingsschema maken waarbij je 2/300kcal boven je dagelijkse onderhoud eet. Verder is deze vraag gelukkig al honderden keren gesteld dus kan je hier op het forum even rondkijken.

3. stephanovic

stephanovic Cool Novice

Leuk Bevonden:
    20
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    81kg
    Vetpercentage:
    15%
    Sowieso eerst focussen op techniek natuurlijk, neem niet aan dat je direct blessures wilt. En daarnaast zoals hierboven gezegd: ga je inlezen op dit forum en andere sites.

4. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    5.610
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Schrijf eens op wat je eet.
    Veel mensen zeggen zo extreeeeem veel te eten tot ze het opschrijven en gewoon merken hoe weinig ze eten...

Verder... een goed fullbody programma 3 x per week en 300-500 kcal boven je onderhoud eten.
    Lees de voedingssectie maar eens goed door.

5. takin123

takin123 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    56kg
    Vetpercentage:
    12%
    Stuur me een pm, help je graag voor niets, dan leg ik je de basis tenminste uit en hoe ik het gedaan heb

6. DaanDaan473

DaanDaan473 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    18
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    112kg
    Vetpercentage:
    15%