Fitness Seller

Nicky's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

merk dat draagkracht nog laag is: vaak zwart voor de ogen en gehoor weg
dus over de weinige bovenstaande oefeningen bijna 5 kwartier gedaan

toch tevreden
Ik zie het eerder als... "Yess ik heb getraind en ben er tevreden over" ;)
Alles naar de omstandigheden bekijken. Je doet wat je kan en bent er tevreden over.
Ik merk dat de insteek toch het beste werkt.

Top Training dus! :thumb:
 
warm-up

Hexbar 5 x 10 x 47 kg
Klokov Press 5 x 5 x 15
Squat 5 x 10 x 25

negative pull-ups
 
  • Like
Waarderingen: LM
3 jaar niets gedaan?
Mwah niet niets gedaan 🤣 Wel niet getraind

Live came in between maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

paar miskramen, zwangerschappen en nu een klein Neusje toegevoegd en ons gezin met 7 kinderen gecompleteerd ❤️
 
Ik ben in 😃
 
Maar ff beginstats opgemeten

Taille, smalste punt 72,5 valt niet tegen na weer een paar zwangerschappen.
Heup/bil, dikste punt 105 😳
Lies/bovenbeen dikste punt 60

Gewicht afgelopen week gemiddeld 62,3

Vetpercentage: geen idee.

Doel: langzaam opbouwen in kracht, iets over onderhoud. Gewicht langzaam naar de 60 kg laten zakken.

Onderhoud is wat lastiger te schatten nu gezien ik nog voed, vandaar ook niet te ver eronder en wellicht ook iets andere vetverdeling door relaxing. Als ik stop met voeden mag gewicht naar 58,5 maar ervaring leert dat ik dan ook zo wat extra vocht, gewicht en centimeters kwijtraak.

Nu nog bouwen aan basiskracht maar daarna wil ik toch ook heel graag de grote twee inbouwen en weer clean&jerk en snatches toevoegen en dus ook gewichthefgerelateerd trainen.
 
Goed beginpunt en smalle taille zeg! Kracht komt waarschijnlijk snel terug. Welke grote twee bedoel je? Squat en DL? Of wil je ook bencher?
 
Goed beginpunt en smalle taille zeg! Kracht komt waarschijnlijk snel terug. Welke grote twee bedoel je? Squat en DL? Of wil je ook bencher?
Grinnik, even verderop noem ik clean and jerk en snatch; wil weer gewichtheffen. Squat (atg, front), deadlift (clean grip, snatch grip, met shrug) en presses (bench maar heel af en toe, eerder op, push press, snatch grip presses etc) zijn ondersteuning 😉
 
Maar ff beginstats opgemeten

Taille, smalste punt 72,5 valt niet tegen na weer een paar zwangerschappen.
Heup/bil, dikste punt 105 😳
Lies/bovenbeen dikste punt 60

Gewicht afgelopen week gemiddeld 62,3

Vetpercentage: geen idee.

Doel: langzaam opbouwen in kracht, iets over onderhoud. Gewicht langzaam naar de 60 kg laten zakken.

Onderhoud is wat lastiger te schatten nu gezien ik nog voed, vandaar ook niet te ver eronder en wellicht ook iets andere vetverdeling door relaxing. Als ik stop met voeden mag gewicht naar 58,5 maar ervaring leert dat ik dan ook zo wat extra vocht, gewicht en centimeters kwijtraak.

Nu nog bouwen aan basiskracht maar daarna wil ik toch ook heel graag de grote twee inbouwen en weer clean&jerk en snatches toevoegen en dus ook gewichthefgerelateerd trainen.
Klinkt als een goed plan!

Hoe oud zijn je kids:) Lijkt mij ook wel wat lastig straks om mijn onderhoud te bepalen in combi met BV. Ik ga denk ik eerst 4 tot 6? weken op gevoel eten en daarna een plan maken. Voor mij is het wel echt belangrijk dat de voeding goed blijft lopen, maar ik wil daarna ook graag de overtollige kilo's kwijt:p
 
Grinnik, even verderop noem ik clean and jerk en snatch; wil weer gewichtheffen. Squat (atg, front), deadlift (clean grip, snatch grip, met shrug) en presses (bench maar heel af en toe, eerder op, push press, snatch grip presses etc) zijn ondersteuning 😉
Hex bar deadlift, klokov hypers, GMs...snel weer naar die gewichtheftrainingen!
 
Klinkt als een goed plan!

Hoe oud zijn je kids:) Lijkt mij ook wel wat lastig straks om mijn onderhoud te bepalen in combi met BV. Ik ga denk ik eerst 4 tot 6? weken op gevoel eten en daarna een plan maken. Voor mij is het wel echt belangrijk dat de voeding goed blijft lopen, maar ik wil daarna ook graag de overtollige kilo's kwijt:p
13 maand, tweeling van 6, 8, 10, 11 en 12 jaar.

Je ziet vanzelf waar je gewicht na de bevalling "van nature" naartoe gaat. Dan is het niet lastig iets te minderen of wellicht zie je dat dat helemaal niet nodig is maar alles al gelijk in kraamweek weg is hoor 😉
 
13 maand, tweeling van 6, 8, 10, 11 en 12 jaar.

Je ziet vanzelf waar je gewicht na de bevalling "van nature" naartoe gaat. Dan is het niet lastig iets te minderen of wellicht zie je dat dat helemaal niet nodig is maar alles al gelijk in kraamweek weg is hoor 😉
Dat laatste kan ik mij maar moeilijk voorstellen als ik zie hoeveel ik ben gegroeid haha (dan heb ik het niet over de kilo's🙈). Bij de eerste bleven er 7 kg "plakken" na 3 maanden (vd totaal 23 kg). De eerste 6 kg ging vanzelf (dat was ook voornamelijk vocht, maar daar heb ik nu niet zo'n last van).

Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat!

Wel gezellig zoveel kids!
 
Weer in!
plons.gif


13 maand, tweeling van 6, 8, 10, 11 en 12 jaar.
Mijn hemel, bedrijfsbusje nodig denk ik :P
 
Moet ik natuurlijk niet vergeten te loggen.

Trainingen van deze week:

Warming-up
Foamroller
Bandstretcher
Negative pull-ups and deadhang

Drills
Fa-li-la

Pulls
Panda pulls
Snatch grip high pulls

Press
Snatch grip behind the neck
Push press behind the neck

Snatch practise
Hangsnatch
Powersnatch

Squat

Overhead squat
 
Check Google filmpjes maar eens met weightlifting fa-li-la snatch (ze zijn er ook voor clean).
Ze slijpen bewegingspatronen in.

Je start in snatch startpositie
Gaat langzaam langs je kuiten
Over je knie
Brusht je bovenbeen
En gaat voor extensie
Zo voel je waar je lijf Idealiter de barbell raakt voor je eronder pusht.

(Soms gaat deze ga-li-la nog over in high pulls)

Ik doe het omdat ik echt weer gevoel voor de barbeel moet krijgen. Zelfs de stance moest ik even zoeken.
 
Training van vandaag:

Warm-up
Foam-roller
Dislocates
Deadhang

Position practise
Front squat
Clean start
Jerk

Squat
Frontsquat 5x5x35
Paused front squat 3x3x35
Zie hieronder de reden van weer laag beginnen en oefenen: hele patroon kwijt


Clean
Hang clean
Powerclean
Cleanpulls

Jerk
Technique
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven