Fitness Seller

Niet de groei zoals je zou willen...

Bezoekers in dit topic

Action Dan

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2004
Berichten
186
Waardering
1
Ik lees af en toe posts van mensen die vinden dat hun gluteus (je ass) te groot wordt of hun trapezius te hard groeit. Ik ben zelf een van die mensen. Nu vraag ik mij af: waardoor komt dat?

Ik train mijn benen lang niet zo zwaar als mijn armen. Is het de genetische bepaling die ervoor zorgt dat bijvoorbeeld mijn armen veel minder hard groeien dan mijn benen en kont? Of komt het juist OMDAT ik ze niet zo hard train, dat ze zo hard groeien en ben ik mijn armen aan het overtrainen want het lijkt erop dat de spieren waar ik de meeste tijd en energie in steek het minst hard groeien. Nu weet ik wel dat je armen nooit zo hard kunnen groeien als je benen, maar na bijna 3 jaar trainen is het wel te zien aan mijn benen dat ik de sportschool induik, maar niet aan mijn armen.

Grtz

Daan
 
Ben je niet aan het overtrainen???

te weinig rust pakken voor je armen, heb ik zelf ook een tijd gedaan. Dan kun je trainen en eten wat je wilt maar groter wordt het niet.
 
als je na 3 jaar trainen nog niet kunt zien dat je je armen traint is er serieus iet mis :eek:
 
denk dat je gewoon zoveel gewicht moet pakken dat je t volop in de spier voelt, dan hoef je maar 10sets te doen en heb je een goede armtraining, en goed rusten idd
 
Dat je daar 3 jaar mee wacht...dat zie je toch al eerder dat er iets niet klopt?
Zou je manier van trainen helemaal omgooien!
Wat train je nu voor je armen dan??en hoeveel reps en sets doe je??
 
Ik heb presies het zelfde. Bij mij ziue je wel aan mn armen dat ik ze train. Maar ze blijven ver achter bij mn kuiten die ik nooit train ( Behalven mtb-n) en die wel groot zijn.
 
Op het moment doe ik 1 x per week 6 setjes van 10 reps voor biceps en triceps. Overtrainen lijkt me dus niet echt logisch. Moet ik wel toegeven dat ik tot een half jaar geleden 2 x in de week biceps en triceps trainde en meer oefeningen deed. Voor mijn gevoel was ik tot een half jaar geleden dan ook aan het overtrainen. Ik heb mijn dieet en rust ook aangepast en ik moet zeggen dat mijn armen het afgelopen half jaar goed zijn gegroeid. Ik vraag me nog steeds af: als de spieren die ik weinig aandacht geef flink groeien, betekent dat niet dat spieren die ik veel aandacht geef en weinig groeien worden overtraind? Benen groeien hard bij mij met slecht 1 x per week 3 setjes (squatt) Mijn biceps en triceps 1 x per week 6 setjes terwijl het kleinere spiergroepen zijn. Get my point?
 
Action Dan zei:
Moet ik wel toegeven dat ik tot een half jaar geleden 2 x in de week biceps en triceps trainde en meer oefeningen deed. Voor mijn gevoel was ik tot een half jaar geleden dan ook aan het overtrainen. Ik heb mijn dieet en rust ook aangepast en ik moet zeggen dat mijn armen het afgelopen half jaar goed zijn gegroeid.

Logische verklaring hiervoor: voorheen overtrainde je ze en nu gaan ze goed! Houden zo dus!
 
Thanx a lot partysander!
Ik heb er weer helemaal zin in en ga weer vol vertrouwen trainen.

Grtz

Daan
 
Is het idd zo dat je benen makkelijker groeien dan de rest?

Mijn benen zijn ook groter dan de rest van mijn lichaam terwijl ik ze eerder minder als harder train.

Maar de rest doe ik per spiergroep ook max 4 werksets per spiergroep per training en iedere spiergroep dan 2x per week. Merk verder niets van overtraining.
Hiervoor trainde ik een stuk minder intensief en ging het nou niet bepaald sneller ofzo.
 
Back
Naar boven