Fitness Seller

Nicky's log

Bezoekers in dit topic

Vandaag niet getraind

Vannacht 2:30 thuis nadat we hadden opgetreden en onze dochter als achtergronddanseres met de bende van plezier het TVK en de publieksprijs won:

kijk: https://www.facebook.com/share/v/15xQvEDHQa/

Dat wordt een druk carnavalsseizoen 🙈

Wekker ging om 6 alweer voor wedstrijd en hij is nog verre van afgelopen. Voor we thuis zijn, is het alweer te laat en in ieder geval te energieloos.

Heb dus ook geen wekelijkse update, wellicht lukt dat morgen. Ook voor het eerst geen drie trainingen per week, hopelijk lukken komende week 4, die ene dag maakt dan het verschil niet.

• Heart
Waarderingen: Mentat, Gremlin en Loca
Verdorie.....14 jaar en gaat zijn moeders deadlift voorbij, ik moet harder doortrainen** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **

Zoals Alex zou zeggen: lelijk maar sterk. Hij mocht een half jaar geleden voor het eerst maxxen en haalde toen 100 kg, mooi 20 kg erbij.
Zij bodyweight is nu ook eindelijk hoger dan dat van mama, hij is in dat half jaar steady 200 gram per week aangekomen en zit nu op 67 kg.
Laat hem spanning opbouwen en “rustig” de stang omhoog trekken ipv lomp geweld en dat zijn houding verzwakt. Begin is vrijwel foutloos, maar zodra de lift moet komen is heel die perfecte houding weg doordat ie direct lomp geweld gebruikt ipv ie eerst de spanning opbouwt en zo zijn houding spot on kan houden.

• Like
Waarderingen: Mentat, Nicky! en Nielsmas30
Laat hem spanning opbouwen en “rustig” de stang omhoog trekken ipv lomp geweld en dat zijn houding verzwakt. Begin is vrijwel foutloos, maar zodra de lift moet komen is heel die perfecte houding weg doordat ie direct lomp geweld gebruikt ipv ie eerst de spanning opbouwt en zo zijn houding spot on kan houden.
En 'pull the slack out of the bar'

• Like
Waarderingen: Mentat en Nicky!
En 'pull the slack out of the bar'
Vooral dat

Ja, beginhouding heb ik vaker met hem geoefend, maar echt deadliften vrijwel nooit, bijna altijd met lege barbell, of lage gewichten, juist voor de techniek. Maar een keer goed de tijd hiervoor nemen lijkt me zeker een keer handig
En met jullie laten meelezen 😉 denk srs dat dat helpt, Thnx.

• Heart
Waarderingen: Nicky!
Hij traint bij Alex Moonen met een groepje tieners. Ze doen oefeningen in tweetallen in een soort circuit vorm. Denk aan roeien, lunges ski-apparaat, stones, trap-bar deadlift, belt-squat etc.

Geen echte hyrox dus, een fitnesscompetitie hype. Daar wordt tussendoor ook nog gerend: https://hyroxnetherlands.com/the-sport/

Heeft wel wat weg van CrossFit maar dan met de makkelijkere oefeningen, geen weightlifting varianten, geen turnvarianten etc. Voor zover ik begrijp dan he 😉

120 kg DL dat menneke? Dat is voor deze oude man ook best zwaar :o
Ik schok een beetje toen ik hem met die kromme rug klaar zag staan, maar dat trok hij heel netjes recht :thumb:
Ik stond erbij, hij zet onderin nog veel te weinig spanning, maar dit is al veel beter dan die 100kg van eerder.
Edit: Ik zie nu de andere tips ook langskomen, thx. Onze eigen techniek is vanuit het gewichtheffen dikke prima, maar dat succesvol op een puber overbrengen is weer een tweede. Alle beetjes hulp helpen dan zeker. :roflol:

Heb met hem afgesproken op 70-80% eerst die start verder gaat verbeteren door veel meer spanning op te bouwen en niet de stang omhoog te rammen. Snelheid maak je pas tijdens de beweging omhoog, niet van de grond af. Alex gaat er ook verder mee aan de slag, die weet ook wel wat van deadliften. :bow2:

Laatst bewerkt:
  • Like
  • Heart
Waarderingen: Mentat, neet61, Nicky! en 1 andere persoon
Deze week in ieder geval goed begonnen:

Rear foot elevated split squat
5*20 kg
5*30 kg
10*41 kg +1 kg
10*41 kg +1 kg

Landmine press
5*20 kh
10*27,5 kg + 0,5 kg
10*27,5 kg + 0,5 kg

Inverted row
Staat nu op stand 1 van squat rack... Volgende stap is vanaf grond
10*0
10*0
9*0

Seated legcurl
10*11,25 kg + 1,25 kg
10*11,25 kg + 1,25 kg

Kneeling overhead extension
17 * 5 kg + 2 reps
15 * 5 kg + 2 reps
🔥🔥

Cable bicep curl
19*11,25 kg + 1,25 kg
15*11,25 kg + 1,25 kg

Plate loaded abduction
21*20 kg + 1 rep
21*20 kg +1 rep

Lekker samen met ploeggenootje getraind.
@DieNase moest aan zijn patiënt uitleggen dat in onze kelder een trainingsruimte was waar twee dames trainden, niet dat ze dachten dat dat een of andere sex Dungeon was met al dat gekreun 🤭

Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Like
Waarderingen: Alisa, Fappie, Sanca Saxon en 5 andere personen
Ik stond erbij, hij zet onderin nog veel te weinig spanning, maar dit is al veel beter dan die 100kg van eerder.
Edit: Ik zie nu de andere tips ook langskomen, thx. Onze eigen techniek is vanuit het gewichtheffen dikke prima, maar dat succesvol op een puber overbrengen is weer een tweede. Alle beetjes hulp helpen dan zeker. :roflol:

Heb met hem afgesproken op 70-80% eerst die start verder gaat verbeteren door veel meer spanning op te bouwen en niet de stang omhoog te rammen. Snelheid maak je pas tijdens de beweging omhoog, niet van de grond af. Alex gaat er ook verder mee aan de slag, die weet ook wel wat van deadliften. :bow2:
Queue voor spanning zetten: verwacht ieder moment een stomp in je maag :D
En mij helpt het door als de bar in beweging komt, vooral met je hakken tegen de grond kracht te zetten om jezelf naar boven te duwen, dan gaat het best geleidelijk.

• Like
Hij traint bij Alex Moonen met een groepje tieners. Ze doen oefeningen in tweetallen in een soort circuit vorm. Denk aan roeien, lunges ski-apparaat, stones, trap-bar deadlift, belt-squat etc.

Geen echte hyrox dus, een fitnesscompetitie hype. Daar wordt tussendoor ook nog gerend: https://hyroxnetherlands.com/the-sport/

Heeft wel wat weg van CrossFit maar dan met de makkelijkere oefeningen, geen weightlifting varianten, geen turnvarianten etc. Voor zover ik begrijp dan he 😉
Ziet er leuk uit, iets meer werken met duos of teams dus. En dan nog running. Dat maakt het voor jongeren minder saai dan pure krachttraining lijkt me.

Nét weer anders dan bulgarian ss?

:roflol:
Uhm Nee hoor, andere naam maar dat heb je met veel oefeningen en ben er niet zo consequent in geloof ik (ring rows versus inverted rows bv ook).

Volgens mij kun je wel in stance verschillen of je hem met nadruk op de glutes doet (meer naar voren, met dus opening tussen hak en kont) of met quad dominant waar je met je kont op je hak zakt. Ik doe die laatste

• Like
Waarderingen: neet61
Train van net

Ff tussen twee afspraken door

Back extension met dik blauwe elastiek, want kb uitgespeeld
2*10

Lat pull down
3*10*40 kg
Hand positie gewijzigd aan de hand van feedback @AK naar supinated ipv wide grip overhand omdat mijn polsen daar naar achter klapten

Decline push up
2*12
Ik zag het filmpje en vond het er heel raar uitzien.
Lijkt wel alsof mijn kont te veel omhoog staat, mijn armen te ver bij me weg, ziet er in ieder geval niet uit. Heb ze nooit eerder gedaan en push ups zijn al niet mijn forté dus mocht je wel goed eten hoe ze horen, help a girl in need.
Alleen zichtbaar voor leden
ter vergelijk, dit is mijn normale push up
Alleen zichtbaar voor leden

De 🐧sokken waren als grapje naar de kinderen.

Reverse nordic leg curl
2*10

Lateral raise
2*18*5 kg

Single leg calf raises met dipriem
2*20*30 kg

• Like
  • Bicep
Waarderingen: McMetronome, Alisa, Seth_Fit en 4 andere personen
Train van net

Ff tussen twee afspraken door

Back extension met dik blauwe elastiek, want kb uitgespeeld
2*10

Lat pull down
3*10*40 kg
Hand positie gewijzigd aan de hand van feedback @AK naar supinated ipv wide grip overhand omdat mijn polsen daar naar achter klapten

Decline push up
2*12
Ik zag het filmpje en vond het er heel raar uitzien.
Lijkt wel alsof mijn kont te veel omhoog staat, mijn armen te ver bij me weg, ziet er in ieder geval niet uit. Heb ze nooit eerder gedaan en push ups zijn al niet mijn forté dus mocht je wel goed eten hoe ze horen, help a girl in need.
** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
ter vergelijk, dit is mijn normale push up
** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **

De 🐧sokken waren als grapje naar de kinderen.

Reverse nordic leg curl
2*10

Lateral raise
2*18*5 kg

Single leg calf raises met dipriem
2*20*30 kg
Sterk👊

Ik kan het niet heel goed zien, maar het lijkt alsof je in je schouderbladen zakt. Misschien helpt het om iets rustiger te zakken, je lichaam goed op spanning te zetten en vanuit de borst op te drukken. Mijn uitleg verdient vast geen lintje😆

• Like
Sterk👊

Ik kan het niet heel goed zien, maar het lijkt alsof je in je schouderbladen zakt. Misschien helpt het om iets rustiger te zakken, je lichaam goed op spanning te zetten en vanuit de borst op te drukken. Mijn uitleg verdient vast geen lintje😆
Ben t hier wel mee eens. Ik denk idd schouderbladen wat meer naar achter en door je armen zakken en bovenlijf/rug dan verder vrij statisch. Retract the fucking scapula enzo. Armen wellicht wat meer langs je zij ipv breed kan wellicht ook helpen voor die 'feel'.

• Like
Train van vandaag
Deadbugs
Goblet squats
Rows

Rear foot elevated split squat
12*41 kg +2
12*41 kg +2

Landmine press
13*27,5 kg+3
10*27,5

Inverted row
3*10

Seated leg curl
12*11,12 kg +2
12*11,25 kg +2

Kneeling overhead extension
20*5 kg +3
20*5 kg +5

Cable bicep curl
15*12,5 + 1,25 kg
10*12,5....veel te snel verzuurd, kwam er niet doorheen

Plate loaded hip abduction
25*20kg +4
25x*20 kg +4

Valt niet tegen, zeker niet voor eerste dag periode.

Afgelopen dagen vooral het hele land doorgekruisd voor werk en in de avonden veel gedanst. Optredens in februari. Nieuwe dansen voor Duo en generation x voor wedstrijd in maart en EK in mei.
Daarnaast gevraagd als achtergrond dansers voor een groot tribute concert. We zijn in totaal met 25 dansers geselecteerd en hebben samen 36 nummers te vullen die avond. De eerste dans is nu af: daar dansen we met acht. Mijn dochter is de jongste, ik (veruit) de oudste. Dat voelt wel even raar als we daar ineens een sexy dans moeten doen en ik tussen meiden van dik minder dan de helft van mijn leeftijd moet zien staande te houden.

Dus mochten de dames nog tips hebben hoe er op het podium jonger uit te zien (nee, ik doel niet op fillers ofzo).

Mijn geheugen wordt in ieder geval wel goed getraind met al die dansen die ik moet zien te onthouden 🤣

• Like
  • Bicep
Waarderingen: Loca, Gremlin, zunnepitte en 3 andere personen
Terug
Naar boven