AndroidHealthClinic

Niet herstellende spierpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Phoeniks

Novice
Lid geworden
20 mei 2018
Berichten
18
Waardering
3
Bijna twee maanden terug is er een hond tegen mijn bovenbeen gesprongen. Op dat moment voelde ik dat het misschien een kleine bloeduitstorting zou kunnen worden maar ik dacht er verder niets van. De volgende dagen had ik inderdaad een milde spierpijn in het bovenbeen en uit voorzorg heb ik mijn benen ontzien door deze niet te trainen. Wel heb ik de benen op de hometrainer licht aan het werk gezet voor de warmingup zoals ik die elke training doe.

Die spierpijn in het bovenbeen is eigenlijk geen moment beter geworden en later kwam er ook spontaan spierpijn opspelen in één van mijn bovenarmen. Ik weet niet wat de oorzaak van de spierpijn in mijn arm is maar ik ben toen wel helemaal gestopt met trainen om mijn lichaam te laten herstellen.

Inmiddels zijn er twee maanden verstreken en zitten we in het nieuwe jaar. De spierpijn in zowel bovenbeen als bovenarm zijn nog steeds onverminderd aanwezig. Ik vind het wel erg lang duren en ik wil uiteraard weer aan de slag met trainen.
Waarom zou het herstel zo lang op zich doen laten wachten? Ik heb wel net mijn 35ste verjaardag gevierd dus iets trager herstel zou kunnen maar dit slaat werkelijk alles. Mijn eiwit-inname is ook ruim voldoende volgens de MyFitnessPall calorie counter app.
 
Waarom noem je het spierpijn?
 
Het voelt als spierpijn en ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. Zowel in het bovenbeen als in mijn bovenarm zijn harde plekken / spierspanning te voelen. De range of motion is ook beperkter dan de andere onaangedane ledematen.

Kortom ik denk dat het dan wel spierpijn zou moeten zijn?
 
Volgens mij is er iets anders aan de hand. Misschien even naar de huisarts gaan?
 
Is t geen verzuring?
Je kan dan een soort van spierpijn gevoel krijgen waarbij je ook een soort van trekkerig gevoel in je spieren krijgt.
Ben je aan t cutten?
 
Verzuring is het niet want de spierpijn in het bovenbeen kwam door een botsing met een hond. Ik ben zeker niet aan het cutten en hoef ook niet af te vallen. Trainen heb ik nu ruim 6 weken laten schieten. Voldoende rust om te herstellen dunkt me.
 
Dan zou ik toch even naar de huisarts gaan
 
Tweemaal het advies om naar de huisarts te gaan. Goed advies natuurlijk dat ik blijkbaar even van anderen moest horen.
(soms ben ik een beetje eigenwijs en wil ik te veel zelf alles doen)
 
vreemd verhaal, benieuwd naar de reactie van je ha
 
Even een update. De huisarts heeft behalve een doorverwijzing naar de fysiotherapie ook de moeite genomen om wat bloedtestjes af te nemen.

De fysio denkt dat er in het bovenbeen mogelijk een lichte spierscheuring is geweest. Voor de bovenarm dachten ze dat het mogelijk een gevolg was van een slechte werkplek, daarvoor zou een ARBO deskundige langs moeten komen. De bovenarm is de eerste keer losgemaakt en inmiddels ook een keer ge-dry-needled. Dat laatste leek wel effect te hebben maar de volgende dag toch terug bij af.

Alle resultaten van het bloed zijn inmiddels binnen en daarbij vielen de volgende zaken op:
  • Tekort aan vitamine D
  • Te lage kalium waarden
  • Verhoogde ontstekingswaarden
Voor de vitamines heb ik een booster-kuur met ampullen voor gekregen en daarna nog enige tijd normale tabletten slikken. De kalium en ontstekingswaarden moet ik over twee weken nogmaals laten bepalen.

Afgezien van het slechte herstel en de naar mijn mening te lang durende spierpijn voel ik mij niet ziek.
 
Back
Naar boven