XXL Nutrition

Niet genoeg?

Bezoekers in dit topic

Jeroen1994

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
158
Waardering
1
hoi, heb een vraagje
vinden jullie dat dit schema voldoende is voor beginner? ik wil natuurlijk snel vordering maken enz (ben momenteel 3 maand bezig)

ik vind zelf dat ik te weinig oefeningen doe, of niet? (mensen hier hebben dit schema goedgekeurd toen ik begon, maar zou zelf nog wat oefeningen willen toevoegen indien jullie dit "nodig" vinden)

bp: 20 => 40 kg
squat: 20=> 40 kg
dl: 15=>30kg

(merk wel dat ik nu moeilijk kan bijsteken)

Maandag:
Squat (3x5)
Benchpress (3x5)
Chin-ups
Side raises (3X5)

Woensdag:
Squat (3x5)
Benchpress (3x5)
Deadlift (2x5)
Press (3X5)

Vrijdag:
Squat (3x5)
Benchpress (3x5)
Chinups
Shrugs

en ben ik niet belachelijk slap?? 40 kg :O?

ben iets van 185 en weeg ong 67-68... (kom van 62)
 
Laatst bewerkt:
slap? is niet erg, iedereen moet ergens beginnen! zorg dat je wel de gewichten blijft verhogen van week tot week, dat is de basis van rippetoe (het schema wat je hier post).

Is een prima schema hoor
 
ja, maar heb het nu wat lastig.. elke week is doenbaar, maar niet elke training..

heb momenteel ook niet gewichten genoeg (stiefvader maakt deze en is in verlof, werkt namelijk in metaal), dus ga ik nu allerhande zaken aan de bar hangen..

ik wil echt aan 60-70 kg geraken na een jaar training, ben allesinds nog even gemotiveerd :D

ik dacht om elke training : shrugs, press, side raises, curls te doen?
 
ja, maar heb het nu wat lastig.. elke week is doenbaar, maar niet elke training..

heb momenteel ook niet gewichten genoeg (stiefvader maakt deze en is in verlof, werkt namelijk in metaal), dus ga ik nu allerhande zaken aan de bar hangen..

ik wil echt aan 60-70 kg geraken na een jaar training, ben allesinds nog even gemotiveerd :D

ik dacht om elke training : shrugs, press, side raises, curls te doen?

Slecht plan. Bovenstaand schema is goed. Hou je gewoon aan Rippetoe en je zal het optimale uit je (eerste) trainingsjaren halen. Denk niet dat er (veel) betere schema's zijn ;-)
 
wow, ik dacht dat meer oefeningen geen kwaad zouden kunnen? ik zou die oefeningen (shrugs, press, side raises, curls) ter aanvulling toevoegen he?

maar het is toch niet erg om deze af en toe te doen dan (als ik zo moment heb waar ik echt zin heb :p)?
 
bovenstaand schema heeft met opzet zo weinig oefeningen, doordat je dan volop hier kan richten en al je krachten voor gebruikt zal je op deze (de belangrijkste!!) oefneingen vooruit gaan.

Als ej allemaal oefeningen erbij gaat doen zal je juist langzamer sterker worden op die oefeningen
 
Back
Naar boven