MuscleMeat

niet eten voor cardio

Bezoekers in dit topic

riges

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
101kg
Vetpercentage
26%
ik heb een vraag
ik ben nu een tijd aan het trainen alleen kracht
en een vriend van mij zei dat ik s' ochtends moet cardio'en zonder te eten
maar ga je dan niet je maaltijd daarna alles opslaan als vet

alvast bedankt
 
ik heb een vraag
ik ben nu een tijd aan het trainen alleen kracht
en een vriend van mij zei dat ik s' ochtends moet cardio'en zonder te eten
maar ga je dan niet je maaltijd daarna alles opslaan als vet

alvast bedankt

op nuchtere maag verbrand je vet.

het eten daarna word gebruikt als voedingstoffen voor je lichaam en niet opgeslagen als vet zeker niet je eerste maaltijd.
 
Tis imo de beste vorm van cardio. Ik fiets eigenlijk altijd thuis op lege maag. Net ook weer. Half 5 eruit, half uurtje fietsen, eten klaarmaken en daarna gewoon eten. Na het fietsen eerst nog ff douchen om het eten een kwartiertje nog ff uit te stellen en dan gewoon hoppa!

Wil je echt goed je verbranding op gang houden, kan je in de avond gewoon nog eens 20 minuutjes erbij pakken.
Ik raak er heel veel door kwijt zo!
 
als je even je gezond verstand gebruikt; je hebt net cardio achter de rug : oftewel je doet een beroep op je energiedepots.

daarna ga je eten, jij denkt dat je lichaam iets heeft van : die energiedepots vind ik helemaal niet belangrijk, ik ga het lekker opslaan van vet..... oke :rolleyes:
 
Ligt helemaal aan je doelen en de tijd die je neemt voor cardio. Stel fietsen op een lege maag houd je met een bepaalde intensiteit een half uur vol. Als je eerst een bord brinta gegeten had had je die inspanning een uur volgehouden.

Als je dan berekent hoeveel energie die extra cardio gekost heeft dan is dat meer dan de energie in dat bord brinta. Per saldo heb je dus ook meer vet verbrand als je eerst eet. Bovendien betekent dat uur fietsen meer voor de opbouw van cardio vasc. conditie dan een half uur op een lege maag.

Dus als bijvoorbeeld hardlopen een doel op zich is los van vetverbranden en tijd niet echt de limiterende factor is dan heb meer aan eerst eten. Is dat half uur in de vroege ochtend echt alles wat je wil besteden aan cardio dan is het een optie dat sporten op een lege maag. Ik zou dan wel BCAA's nemen om de katabolen staat die je hiermee opwekt enigzins binnen de perken te houden.
 
Cardio op een nuchtere maag isvoor mij sowieso effectiever als vlak na een maaltijd, je kunt ook in de namiddag cardio doen als je hiervoor een uurtje of 2 niets gegeten hebt, dit heeft nagenoeg hetzelfde effect...

Bron ?

Verder kun je na je cardio het beste een klein uurtjewachten met eten, op deze manier blijft je lichaam doorgaan metvetverbranding.

Bron ? Ik eet vrijwel direct na cardio en ga als een trein.

Om spierafbraak tegen te gaan neem ikzelf in deze tussentijd bcaa's en/of snelle eiwitten...

Zonde van je geld.

---------- Toegevoegd om 08:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:43 ----------

Ik zou dan wel BCAA's nemen om de katabolen staat die je hiermee opwekt enigzins binnen de perken te houden.

Kan je mij wat meer vertellen over die 'katabolen staat' ?
 

bloedsuikermetingen.

Anyways: Zolang je boven de 10% zit is dit alles irrelevant. Desnoods eet je tijdens je cardio.. zolang je meer verbrand dan je eet val je af en zal dit vet zijn (mits je KT doet en niet te weinig eiwit eet).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Lijkt mij dat je bloedsuikerspiegel als je 's ochtends opstaat een stuk lager is dan in de namiddag ( ervan uitgaande dat je dan al 3 / 4 keer hebt gegeten ).

Als ik het zo beredeneer heeft het totaal niet 'nagenoeg hetzelfde effect' als morning cardio.
 
Kan je mij wat meer vertellen over die 'katabolen staat' ?

Sporten met een lege tank is spierafbrekend want puur op vet loop je niet. Eiwitten kunnen tot glucose worden omgezet en die mix van glucose en vet daar loop je dan op. Dat zijn vooral de korte keten aminozuren, de BCAA's. Door die te nemen spreekt het lichaam die aan en hoeft het die niet vrij te maken uit spierweefsel. Minder spierweefsel tot AZ afbreken = minder katabool.
 
ik heb eens 2 maanden ochtendcardio gedaan op nuchtere maag.
5 à 6 keer per week een half uur op de hometrainer.

na 2 maanden had ik echt wel een mooi resultaat, buikomtrek was enkele cm's verminderd. imo de beste manier om effectief vet te verbranden. ik zag veel meer resultaat dan savonds na het avondeten een half uur te fietsen!

maar heb het spijtig genoeg opgegeven omdat ik op de duur niet meer uit mijn bed raakte. het is verdomd zwaar om vol te houden!
zou het eigelijk nog eens willen hervatten...
 
Laatst bewerkt:
Sporten met een lege tank is spierafbrekend want puur op vet loop je niet. Eiwitten kunnen tot glucose worden omgezet en die mix van glucose en vet daar loop je dan op. Dat zijn vooral de korte keten aminozuren, de BCAA's. Door die te nemen spreekt het lichaam die aan en hoeft het die niet vrij te maken uit spierweefsel. Minder spierweefsel tot AZ afbreken = minder katabool.

Dacht altijd dat eiwit alleen als er onvoldoende energie uit vetten en koolhydraten voorhanden is wordt aangesproken als energiebron.

Glycogeen is 's ochtends laag... dus m.i. wordt er dan puur vet verbrand.
 
Tis imo de beste vorm van cardio. Ik fiets eigenlijk altijd thuis op lege maag. Net ook weer. Half 5 eruit, half uurtje fietsen, eten klaarmaken en daarna gewoon eten. Na het fietsen eerst nog ff douchen om het eten een kwartiertje nog ff uit te stellen en dan gewoon hoppa!

Wil je echt goed je verbranding op gang houden, kan je in de avond gewoon nog eens 20 minuutjes erbij pakken.
Ik raak er heel veel door kwijt zo!

+1
Alleen bij mij is het soms wel een 2uur en 20minuten. Ligt eraan welke film ik compleet uitfiets:D
 
Lijkt mij dat je bloedsuikerspiegel als je 's ochtends opstaat een stuk lager is dan in de namiddag ( ervan uitgaande dat je dan al 3 / 4 keer hebt gegeten ).

Als ik het zo beredeneer heeft het totaal niet 'nagenoeg hetzelfde effect' als morning cardio.

Veel lager dan 2 uur na een maaltijd worden je bloedsuikers niet.

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:01 ----------

Dacht altijd dat eiwit alleen als er onvoldoende energie uit vetten en koolhydraten voorhanden is wordt aangesproken als energiebron.

Glycogeen is 's ochtends laag... dus m.i. wordt er dan puur vet verbrand.

LEVER-glycogeen is laag, spierglycogeen is ongewijzigd. (spier) glycogeen wordt met name gebruikt als je intensief sport.. als je wandelt zul je verdomd lang moeten wandelen voordat je een hongerklop krijgt (heb zelf wel 17 km op een lege maag gejogd in een rustig tempo zonder problemen... dan ben je toch een uurtje of 2 bezig)

Maar goed, als je zo bang bent neem dan wat BCAA's (wel eiwit-verzekering, heel weinig insuline-respons).
 
ipv nuchter, is het niet best eerst enkel eiwitten te nemen ( op nuchtere maag) om spierafbraak te voorkomen?
 
Veel lager dan 2 uur na een maaltijd worden je bloedsuikers niet.

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:01 ----------

Akkoord. Echter 's ochtends heb je natuurlijk wel minder glycogeen tot je beschikking, waardoor je eerder en dus meer vet zult aanspreken als brandstof. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat het 's ochtends op de nuchtere maag effectiever is.



LEVER-glycogeen is laag, spierglycogeen is ongewijzigd. (spier) glycogeen wordt met name gebruikt als je intensief sport.. als je wandelt zul je verdomd lang moeten wandelen voordat je een hongerklop krijgt (heb zelf wel 17 km op een lege maag gejogd in een rustig tempo zonder problemen... dan ben je toch een uurtje of 2 bezig)

Maar goed, als je zo bang bent neem dan wat BCAA's (wel eiwit-verzekering, heel weinig insuline-respons).

Dat zou ik niet weten. Heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Klinkt wel logisch op zich, maar misschien een bron voorhanden wat dit bevestigt ?

Ik ben niet bang voor spierafbraak. Hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer ik er van overtuigd raak dat die fabel hier is verspreid door een supplementenboer die dure potjes aminozuren wil verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Lees eens een boek over trainingsleer.
 
Dat zou ik niet weten. Heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Klinkt wel logisch op zich, maar misschien een bron voorhanden wat dit bevestigt ?

http://www.natuurlijkerwijs.com/glycogeen_metabolisme.htm :)

Ik ben niet bang voor spierafbraak. Hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer ik er van overtuigd raak dat die fabel hier is verspreid door een supplementenboer die dure potjes aminozuren wil verkopen.

Angst is een goed marketingsmiddel.

(luiheid en gefrustreerd verlangen ook trouwens)
 
+1
Alleen bij mij is het soms wel een 2uur en 20minuten. Ligt eraan welke film ik compleet uitfiets:D

Ik heb het ook wel eens gehad ja. Zat ik zo in een film en ik was maar aan het fietsen, film afgelopen en een pijn in m'n reet erna!! De tering, iets te lang doorgefietst. Huid was helemaal rood hehehe :D

---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:21 ----------

ipv nuchter, is het niet best eerst enkel eiwitten te nemen ( op nuchtere maag) om spierafbraak te voorkomen?

Waarom is iedereen altijd zo bang dat je meteen spier afbreek van beetje cardio. Eet niemand hier gedurende de rest van de dag niet goed ofzo? Je hebt nog zeker 6 maaltijden die je na je cardio kan pakken :rolleyes:
 
waarom is iedereen altijd zo bang dat je meteen spier afbreek van beetje cardio. Eet niemand hier gedurende de rest van de dag niet goed ofzo? Je hebt nog zeker 6 maaltijden die je na je cardio kan pakken :rolleyes:

+1
 
Back
Naar boven