XXL Nutrition

Newcomer cup Zurich-Zwitserland 16-8-2008

Bezoekers in dit topic

JBremers

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
2.360
Waardering
39
Lengte
1m83
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Zo ben net terug van een weekend trip naar Zwitserland met Alexander en Sebastiaan Moonen om deel te nemen aan de newcomer cup in Zurich.
Er waren in totaal 17 man naar toe gekomen uit 5 landen, 10 man -105kg en 7 man +105kg.
Onderdelen waren als volgt:
-Loglift: 4 beurten op maximum met een houten boom (ongeveer gelijk aan de IFSA maten)
-Farmerswalk 100kg p.stuk op max afstand, 20m draaipunt.
-Yoke 250kg 20m op tijd.
-Powerstairs 120-150-180 op 5 treden van 40cm.

Eerste onderdeel:
Met het opwarmen deed ik de 100 al, dus was wel een goed begingewicht voor mezelf en dus een beetje safebeurt.
Ook Sebastiaan begon op 100 omdat ie vandaag behoorlijk zelfvezekerd was! 100 was tevens zn PR dus een redelijk risico om te beginnen.
Beide ging de eerste beurt easy.
Daarna beiden 105 en ook deze beurt beiden easy.
Daarna beiden 110 en ik haaldde hem redelijk makkelijk, Sebastiaan stootte hem uit maar hing te ver naar achter waardoor die uit balans kwam en viel...
Ik stond door mn 110 al 2de op dit onderdeel en kon mn 4de beurt dus gokken. Ben gegaan voor 120(PR) en haalde hem net niet. Mn eerste poging kwam boven mn hoofd maar durfde niet genoeg te dippen om eronder te komen... Sebastiaan met 105 3de op dit onderdeel.
De nr 1 duwde een nieuw Oostenrijks record bij de -105kg klasse met 150kg!!
Alex won het onderdeel bij de +105kg klasse met 140kg! Dit betekende een 10kg PR voor hem! Zijn beurten: 125-130-140-145(fail)

2de onderdeel was de 100kg farmers op afstand.
Startvolgorde was ieder onderdeel erg wazig waardoor ik als 3de moest starten, terwijl ik 2de werd op het vorige onderdeel..
De farmers hadden goede grip en erg hoge uitpak, alleen door de koffervorm, sneden ze in de bovenbenen. Ik had verwacht rond de 60m uit te komen, maar na de 2de turn gleed de koffer uit mn rechterhand! 40,88m dus maar! 5de plek hierop.. Sebastiaan met 44,..m een 4de plek
Alex won het onderdeel bij de zwaargewichten net als het eerste met een imposante 73,..m!

3de onderdeel:
Moest nu opeens als 2de van start.... Was gebrand op een goed resultaat door de ergernis van het vorige onderdeel en vloog voor mn eigen gevoel!
13.87sec over 20m en een 3de plaats! Sebastiaan die nog nooit een yoke had gelopen deed het behoorlijk goed! 30sec en een 7-8 plek.
Bij de flinke jongens wilde Alex koste wat het kost ook dit onderdeel winnen en vloog zo hard dat hij na ongeveer 15m een beetje uit balans kwam en de yoke zo 2m sleepte waarna hij weer los kwam en door rende. dit in een tijd van +-10sec! Door dit korte stukje slepen kreeg hij van de scheidsrechter 2 strafseconden! Hij werd nu 2de, eerste plek was ook +-10sec. De scheidsrechter was hiermee niet erg consequent want iemand anders kreeg er 1 strafseconde voor en meerdere die het ook deden kregen niks... Maja.
De winnaar bij de zwaargewichten was de vorige 2 onderdelen 2de dus het was erg spannend aan de top!

4de onderdeel:
Powerstairs 120-150-180kg 5x40cm treden
De gewichten klinken nogal licht maar door de vorm was het echt een hel om ze boven te krijgen! Het waren namelijk gewoon duckwalks met schijven!!! zodra je ze optild trek je ze tussen je benen en kom je dus niet hoger!! Ik verprutste het een beetje door maar 9 treden te krijgen... plaats ? Sebastiaan had er 10 plaats ?
Bij de zwaargewichten was het nu erg spannend! Kon Alex zijn leiding in het klassement behouden??? Zijn gootste tegenstander was een flink stuk groter als hem en dus behoorlijk in het voordeel bij de powerstairs... Zn tegenstander was na hem... Alex haalde 12 treden en wist dat het niet genoeg was... Er was namelijk nog iemand met 12 treden... Toen kwam zn tegenstander (Alexander Meyer uit Oostenrijk) en deed de 15 treden in iets rond de 30sec! Ongelooflijk snel! Hierdoor won hij van Alex met 0,5punt, deze werd dus 2de in het eindklassement! Wat een sensatie!
Ik had het gevoel dat ik mn derde plaats verspeeld had op het laatste onderdeel maar bleek uiteindelijk toch 3de te zijn geworden in het klassement! Sebastiaan werd 6de van de in totaal 10 -105kg atleten, iets waar hij ook erg tevreden mee was!
Foto's en filmpjes volgen nog!
 
Laatst bewerkt:
Supernetjes Jules!
 
trots op je jules.. ook op seb en alex.. had er graag bij willen zijn ! zie je morgen denk ik wel effe ... stairs zullen wel fakked up zijn geweest in de lengte natuurlijk... hoe bevielen je schoenen ?
 
Super gepresteerd jongens! Proficiat!
 
Zeer nette prestatie mannen! Mogen jullie zeker trots op zijn! :thumbup:
 
Gefeliciteerd kerel!!:D
 
is dat dezelfde wedstrijd waaraan Jimmy meedeed?
 
Nee, jimmy deed dag erachter mee met de grote jongens.
Heeft ie ook gewonnen. Deed 5 stones tot 160kg op 9 europaletten hoog in 13 seconden :roflol:
 
5 stones in 13 seconden?:eek:
 
jimmy is in een behoorlijke vorm
 
Back
Naar boven