MuscleMeat

Niet afvallen door slechte stoelgang

Bezoekers in dit topic

martincz

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
208
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik vroeg me af of je moeilijk afvalt als je een slechte stoelgang hebt, lijkt mij logisch dat je dan een traag metabolisme hebt?

Groetjes
 
Als je een fatsoenlijk eetschema hebt, dan heb je geen last van je stoelgang;)

dus zoek de oplossing van je probleem maar in je eetschema en niet in uitvluchten als ik schijt te weinig.
 
uitvlucht? het is totaal geen uitvlucht.. soms is het maar 2x per week omdat ik gewoon niet nodig moet of niet kan. ik heb ook niet echt een antwoord van je gehad;)

Aan mijn trainingen en eet patroon lag het niet want die was door mensen gemaakt die daarmee een zeer lage vet percentage kregen, o.a. amateur bodybuilders enz.
Kben geen beginneling kwa schema's en voedsel patronen
 
Meer voedingsvezel eten / meer water drinken. Peuk bij het opstaan, dan schijten! (laatste opmerking was een grap, ja)
 
Ja kan. Zaken om het omhoog te krijgen zijn meer trainen, meer groenten eten (en sowieso bij elke maaltijd vezels, kan ook in de vorm van lijnzaad), HIIT.
 
Hallo,

Ik vroeg me af of je moeilijk afvalt als je een slechte stoelgang hebt, lijkt mij logisch dat je dan een traag metabolisme hebt?

Groetjes

het wel of niet kunnen schijten heeft niets te maken met de snelheid van je metabolisme.

De "snelheid" van je metabolisme is niets anders dan een verkeerd begrip voor het aantal calorieën dat je per dag (in rust) verbrand en heeft niets te maken met de snelheid van je stofwisseling (hoe snel je je eten verteerd hebt).
 
Wat eet je dan gemiddeld per dag?

Vergis je niet in wat je eet.
Dat je adviezen krijgt van amateurs die een laag bf% hadden zegt niets.

Als je intensief traint en groeit en je eet goed eiwitrijk dan wordt de ontlasting al stukken minder en compacter. Eet je meer rotzooi en train je minder dan krijg je meer ontlasting en bagger.

De hoeveelheid is van belang en wat je eet is van belang ook je energieverbruik is van belang.
Het is niet zo dat je metabolisme laag is als je niet naar de pot moet. Het is dan meestal zo dat je niet genoeg eet. Of poep je 2xper week maar voor 3x tegelijk?

Dus geef maar aan wat je eet en hoe intensief je energie gebruikt en traint.
 
Laatst bewerkt:
Wat eet je dan gemiddeld per dag?

Vergis je niet in wat je eet.
Dat je adviezen krijgt van amateurs die een laag bf% hadden zegt niets.

Als je intensief traint en groeit en je eet goed eiwitrijk dan wordt de ontlasting al stukken minder en compacter. Eet je meer rotzooi en train je minder dan krijg je meer ontlasting en bagger.

De hoeveelheid is van belang en wat je eet is van belang ook je energieverbruik is van belang.
Het is niet zo dat je metabolisme laag is als je niet naar de pot moet. Het is dan meestal zo dat je niet genoeg eet. Of poep je 2xper week maar voor 3x tegelijk?

Dus geef maar aan wat je eet en hoe intensief je energie gebruikt en traint.

Op dit moment ben ik niet bezig met cutten, dat was paar maanden voor de zomer. Maar toen at ik elke ochtend o.a. brinta en vaak noedels, magere melk, tonijn enz, zat rond 1500call (en altijd groentes bij de avond eten) Naast mijn krachtig training (3x per week, deed ik nog 3x per week Cardio. 20min crosstrainer =>20min hardlopen tegen helling => 20min fietsen. ik zat dan op minimaal 600call in dat uurtje.

Groet
 
Op dit moment ben ik niet bezig met cutten, dat was paar maanden voor de zomer. Maar toen at ik elke ochtend o.a. brinta en vaak noedels, magere melk, tonijn enz, zat rond 1500call (en altijd groentes bij de avond eten) Naast mijn krachtig training (3x per week, deed ik nog 3x per week Cardio. 20min crosstrainer =>20min hardlopen tegen helling => 20min fietsen. ik zat dan op minimaal 600call in dat uurtje.

Groet

Als je zoveel doet en op 1500cal zit zal je niet of erg moeilijk afvallen omdat je niets eet, je lichaam zal zich daartegen verzetten. Je zat dus duidelijk ook veel te laag in eiwitten dus raak je snel spiermassa kwijt. niet meer doen dus.

Oja, en omdat je dus niet eet, dan hoef je ook niet naar de toilet natuurlijk he....
 
Als je zoveel doet en op 1500cal zit zal je niet of erg moeilijk afvallen omdat je niets eet, je lichaam zal zich daartegen verzetten. Je zat dus duidelijk ook veel te laag in eiwitten dus raak je snel spiermassa kwijt. niet meer doen dus.

Oja, en omdat je dus niet eet, dan hoef je ook niet naar de toilet natuurlijk he....

Eiwitten? ik zat zkr op 150+ op eiwitten. dubbel mijn gewicht.

En of je 1500cal eet tijdens cut sessie bepaald niet hoeveel je moet schijten... ik zit nu op rond 3000call per dag en het is niet anders geworden ;)
 
Helpt lichaamsbeweging niet bij jou dan? Bij mij helpen een sigaret bij het opstaan (niet echt een goed advies maar als je echt verstopt zit is het wel heel snel werkzaam en fijn), kop koffie op nuchtere maag, kiwi's, blote voeten op een koude vloer, warm glas watermet een drupje citroen, ...

Anders probiotica, maar dan niet van Yakult, maar van Erica of Tuinen ofzo, in pilvorm. Dus puur bacterietjes.

Bij mij helpt het trouwens ook wel om mn moeder te bellen. Als ik met haar aan de telefoon zit, moet ik altijd ineens poepje doen _O-
 
mss is het handig om te posten wat je nu eet. en niet van 3maand terug....
 
Ik heb in men leven al met erge darmonstekingen gezeten.
8-9 tal maanden diarree.


Veel voedingsvezel eten is normaal goed voor je stoelgang maar als je er al lang mee zit kun je die beter even laten.
Omdat een beschadigde darmwant beschadigd word daardoor.
Ook oppassen met peulvruchten.
Alleen bij ernstige problemen immo anders is het goed.
 
mss is het handig om te posten wat je nu eet. en niet van 3maand terug....

Nu zit ik in mn Bulk, dus eet eigenlijk van alles, voorbeeld daarvan: (om de 2-3 uur.
Ochtend brinta + shake of 4 eitjes met 4 sneetjes brood

2Botterhammen met kip/kalkoen/kaas of tonijn.

4 boterhammen of 2 boterhammen en een pistolletje rosbief van de slager (om de hoek bij mij op school)

Thuis wat de pot schaft

Soms voor het trainen een proteine reep

Na het trainen een shake met een banaan

Voor het slapen gaan kwark

Eromheen nog fruit en worteltjes als snacks ^^

(3x per dag omega 3,6,9

---------- Toegevoegd om 21:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:17 ----------

Helpt lichaamsbeweging niet bij jou dan? Bij mij helpen een sigaret bij het opstaan (niet echt een goed advies maar als je echt verstopt zit is het wel heel snel werkzaam en fijn), kop koffie op nuchtere maag, kiwi's, blote voeten op een koude vloer, warm glas watermet een drupje citroen, ...

Anders probiotica, maar dan niet van Yakult, maar van Erica of Tuinen ofzo, in pilvorm. Dus puur bacterietjes.

Bij mij helpt het trouwens ook wel om mn moeder te bellen. Als ik met haar aan de telefoon zit, moet ik altijd ineens poepje doen _O-

Ik woon nog bij mn moeder dus helaas :( hehe
 
Bel je d'r vanuit de trein. Moet je alleen niet in een sprinter zitten, even rekening mee houden.
 
Wat nog wel eens wil helpen zijn psylliumvezels, die kan je gewoon bij het kruidvat kopen. Wel rustig opbouwen ermee.

Dit zijn vezels die uitzetten als het in aanraking komt met vocht en niet verteerbaar zijn. Ze zorgen voor een soepele stoelgang.

Wel genoeg water drinken erbij, anders werkt het averechts....
 
Wat nog wel eens wil helpen zijn psylliumvezels, die kan je gewoon bij het kruidvat kopen. Wel rustig opbouwen ermee.

Dit zijn vezels die uitzetten als het in aanraking komt met vocht en niet verteerbaar zijn. Ze zorgen voor een soepele stoelgang.

Wel genoeg water drinken erbij, anders werkt het averechts....

Ik zal wel een kijkje nemen, thx;)
 
Back
Naar boven