Fitness Seller

niet aspireren, thoughts? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik aspireer altijd, had een keer een dus in een ader gespoten en dat wil je niet mee maken... lag paar uur met koorts in bed.
 
waarom zou je niet aspireren? alsof t veel tijd inbeslag neemt?
 
waarom zou je niet aspireren? alsof t veel tijd inbeslag neemt?

dat dacht ik dus ook, daarom lijkt het me zo raar dat het niet meer aangeleerd word.
 
ik dacht gelezen te hebben dat je door het aspireren zelf of tijdens het injecteren de naald meestal toch wel weer een beetje verplaatst/beweegt en daardoor dus alsnog niet echt garantie oid hebt dat het niet in een bloedvat terecht komt
 
Bedoel je niet ontluchten ipv aspireren? Vriendin doet een opleiding in de zorg en die zegt dat het nog wordt aangeleerd, alleen ontluchten niet.
 
Bedoel je niet ontluchten ipv aspireren? Vriendin doet een opleiding in de zorg en die zegt dat het nog wordt aangeleerd, alleen ontluchten niet.

nee kijk het filmpje maar, hij gaat er best diep op in.
 
Kans dat het gebeurt is dan ook wel klein maar het gaat om die ene keer dat het kan gebeuren. Misschien dat ze het in Amerika niet meer leren of deels ook in Nederland, maar denk dat de meesten er wel over eens zijn dat het geen overbodige luxe is om het toch te doen.
 
full syringe of tren, taking the risk
 
eerste x inject in quad zat ik toch mooii 2x in een ader

sindsdien nooit meer in een ader gezeten
denk als je jezelf inject toch beter ff aspireren en als dokter zijnde denk ik dat je beter weet als geen ander waar alle aders/zenuwen zitten ik heb iedergeval geen idee weet alleen de plek om te injecten :)
 
Is ook een verschil hea, dAt je het zelf doet terwijl je alleen bent of in een ziekenhuis met 50 doktoren
 
De zorg gaat nog altijd achteruit. Hier het bewijs. In het ziekenhuis hebben ze vaak wel weer middeltjes voor om mocht het gebeuren sides in perken te houden. En t zal bij dergelijke stoffen misschien niet zo erg uitmaken als het in het bloed komt.

Denk dat je behoorlijk stom bent als je niet aspireert met pinnen, en als je het toch skipt en je pakt mooi een adertje dan denk ik dat het je laatste x is geweest dat je het aspireren skipt haha, wat een ellende is dat namelijk.
 
Bedoel je niet ontluchten ipv aspireren? Vriendin doet een opleiding in de zorg en die zegt dat het nog wordt aangeleerd, alleen ontluchten niet.

Dus wat luchtbelletjes zou niet zo'n issue zijn?
 
wat het eigenlijk is lijkt me de kans dat een miezerige dunne naaldje een miezerige dunne adertje raakt is 00000,000000000001% laten we zeggen dat ie er helemaal door heen gaat dan heb je ook geen last ervan en de kans dat ie net erin komt zodat je erin spuit is zoo klein vandaar dat doktor het ook niet doen but ya better be safe then sorry toch
 
Dus wat luchtbelletjes zou niet zo'n issue zijn?

Nee, procedure is bij het verwisselen van de naald de vloeistof tot aan de top van de spuit duwen (zonder naald erop). Dan de naald erop zonder de naald te "smeren". Prikken, aspireren, dan komt de lucht die in de naald zit ook terug tijdens het aspireren en kan je alles injecteren. Als je dan alles geinjecteerd hebt blijft het beetje lucht dat je hebt teruggetrokken uit de naald tijdens het aspireren zitten in de naald, omdat je dat laatste beetje wat in de naald zit nooit kan injecteren. Ze doen het zo, zodat je die 2/10 van een ml niet verliest omdat het anders in de naald blijft zitten.

Procedure in de zorg dan. De spuit hoort niet naar boven gehouden te worden, maar soms een beetje moeilijk als je jezelf prikt.
 
Of de meeste zijn te slap om met 1 hand te aspireren hier :trollface:

Zenuw is zoveel erger als ader.

Pijn is niet te omschrijven.
 
Mijn vriendin studeert nu af (hbo-v) tijdens de opleiding leren ze te aspireren wanneer je intra musculair injecteert.
Verder maken ze de injectiespot niet meer schoon, dit blijkt achterhaald te zijn. Deed ik trouwens ook nooit, nergens last van gehad.
 
eerste x inject in quad zat ik toch mooii 2x in een ader

sindsdien nooit meer in een ader gezeten
denk als je jezelf inject toch beter ff aspireren en als dokter zijnde denk ik dat je beter weet als geen ander waar alle aders/zenuwen zitten ik heb iedergeval geen idee weet alleen de plek om te injecten :)

Aders en zenuwen lopen niet bij ieder mens precies hetzelfde he.
 
Back
Naar boven