Fitness Seller

Nicky's log

Bezoekers in dit topic

• Topic Starter Topic Starter
Gewichtje in een rugzak doen?
Kan ook inderdaad...
En ik weet uit betrouwbare bron dat er ook binnenkort een weightvest aankomt voor een niet nader te noemen dag...

Maar gewoon wennen werkt ook wel hoor, was gewoon voor het eerst dat ik het deed, viel me alleen op.

Ruuds eerste logliftsessie. Dit waren set 5 en 6.
Ben geen strongwoman dus weet weinig van deze techniek, hij lijkt niet te locken, lijkt me wel dat dat hoort ?
Concentratie was deze eerste keer voornamelijk op barpath recht omhoog. Dat ging aardig.

Gewicht 61.4
Maandag dinsdag en woensdag 2 a 3 uur gedanst, maar vrij lage intensiteit.
Veel, heel veel spierpijn in mijn 🍑

Train van vandaag

Unilateraal back extension: plate aan voorkant hoofd.
2*9*5 kg

Lat pull down
3*12*46.25

Cable upright row
22 en 20*17 kg

Inclined ring push up
12 en 11 keer
Eerste keer in meer dan een decennium
Geen idee of het een beetje ok ging
Voel in ieder geval geen pijn aan mijn schouder, die ik bij parallettes wel heb.

v-walk out
15*15 kg

Kickbacks
2*20*16.26 kg

Hollow holds
2*30sec*5 kg

Vanavond weer twee uur dansen

Voel je aub niet schuldig over de leeuwenmaaltijd, dat is echt maar een deukje in je gewichtslijn.
Ziet er keurig uit bij je zoon, leuk dat hij het KT gen ook heeft :)

Voel je aub niet schuldig over de leeuwenmaaltijd, dat is echt maar een deukje in je gewichtslijn.
Ziet er keurig uit bij je zoon, leuk dat hij het KT gen ook heeft :)
Schuldig?
Nee hoor.

Gewicht was vanmorgen 61.1 😉

Grappig toch: dit was ons meest a-sportieve kind tot Alex tienerfit ging doen. Past zo goed bij hem 🥰

Doet het ook goed bij de jongens en meiden uit zijn klas trouwens, die vinden het maar wat interessant 🤣

Train van vandaag... Uhm zondag nog

Split squat
2*10*35 kg +5 kg tov vorige training... Weer op gewicht van voor EK

Chin ups
5*2*1,5 kg +0,5 kg

Butterfly raises
15*5
15*5
Zelfde gewicht: beide sets 1 rep erbij

Standing cable leg curl
2*20*15,5
Zelfde gewicht, 2 en 4 reps erbij

Abduction
Overgeslagen ivm pijn aan spieren en pezen ivm dans. Als dat morgen over is, pak ik ze dan wel.

Bent over overhead rope extension
17*15 kg: 2 reps erbij
12*15 kg: -2 reps
Deze is echt zo zwaar. En moeilijk om in positie te komen, nog moeilijker om te verzwaren.

Cable bicep curl
17*10,5
15*10,5
0,5 kg erbij

Prima training. Lekker om dat weer drie keer per week te doen. Gewicht zal laagste punt gehad hebben deze maand: volgende maand onder de 61 duiken 💪

Lekker hoor! En ondanks het EK er tussen weer snel op gewicht wat je voor het EK gebruikte 💪

Train van vandaag:

1. Unilateral back extension
Plate bij hoofd

2 sets x 10-12 herhalingen
Rust: 90 sec

Set 1: 10 x 5 kg

Set 2: 10 x 5 kg

Wat een €##@ oefening. Mijn knieën doen zeer, krijg kramp in hamstring van gebogen been, ga scheef als een hoepel, voel mijn glutes niet.

Geen fan.

2. Partial lat pulldown (top-half)

3 sets x 10-12 herhalingen

Set 1: 12 x 47.5 kg

Set 2: 10 x 47.5 kg

Set 3: 10 x 47.5 kg

1.25 kg erbij 🎉

3. Cable upright row (gebogen houding)

2 sets x 20-25 herhalingen
Rust: 2 min

Set 1: 25 x 17.5 kg

Set 2: 25 x 17.5 kg

Hmz...deed hem schijnbaar meer als high row als ik andere voorbeeldfilmpjes die. Eens even verder uitproberen.

4. Incline push-up

2 sets x 12-15 herhalingen
Rust: 3 min

Set 1: 12 x lichaamsgewicht

Set 2: 12 x lichaamsgewicht

Lekker 🔥

5. V walk out

1 set x 12-15 herhalingen

Set 1: 15 x 16 kg

Kilootje erbij 🎉

6. Glute medius kickback

2 sets x 20-25 herhalingen

Set 1: 20 x 16.5 kg

Set 2: 20 x 16.5 kg

0.25 erbij

7. Hollow body hold

2 sets x 30 sec

Set 1: 1 x 7.5 kg

Set 2: 1 x 7.5 kg

Prima!

Plate bij hoofd

2 sets x 10-12 herhalingen

Set 1: 10 x 5 kg

Set 2: 10 x 5 kg

Wat een €##@ oefening. Mijn knieën doen zeer, krijg kramp in hamstring van gebogen been, ga scheef als een hoepel, voel mijn glutes niet.

Geen fan.
Ziet dat er ongeveer zo uit? (Victor doet het hier zonder gewicht)

De oefening ziet er op het eerste gezicht ook niet heel fijn uit om te doen. In veel gyms staat hiervoor wel een speciaal verstelbaar bankje, zodat je niet eerst zo'n ingewikkelde set-up hoeft te bouwen als in dit filmpje.

De oefening ziet er op het eerste gezicht ook niet heel fijn uit om te doen. In veel gyms staat hiervoor wel een speciaal verstelbaar bankje, zodat je niet eerst zo'n ingewikkelde set-up hoeft te bouwen als in dit filmpje.
Ik train thuis, maar denk dat ik gewoon weer terug ga naar back extensions. Probleem zat hem bij het laden: dat is natuurlijk ongemakkelijk op mijn rug, maar kan nog eens proberen met bij hoofd houden.

Ik train thuis, maar denk dat ik gewoon weer terug ga naar back extensions. Probleem zat hem bij het laden: dat is natuurlijk ongemakkelijk op mijn rug, maar kan nog eens proberen met bij hoofd houden.
Dat deed je toch al?
Plate bij hoofd

Nu ik er over nadenk, eigenlijk train je dezelfde spiergroepen met een single leg RDL. Alleen is die het zwaarst onderin, terwijl deze juist het zwaarst is bovenin (vooral als het bankje niet te steil omhoog staat).

Bij single wel. Toen ik nog regulier deed deed ik eerst kettlebell hangend, later met barbell op de rug.
Nu ik er over nadenk, eigenlijk train je dezelfde spiergroepen met een single leg RDL. Alleen is die het zwaarst onderin, terwijl deze juist het zwaarst is bovenin (vooral als het bankje niet te steil omhoog staat).
Hmz... Misschien het overwegen waard, Thnx

Subtiliteit is niet mijn kracht 😉
Je weet wel altijd wat je aan me hebt.

Ik voel me sinds de beet/prik echt niet zo best.
Mijn gewicht zit ineens weer dik boven de 62.
Ik houd mega veel vocht vast: heb ineens canckles die over mijn sokken vallen, opgezette buik, mijn vingers prikken, mijn ogen en neus zijn dik en de beet plek is wel langzaam kleiner aan het eisen maar is nu vuurrood en nog steeds warm.

Histamine is een b*ch.

Ik heb mijn eiwit reep in de ochtend er ook maar even uitgegooid en vervangen door gekokte eitjes, iets minder bewerkt.

Aangezien ik laatst ook op die cola zero al reageerde, toch wel een teken dat mijn weerstand minder is en/of dat ik nog te veel bewerkt eet: de repen en clear whey.

Ik ga zo maar trainen en kijken of ik daar waar minder blauw van wordt. Etentje met collega's vanavond sla ik maar over: durf het niet aan als ik niet precies weet wat er in zit.

Terug
Naar boven