Fitness Seller

Niet aankomen = niet groeien?

Bezoekers in dit topic

PainIsGain

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 jul 2011
Berichten
1.098
Waardering
51
Vetpercentage
11%
ik zit al een tijdje met deze vraag maar weet niet of die goed begrepen kan worden..

stel dat je al een lange tijd op hetzelfde gewicht hangt bijv 80kg voor een half jaar.. je traint je elke week weer kapot en let op je voeding..

maar als je in die tijd helemaal niet aankomt, dan groei je ook niet? of komt er wel spiermassa bij en gaat er ergens anders gewicht van af??

hopelijk begrijpt iemand mijn vraag..
 
Vet kan dalen en vvm stijgen maar ga niet alleen op de weegschaal staan.
Gebruik bijv. ook meetlint, spiegel, huidplooimeter etc om vooruitgang te bepalen
 
Vet kan dalen en vvm stijgen maar ga niet alleen op de weegschaal staan.
Gebruik bijv. ook meetlint, spiegel, huidplooimeter etc om vooruitgang te bepalen

ok bedankt ;)!
dus eigenlijk zegt aankomen niet heel veel als het om progressie gaat in spiermassa...
 
Niet perse. Je lichaamssamenstelling verandert wellicht naar een pos verhouding
 
ok bedankt ;)!
dus eigenlijk zegt aankomen niet heel veel als het om progressie gaat in spiermassa...

Als je aan het bulken bent heb je vrijwel altijd gewichtsstijging waarvan ook vet, je moet anders gewoon meer eten
 
Niet aankomen = Meer eten
 
Niet aankomen = Meer eten

Ligt natuurlijk ook aan je vet% en je doelen. Weet het vet% van TS niet, maar als dit vrij hoog is kan je gelijk blijven in gewicht en toch positief veranderen (verschil in vvm)

Vet kan dalen en vvm stijgen maar ga niet alleen op de weegschaal staan. Gebruik bijv. ook meetlint, spiegel, huidplooimeter etc om vooruitgang te bepalen

+1 Dit dus.
 
ik heb het zelf gehad de laatste tijd.

na een tijd niks gedaan te hebben weer begonnen, beter op voeding letten enz, maar wel gewoon op onderhoud eten of net een fractie meer.

merkte dat vet langzaam wat lager werd en me lichaam mooier in proporties kwam, zonder enige gewichtstoename dus.
 
Vet percentage laten meten. Maar kans is groot dat je betere progressies maakt als je meer eet. Zonder betrouwbare huidplooimeting is jouw beeld enkel een gokje
 
Spiermassa aankomen en vet verliezen tegelijk kan altijd, alleen je voeding moet dan wel helemaal clean en perfect zijn. Het is idd het beste om je vetpercentage om de paar weken te berekenen, dan kan je gelijk berekenen hoeveel spiermassa je hebt gegained in de tussentijd.
 
Spiermassa aankomen en vet verliezen tegelijk kan altijd, alleen je voeding moet dan wel helemaal clean en perfect zijn. Het is idd het beste om je vetpercentage om de paar weken te berekenen, dan kan je gelijk berekenen hoeveel spiermassa je hebt gegained in de tussentijd.

ja ik heb het laten meten en het was 10.5% ! dus ik denk dat ik nu vet aan het verliezen ben.. maar wil juist groter worden dus ik moet maar een bulkschema gaan maken?!
 
Vet percentage laten meten. Maar kans is groot dat je betere progressies maakt als je meer eet. Zonder betrouwbare huidplooimeting is jouw beeld enkel een gokje

Was dit op mij gericht?

zo ja, ik heb een huidplooimeter waarmee ik regelmatig een 3 punts meting neem, en met vet% daalde zoals gezegd licht, terwijl me lichaam toch mooier in proporties kwam, dus ik verloor vet maar gewicht bleef hetzelfde (op eenzelfde moment gemeten op de dag) dus heb ik en vet verloren en iets spiermassa gewonnen.

Het gaat erg gestaag, maar goed, daar was ik op dat moment allang tevreden mee, kan gewoon me eigen ding doen en toch vooruitgang boeken, alleen tja het duurt allemaal wat langer dan, dat ben ik uiteraard helemaal met je eens. meer eten is meer vooruitgang.

het is maar waar je zelf voor kiest :)
 
Was dit op mij gericht?

zo ja, ik heb een huidplooimeter waarmee ik regelmatig een 3 punts meting neem, en met vet% daalde zoals gezegd licht, terwijl me lichaam toch mooier in proporties kwam, dus ik verloor vet maar gewicht bleef hetzelfde (op eenzelfde moment gemeten op de dag) dus heb ik en vet verloren en iets spiermassa gewonnen.

Het gaat erg gestaag, maar goed, daar was ik op dat moment allang tevreden mee, kan gewoon me eigen ding doen en toch vooruitgang boeken, alleen tja het duurt allemaal wat langer dan, dat ben ik uiteraard helemaal met je eens. meer eten is meer vooruitgang.

het is maar waar je zelf voor kiest :)

ja dat merk ik wel! ik zie dat mijn traps en borst groeien en meer vorm in komen.. dus dan gaat het alleen wat langzamer maar ik groei dus wel.. gelukkig maar. in ieder geval in de winter weer keihard bulken om sneller te groeien ;) ... bedankt voor je uitleg
 
De weegschaal kan een &*( zijn. Zolang je in de spiegel maar groter wordt. Wil je toch perse zwaarder worden, dan moet je meer eten.
 
Back
Naar boven