MuscleMeat

Nicky's log

Bezoekers in dit topic

train van vandaag

Press
5 x 15
5 x 17
5 x 21
5 x 21
5 x 21

Powerclean
5 x 33
5 x 33
5 x 33

Frontsquat
5 x 15
5 x 25
5 x 35
5 x 35
5 x 35
fijn, met nog spierpijn (ja, die was toch komen opzetten, en stevig ook)
 
Train van vandaag

Oly Squat
5 x 15
5 x 25
5 x 35
5 x 40
5 x 43
5 x 46
5 x 46
5 x 46

Powerpress
5 x 22
5 x 22
5 x 22

Chinups (purple elastic)
3 x 3
 
Gister trouwens vanuit werk een preventie check van Health Monitor gedaan.
Op de tanita mogen staan en de resultaten waren echt bedroevend:
vetpercentage van bijna 26 :eek:
(zou het kunnen dat alleen de benen meegenomen zijn? daar houd ik wel meer spekjes vast aan bovenlijf)
Visceraal vet van 2 @
spiermassa van 42 kg (bij gewicht van een wooping 58)
vochtgehalte van 52 % (30 kilo)
en een metabolische leeftijd van 23 (bij echte leeftijd van 35)

ik was iig flink teleurgesteld, maar ik zal het maar beschouwen als een mooie startpositie.
Ik ga ook niet meer terug naar vetpercentage van 14, maar tussen de 20 en 22 leek mij ideaal en ben dus ook 4 kilo aan spiermassa verloren lijkt het: dat is nogal een percentage bij zo'n klein meiske als ik.
Aardig wat om terug te winnen dus

(al heb ik eerder nooit een tanitameting gedaan: kan ook wel vertekenen)
 
dingen zijn zo onbetrouwbaar als het maar kan.
die "meten" je vetpercentage op basis van de weerstand van je lichaam.

zou dus niets concluderen uit deze waarden, alleen je BW maar dat kun je dan nog steeds beter gewoon thuis s'ochtends meten.
 
Heftig verhaal zeg :(
Succes met alles!
 
Train van gister

Frontsquat
5 x 15
5 x 25
5 x 37
5 x 37
5 x 37
5 x 37

Powerpress
5 x 15
5 x 19
5 x 55
5 x 22
5 x 22
5 x 22

Goodmornings
8 x 22
8 x 22
8 x 22
8 x 22

Ik merk dat ik steeds meer zin krijg om te trainen, niet alleen aan het begin van de dag maar ook nog steeds aan het eind.
Na de eerste oefening denk je: "het gaat zo goed: ik doe gewoon 4 setjes vandaag, en na mijn 3 oefeningen doe ik nog zus en zo en dit en dat"
Dat laatste valt dan weer gruwelijk tegen. Ik ben nog idioot snel buiten adem en mijn energievaatje trekt stiekem nog wel erg snel leeg.
Liever continuïteit dan, en nog ff vasthouden op die 3 oefeningen.
Wel ga ik, mits ik me goed (genoeg) voel, naar 4 x 5 i.p.v. 3 x 5. Ik luister goed naar mijn lijf, liever een wat langzamere opbouw dan een complete terugval (en risico op motivatieverlies)
 
sowieso weer rustig opbouwen N.
Je hebt geen haast ;)
 
sowieso weer rustig opbouwen N.
Je hebt geen haast ;)
dat weet ik ook wel rationeel, maar als je traint heb je toch al vrij rap het gevoel: "jeetje wat een babyweights" maar ook "en ik wil nog glutebridges doen en ik wil weer jerken en ik wil nog tig andere leuke dingen".

Daarnaast merk ik nu ook wel het effect van hoe je door trainen naar je lijf kijkt. Ik heb de afgelopen periode ook helemaal niet doorgehad dat het zo inzakte, maar dat zie ik nu ik train weer des te meer. Misschien zijn die 26 % van die tanita en die 4 kilo spiermassa verlies niet eens zo gek geschat.

Maar trainen voor prestatie mag ik nog niet eens, en ik weet ook wel dat een deel van die spiermassa dadelijk weer rap teruggewonnen kan worden, het is het verschil tussen ratio en psyche wat me dan stiekem nog wel eens dwarszit (op zich een goed teken wat ik heb heel wat jaartjes enkel op ratio overleefd).
 
Dat inzakken merk je niet omdat je gedwongen wordt je met hele andere zaken bezig te houden (enorme herstel achterstand). Trainen en "hoe je erbij staat" is pas nu weer een dingetje aan het worden. Prima teken toch? Blijkbaar heb je daar de energie weer voor nu.

Laten we voor nu gewoon weer tijdelijk genieten van beginner gains. :flexing:
 
Ik lees vanaf nu ook mee:) Een heftig verhaal, maar ik lees ook hier over een sterk persoon die zeker niet opgeeft:clap:. Dat is toch wel machtig mooi. Heel veel succes!
 
Thnx kardemompeul en welkom

Train van gister up to 4x5x47 Squat en daarna zoveel slecht nieuws en gedoe dat de rest erbij inschoot.

Vandaag een nieuwe dag!
 
Jammer joh, niet te lang bij stilstaan en weer door ! :wl:
 
Dit hielp vandaag wel, zwembadje op en chinnen


Zo zie je ook goed verschil in vetpercentage qua bovenlijf en onderlijf. Bovenlijf is niet eens zo erg verkeerd. Onderlijf lilt bij iedere beweging mee... Ff opvullen nog
 
Netjes :) je ziet inderdaad wel verschil in ub en lb, maarjs het is bij niemand gelijk.

Volgens mij ben je wel vergeten een kaartje van je broek te halen?
 
Netjes :) je ziet inderdaad wel verschil in ub en lb, maarjs het is bij niemand gelijk.

Volgens mij ben je wel vergeten een kaartje van je broek te halen?
Grinnik, had ik ook gezien, in bikini op de film ging me net iets te ver :)

Je ziet wel aan het filmpje effect van de lange blessure, gaat nog niet heel netjes die chin up zo zie ik
 
netjes die chin ups

je kan er 6 meer als DieNase dus :D :P
 
owja, had ook nog wat pendlays gedaan (geloof 4 x 5 x 25....voor techniek)
dus toch mijn training afgemaakt.

Vanavond kijken of trainen nog lukt qua tijd, heb wel zin in frontsquats en iig barbell glute bridges als assistance
ff geen press, schouder doet nog wat naar
misschien weer een keer deadliften? dat is ook lang geleden
 
Back
Naar boven