AndroidHealthClinic

Nickyo's trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Benen doe je niet aan mee?
Eens in de week 3x8 100kg squat (ik kan mijn barbell niet zwaarder laden).
Zodra de gyms weer open gaan dan pak ik dat op en ga ik daar ook weer op progressen. Maar gezien ik dus verder niet progress log ik het niet nee
 
Eens in de week 3x8 100kg squat (ik kan mijn barbell niet zwaarder laden).
Zodra de gyms weer open gaan dan pak ik dat op en ga ik daar ook weer op progressen. Maar gezien ik dus verder niet progress log ik het niet nee
Meer sets dan? Of meer reps?
 
Meer sets dan? Of meer reps?
Zou kunnen natuurlijk maar ik vind het helemaal prima zo :p. Ik laat ze zeker niet verwaarlozen maar ben me ook wel bewust dat m'n benen groter hadden kunnen zijn maar ach.
 
Zou kunnen natuurlijk maar ik vind het helemaal prima zo :p. Ik laat ze zeker niet verwaarlozen maar ben me ook wel bewust dat m'n benen groter hadden kunnen zijn maar ach.
Ja doen wat je ziet zitten natuurlijk. Ik doe ook niks wat ik niet wil en dat is biceps trainen :p
 
Ik denk dat het grootste nadeel van skinny of subpar benen, zeker voor een natty, komt kijken als je gaat cutten. Ik heb zelf ook (relatief) skinny legs en daardoor heb ik gewoon een stuk minder spiermassa overall (denk niet aan "benen" maar aan hamstrings + quads + glutes + calves etc.). Hierdoor (onder andere, veel meer factoren natuurlijk) is je verbranding relatief laag en moet je veel minder eten dan iemand die veel buffer is op een zelfde vet percentage. Ik ga je niet "zeggen" dat je meer benen moet doen, maar ik zou buiten je wekelijkse squats, ook nog een "hip hinge" doen (denk aan goodmorning/sldl) en een core oefening. Niet alleen maar om de verbranding in een eventuele cut, maar ook uit blessure preventie oogpunt. Als je te lang "zo" doorgaat, ga je dadelijk krijgen dat bijvoorbeeld zwakke hamstrings ervoor zorgen dat je bent over rows amper kan doen of een zwakke core je hindert in een staande overhead press...
 
T12 Push2

Bench press [4 sets; 10 reps; 4 min rust]
1x10 86kg
1x10 86kg
1x10 86kg
1x10 86kg (+1 rep)

Overhead press [3 sets; 8 reps; 3 min rust]
1x08 51kg
1x07 51kg (+1 rep)
1x07 51kg (+1 rep)

Seated barbell tricep extension [3 sets; 12 reps; 3 min rust]
1x12 36kg
1x12 36kg (+1 rep)
1x11 36kg (+3 reps)

Op- en/of aanmerkingen
-
 
T13 Pull1

Pull up [4 sets; 8 reps; 3 min rust]
1x08 bodyweight+8kg
1x07 bodyweight+8kg
1x06 bodyweight+8kg (+1 rep)
1x05 bodyweight+8kg

Seated rear delts dumbbell fly [3 sets; 10 reps; 2 min rust]
1x10 18kg (+1kg)
1x10 18kg (+1kg)
1x10 18kg (+1kg)

30 degrees incline dumbbell curl [3 sets; 10 reps; 2 min rust]
1x10 14kg
1x08 14kg
1x07 14kg

Op- en/of aanmerkingen
-
 
T13 Push1

Bench press [5 sets; 5 reps; 4 min rust]
1x05 96kg
1x05 96kg
1x05 96kg
1x05 96kg (+1 rep)
1x05 96kg (+1 rep)

Set 1:

CGBP [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 66kg
1x10 66kg (+1 rep)
1x09 66kg (+1 rep)

Side raises [3 sets; 15 reps; 2 min rust]
1x15 9kg
1x15 9kg
1x11 9kg

Op- en/of aanmerkingen
-
 
T13 Pull2

Single arm row [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 53kg (+1kg)
1x10 53kg (+1kg)
1x10 53kg (+1kg)

Pull up [3 sets; AMRAP; 3 min rust]
1x09 bodyweight
1x08 bodyweight
1x07 bodyweight

Op- en/of aanmerkingen
-
 
T13 Push2

Bench press [4 sets; 10 reps; 4 min rust]
1x10 87kg (+1kg)
1x10 87kg (+1kg)
1x10 87kg (+1kg)
1x10 87kg (+1kg)

Overhead press [3 sets; 8 reps; 3 min rust]
1x08 51kg
1x07 51kg
1x07 51kg

Seated barbell tricep extension [3 sets; 12 reps; 3 min rust]
1x12 36kg
1x12 36kg
1x11 36kg

Op- en/of aanmerkingen
-
 
Nog altijd die 10 reppers aan het maken sterk werk!
 
T14 Pull1

Pull up [4 sets; 8 reps; 3 min rust]
1x08 bodyweight+8kg
1x07 bodyweight+8kg
1x06 bodyweight+8kg
1x06 bodyweight+8kg (+1 rep)

Seated rear delts dumbbell fly [3 sets; 10 reps; 2 min rust]
1x10 18kg
1x10 18kg
1x10 18kg

30 degrees incline dumbbell curl [3 sets; 10 reps; 2 min rust]
1x10 14kg
1x08 14kg
1x07 14kg

Op- en/of aanmerkingen
-
 
T14 Push1

Bench press [5 sets; 5 reps; 4 min rust]
1x05 97kg (+1kg)
1x05 97kg (+1kg)
1x05 97kg (+1kg)
1x05 97kg (+1kg)
1x05 97kg (+1kg)

CGBP [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 66kg
1x10 66kg
1x1066kg (+1 rep)

Side raises [3 sets; 15 reps; 2 min rust]
1x15 9kg
1x15 9kg
1x11 9kg

Op- en/of aanmerkingen
-
 
Vind je de trainingen zo niet kneitersaai? Dit is geen aanval hoor; integendeel! Als je het volhoud werkt dit prima. Bijv. huggybear1968 doet altijd dit soort progressive overload. Ik heb het ook vaak geprobeerd (heb een tijdje bij dezelfde locatie/begeleider als Huggy getraind) maar bij mij ging echt alle zin voor het trainen weg. Ik kan me wel voorstellen dat als je veel in je leven hebt (vrouw/kids/drukke baan) je daar minder last van hebt, maar jij bent om en nabij mijn leeftijd...

Verder goed bezig trouwens hoor!
 
Vind je de trainingen zo niet kneitersaai? Dit is geen aanval hoor; integendeel! Als je het volhoud werkt dit prima. Bijv. huggybear1968 doet altijd dit soort progressive overload. Ik heb het ook vaak geprobeerd (heb een tijdje bij dezelfde locatie/begeleider als Huggy getraind) maar bij mij ging echt alle zin voor het trainen weg. Ik kan me wel voorstellen dat als je veel in je leven hebt (vrouw/kids/drukke baan) je daar minder last van hebt, maar jij bent om en nabij mijn leeftijd...

Verder goed bezig trouwens hoor!
Ik zie het zeker ook niet als een aanval hoor. Geen zorgen, ik sta altijd open voor commentaar.
Maar hoe bedoel je? Wat zou je bijvoorbeeld anders doen? Zodra de gyms weer open gaan kan ik weer meer oefeningen doen. Nu doe ik vooral gewoon basic oefeningen en maak er goede progressie op.
De trainingen zijn nu ook gewoon saai. Dom alleen thuis trainen is niets aan.. In de gym heb ik veel meer motivatie, tot die tijd is het wel een kwestie van doorzetten zodat ik deze tijd niet 'verpruts'.
Hoe saai het ook is, progressie is progressie en dat brengt me dichter bij mijn einddoel, daar gaat het om.
 
Begin de zijoefeningen toch ook stilaan te missen zoals een leg curl, dips en triceps pushdowns etc.. :p

En idd zolang er progressie is ideaal
 
Begin de zijoefeningen toch ook stilaan te missen zoals een leg curl, dips en triceps pushdowns etc.. :p

En idd zolang er progressie is ideaal
Haha uiteraard. Mr tricep :)
 
Als je progressie maakt, zou ik serieus niks anders doen (behalve wat ik al eerder zei over je "legday").

Wat ik bedoel; Voor mij is trainen ook echt een hobby en het houd me "sane". Op saaie momenten door de dag of als ik niet kan slapen, denk ik graag aan cyclussen, welke assistance oefening mijn lock out werk, welke sets/reps ik ga doen op speed werk, etc. Ik heb veel mensen enorm sterk zien worden op pure progressive overload. Er zijn wel kleine "conjugate" aanpassingen die ik zou doen:
- Main oefeningen om de 6 tot 10 weken wisselen. Geen grote aanpassingen, maar bijv. cgbp als main ipv gewone bench press. Iets andere grip op je overhead press. High bar squat met narrow stance wisselen met low bar wide stance squats en vice versa. Dit alles om te voorkomen dat je jarenlang (als het goed is) je lichaam op precies dezelfde manier belast. NIET omdat je het lichaam moet "shockeren" (want dat is achterhaalde bro-science) maar omdat het je gewrichten en pezen goed doet om niet continu op precies dezelfde manier belast te worden.
- Assistance kiezen aan de hand van weakness, maar dit is denk ik powerliften vs. bodybuilden. Een bodybuilder wil alles in balans houden. Voor een sterke bench is de ene spiergroep (bijv. triceps, shoulders, upperback) belangrijker dan anderen (biceps, kuiten, etc.). Echter, dit zou in jou geval niet veranderen, want nu heb je een goede middenweg tussen mass en kracht.
- Speed/atletisch werk invoegen. Dit mis ik in 9/10 schema's. Zeker als je richting 30 gaat en geen sport "erbij" doet (en dan bedoel ik niet rennen of fietsen, maar echt een competitieve sport), verlies je heel snel atletisch vermogen. Dit heeft behoorlijk nadeel op je max lifts. Wat je kan doen in jou schema, zonder het echt op de schop te gooien, is OF een beetje atletisch werk als warming up doen (touwtjespringen, box jumps, etc.) OF laatste warming up sets echt zo explosief mogelijk doen. Doe dit wel echter rustig en denk erbij na. Een lege barbell zo explosief mogelijk pressen heb je niks aan. Denk aan je laatste warming up sets richting je main gewicht.

Dit zijn 3 (eigenlijk 2, want punt 2 zou IK doen) minimale verschillen die je op lange termijn denk ik nog veel meer kracht geven EN het nog wat leuker maken :)
 
Als je progressie maakt, zou ik serieus niks anders doen (behalve wat ik al eerder zei over je "legday").

Wat ik bedoel; Voor mij is trainen ook echt een hobby en het houd me "sane". Op saaie momenten door de dag of als ik niet kan slapen, denk ik graag aan cyclussen, welke assistance oefening mijn lock out werk, welke sets/reps ik ga doen op speed werk, etc. Ik heb veel mensen enorm sterk zien worden op pure progressive overload. Er zijn wel kleine "conjugate" aanpassingen die ik zou doen:
- Main oefeningen om de 6 tot 10 weken wisselen. Geen grote aanpassingen, maar bijv. cgbp als main ipv gewone bench press. Iets andere grip op je overhead press. High bar squat met narrow stance wisselen met low bar wide stance squats en vice versa. Dit alles om te voorkomen dat je jarenlang (als het goed is) je lichaam op precies dezelfde manier belast. NIET omdat je het lichaam moet "shockeren" (want dat is achterhaalde bro-science) maar omdat het je gewrichten en pezen goed doet om niet continu op precies dezelfde manier belast te worden.
- Assistance kiezen aan de hand van weakness, maar dit is denk ik powerliften vs. bodybuilden. Een bodybuilder wil alles in balans houden. Voor een sterke bench is de ene spiergroep (bijv. triceps, shoulders, upperback) belangrijker dan anderen (biceps, kuiten, etc.). Echter, dit zou in jou geval niet veranderen, want nu heb je een goede middenweg tussen mass en kracht.
- Speed/atletisch werk invoegen. Dit mis ik in 9/10 schema's. Zeker als je richting 30 gaat en geen sport "erbij" doet (en dan bedoel ik niet rennen of fietsen, maar echt een competitieve sport), verlies je heel snel atletisch vermogen. Dit heeft behoorlijk nadeel op je max lifts. Wat je kan doen in jou schema, zonder het echt op de schop te gooien, is OF een beetje atletisch werk als warming up doen (touwtjespringen, box jumps, etc.) OF laatste warming up sets echt zo explosief mogelijk doen. Doe dit wel echter rustig en denk erbij na. Een lege barbell zo explosief mogelijk pressen heb je niks aan. Denk aan je laatste warming up sets richting je main gewicht.

Dit zijn 3 (eigenlijk 2, want punt 2 zou IK doen) minimale verschillen die je op lange termijn denk ik nog veel meer kracht geven EN het nog wat leuker maken :)
Goede punten inderdaad. Ben momenteel ook erg druk met werk/school dus ik probeer de workouts zo kort en effectief mogelijk te laten zijn.
Ik zorg dat ik mijn progressie goed bij houd en een beetje gezond eet, verder ben ik eigenlijk totaal niet mee bezig. Ik zie het als een vaste routine in mijn levensstijl wat ik goed bij houd.
En ooit op een dag zal in de spiegel kijken en denken: "Sow het gaat de goede kant op :p).
 
T14 Pull2

Single arm row [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 54kg (+1kg)
1x10 54kg (+1kg)
1x10 54kg (+1kg)

Pull up [3 sets; AMRAP; 3 min rust]
1x09 bodyweight
1x08 bodyweight
1x07 bodyweight

Op- en/of aanmerkingen
-
 
Back
Naar boven