AndroidHealthClinic

Niet aan kunnen komen in spiermassa in 2 jaar tijd

Bezoekers in dit topic

Thread '6x per week UB/LB?' https://forum.bodybuilding.nl/topics/6x-per-week-ub-lb.435850/
In april 2023 gaf je aan ook al 2 jaar effectief te sporten.
In 2020 had je een topic dat je startte met sporten.
Dus totaal 4 jaar.
Ook periodes met 6x per week sporten.

Probeer deze keer echt een goed schema op te zetten. Progressieve overlord, train hard en voldoende maar niet te veel willen doen.
Eet goed en pak rust.

Je kan ver komen met de gegeven tips.
Succes.
Destijds was mijn interpretatie van 'effectief' 2x per week opdrukken en een rondje rennen... ik sport wel al langer dan 2 jaar, maar alles behalve effectief :)
 
Dank voor je reactie!
Ik doe wel aan progressive overload, maar wellicht in te kleine getalen. Momenteel begin ik bijv. met 3x6 bankdrukken, zodra 3x8 lukt hoog ik op met 1 kg en ga ik weer naar 3x6.
Ik ga aankomend jaar dan inderdaad proberen om sets/reps af te wisselen, dus de ene dag 5x5 bankdrukken met hoog gewicht, en de andere dag met 3x8-12 met laag gewicht.
Ok op zich zit het er wel in dan. Het kan nog wel zo zijn dat je moet leren verder te pushen om een volgende rep te halen.

Stel dat jij bij 3x8 komt en op gevoel denkt dat een 9e rep niet zou lukken dus daar stopt, maar als je week op week wel zou proberen nog een rep uit te voeren dat blijkt dat je wel tot 12 kunt. Dan was al dat van 3x6 tot 3x8 pas net om een beetje gains te geven en komt het echte werk pas bij die 9e t/m 12e rep. Of zou het gewicht dat je echt voor 8 reps kunt hoger liggen.

Dat kan ook echt van week tot week geoefend moeten worden. Eerst blijk je die 9e rep toch te kunnen maar vast nog geen 10e. Maar die lukt misschien de week daarop weer wel. Pas als je echt geen rep kon toevoegen omdat je die faalde weet je wat je kunt. Dan wil je een volgende trainingcyclus wanneer je op dat gewicht komt dat aantal weer verslaan.

Oh en rust tijden zijn hierbij ook nog van belang. Als je bijvoorbeeld 1 minuut rust tussen sets neemt dan zijn je spieren niet hersteld genoeg om die latere sets voluit te kunnen gaan. Zou zeker 3 minuten tussen zware sets nemen, misschien tot wel 5.

Persoonlijk doe ik dan ook vooral de eerste set m'n rep progressie opbouwen, om daarop echt te kunnen pushen, de verdere sets zijn om de spieren maar meer totaal werk te laten doen. Met werkelijk tot (nabij) failure gaan zullen alle sets ook niet evenveel reps lukken. Of dat nodig is is weer een andere vraag, maar je kunt jezelf op gevoel (itt daadwerkelijk failure bereiken) te veel beperken.
 
Laatst bewerkt:
Thread '6x per week UB/LB?' https://forum.bodybuilding.nl/topics/6x-per-week-ub-lb.435850/
In april 2023 gaf je aan ook al 2 jaar effectief te sporten.
In 2020 had je een topic dat je startte met sporten.
Dus totaal 4 jaar.
Ook periodes met 6x per week sporten.

Probeer deze keer echt een goed schema op te zetten. Progressieve overlord, train hard en voldoende maar niet te veel willen doen.
Eet goed en pak rust.

Je kan ver komen met de gegeven tips.
Succes.
Markdeberg Je kunt wel lachen om een typefout van mijn dikkie, maar je hebt jezelf ermee. je bent dus nog geen zak opgeschoten

:lol:
 
Markdeberg Je kunt wel lachen om een typefout van mijn dikkie, maar je hebt jezelf ermee. je bent dus nog geen zak opgeschoten

:lol:
Gaat het of stijgen de anabolen naar je hoofd? Liever skinny dan jouw attitude... sterkte ermee. Mijn tip voor jou: minder spuiten meer reflecteren :twitch:
 
Gaat het of stijgen de anabolen naar je hoofd? Liever skinny dan jouw attitude... sterkte ermee. Mijn tip voor jou: minder spuiten meer reflecteren :twitch:
Mijn tip voor jou: ga in een hoekje zitten janken omdat je slechte genetics hebt. Even goed reflecteren over je 2 jaar training opgerold als een foetusje in de douche.
 
Mijn tip voor jou: ga in een hoekje zitten janken omdat je slechte genetics hebt. Even goed reflecteren over je 2 jaar training opgerold als een foetusje in de douche.
Volgens mij voelt nog iemand zich aangesproken...
 
Mijn tip voor jou: ga in een hoekje zitten janken omdat je slechte genetics hebt. Even goed reflecteren over je 2 jaar training opgerold als een foetusje in de douche.
Ook leuk om te zien dat jij ook nooit moeite gehad hebt met groei ;) sterkte met je kuitjes

1714903690960.png
 
Ook leuk om te zien dat jij ook nooit moeite gehad hebt met groei ;) sterkte met je kuitjes

Bekijk bijlage 624688
En vervolgens doe ik gewoon wat met de tips en adviezen die gegeven worden. Vervolgens groeien ze ook gewoon, dus waar wil je precies naartoe?
Je komt hier nu toch voor jouw probleem , dan heeft mijn topic daar verder vrij weinig mee van doen.

Dus jij kunt nu toch gewoon hetzelfde doen en lekker aan de slag met de adviezen die gegeven zijn, dat kan je ook gewoon doen zonder zo hard te happen naar andere forumleden.

En ja iedereen kan moeite hebben met groei.
 
Laatst bewerkt:
En vervolgens doe ik gewoon wat met de tips en adviezen die gegeven worden. Vervolgens groeien ze ook gewoon, dus waar wil je precies naartoe?
Je komt hier nu toch voor jouw probleem , dan heeft mijn topic daar verder vrij weinig mee van doen.

Dus jij kunt nu toch gewoon hetzelfde doen en lekker aan de slag met de adviezen die gegeven zijn, dat kan je ook gewoon doen zonder zo hard te happen naar andere forumleden.

En ja iedereen kan moeite hebben met groei.
En waarom denk je precies dat ik deze post heb gemaakt? Bijzondere opmerkingen voor iemand die ‘advies’ geeft heb je
 
Ga eens van 3 sets naar 4 of 5 sets. Als je al denkt tot failure te trainen maak dan meer volume om de prikkel te krijgen.
 
En waarom denk je precies dat ik deze post heb gemaakt? Bijzondere opmerkingen voor iemand die ‘advies’ geeft heb je
Vast niet om negatieve reacties te belichten.

Probeer die tips van Harpep uit, dat zal wel werken. Ik blijf ook een beetje hangen qua kilo's zowel zelf als aan de barr. En heb ongeveer op dezelfde wijze getraind als jou. Nu lijkt de vooruitgang die ik daar uit heb gehaald een beetje op.
Succes :thumb:
 
En waarom denk je precies dat ik deze post heb gemaakt? Bijzondere opmerkingen voor iemand die ‘advies’ geeft heb je
Nou aan de slag dan! Er zijn nu al wat dingen genoemd waar je mee kan beginnen. Zet hem op.

Loopt er begeleiding in je gym? Of iemand waar je mee kan trainen eventueel. Iemand die voor je kan spotten zodat je een keer een extra zwaar setje kan proberen.
 
Hanging leg raises lijken me dan toch ideaal? Of gwn golden era 100 reps golden chair sit ups. High volume
 
Of gwn golden era 100 reps golden chair sit ups. High volume
Rule #1:

Sorry voor het of topic gaan.
Om op je originele vraag terug te komen: hoe weet je zeker of je zwaar genoeg traint? Faal je wel eens op de laatste rep? (met, dan wel zonder spotter), zodat je zeker weet dat je gevoelsmatige RIR correct is?
 
Laatst bewerkt:
Rule #1:

Sorry voor het of topic gaan.
Om op je originele vraag terug te komen: hoe weet je zeker of je zwaar genoeg traint? Faal je wel eens op de laatste rep? (met, dan wel zonder spotter), zodat je zeker weet dat je gevoelsmatige RIR correct is?
Mooi , goede tips voor de full range of motion. Goed om te horen dat ik al juist zat met mijn ab routine
 
Back
Naar boven