XXL Nutrition

Niet lekker in mijn vel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bloempitbicep

Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
6
Waardering
0
Ik zit al 1,5 jaar niet meer lekker in mijn vel. Ik ben in deze periode mezelf ook steeds meer down gaan voelen.

Als ik alle symptomen bekijk lijkt het erop dat ik nu een erg laag testosteron gehalte heb en een erg hoog cortisol gehalte.

Nu het verhaal van begin af aan:
Toen ik 16 was begon in met fitnessen en was ik erg gezond ik groeide ook als een gek en toen ik 17 was werd ik zelfs beschuldigd van het gebruik van anabolen(wat ik niet deed maar wel erg geinterreseerd in raakte). Mijn test was erg hoog, mijn vetpercentage laag(12%) en mijn libido was ook ontzettend hoog. Maakte niet uit wat er gebeurde, stress had ik echt nooit.

Later kreeg ik nieuwe vrienden en een nieuwe hobby erbij, hardcore feestjes etc. Waarna ik steeds meer drugs begon te gebruiken op mijn 17e. Alcohol, xtc, cocaine, 2cb, keta etc. Etc.
Later ging ik nog een nieuwe sport erbij doen waar ik geblesseerd raakte en een jaar lang niet meer kon trainen, maar wel doorging met feesten. Ik hield wel mijn eetgewoontes aan van tijdens het trainen. Waardoor ik dik werd en zelfs 105kilo woog op een vetpercentage van 24%. Ik begon me steeds minder goed te voelen. Later kreeg ik ook slapeloze nachten en flinke hartkloppingen die wel een week konden aanhouden. Ik sliep steeds slechter en mijn uiterlijk en libido gingen hard achteruit. Ik begon me steeds meer druk te maken om niks en een relatie die stukging zorgde voor nog meer stress. Ik ben nu al een tijdje(half jaar) gestopt met alle harddrugs(behalve alcohol af en toe). Slapen gaat ook beter maar ik blijf me continue onrustig voelen en ben bijna nooit positief, ook is mijn libido nog steeds laag en kan ik af en toe stressen om niks. Ik denk dat ik een disbalans heb gecreeerd in mijn hormoonstelsel, kan dit? Moet ik langs de dokter omdat het al zolang duurt, of gaat het wel weg als ik doorblijf gaan met mijn voedingsschema en sport?

Ik heb ook last van gyno, heb in mijn tienerjaren schijfjes gehad maar nu blijft er vet zitten. En bijna al mijn vet zit om mijn buik. Mijn rug, armen en benen zien er gek genoeg gewoon "droog" eruit.

Wel merk ik dat mijn sport er nog steeds onder lijd omdat ik erg slome voorruitgang boek. Ook heb ik mijn gewicht teruggebracht naar 90 kilo op 16% vet.

Iemand hetzelfde meegemaakt en tips om alles weer in orde te krijgen?
 
Slotje dan.
 
Uh waarom slotje?

Ik denk dat je gewoon moet voortdoen met alles op orde te zetten, af te kicken, gezond leven etc... Ik vrees dat je meer geduld moet hebben en dat alles dan uiteindelijk wel weer in z'n plooi zal vallen.
 
Wat is dit nu weer voor trieste reactie?

Je moet voor jezelf de balans terug zien te vinden en dat kan heel lastig zijn. Probleem niet in alles meteen door te slaan maar heb geduld en probeer die rust te bewaren. Het klinkt allemaal heel makkelijk maar het kan ook heel lastig zijn. Mocht je er echt mee zitten en veel stress/spanning opleveren kun je altijd nog verwijzing naar de psycholoog halen bij de dokter. Die kan je ook zeker helpen om je weer terug op het goede pad te komen. Probeer je verder niet af te sluiten en alles zoveel mogelijk door te laten gaan en te genieten.
 
Kijk ook eens voor jezelf waar je nog wel lol uit haalt en wat je energie geeft.
Waarschijnlijk is het een periode waar je nu doorheen moet. Dus blijf proberen de dingen te doen waar je plezier uit haalt.
Dan komt het (meestal) met de tijd ook vanzelf weer goed.

Dat je jezelf af en toe moet pushen hoort er ook bi.j Vergeet dat niet. Dat heeft iederen... sporter of niet.
 
Uh waarom slotje?

Ik denk dat je gewoon moet voortdoen met alles op orde te zetten, af te kicken, gezond leven etc... Ik vrees dat je meer geduld moet hebben en dat alles dan uiteindelijk wel weer in z'n plooi zal vallen.
Ik geloof niet dat ik verslaafd ben geweest, heb totaal geen moeite gehad om ervan af te blijven. Wel denk ik dat ik mezelf flink beschadigd heb met al die nachten overslaan en stress.
 
Wat is dit nu weer voor trieste reactie?

Je moet voor jezelf de balans terug zien te vinden en dat kan heel lastig zijn. Probleem niet in alles meteen door te slaan maar heb geduld en probeer die rust te bewaren. Het klinkt allemaal heel makkelijk maar het kan ook heel lastig zijn. Mocht je er echt mee zitten en veel stress/spanning opleveren kun je altijd nog verwijzing naar de psycholoog halen bij de dokter. Die kan je ook zeker helpen om je weer terug op het goede pad te komen. Probeer je verder niet af te sluiten en alles zoveel mogelijk door te laten gaan en te genieten.

Beetje humor kan geen kwaad, neem zoiets met een korreltje zout..


Ts: bloedtest gedaan? Meten is weten...voor hetzelfde geldt zit het probleempje tussen de oren..
 
beetje overdreven verhaal wat is je lengte?
 
Beetje humor kan geen kwaad, neem zoiets met een korreltje zout..


Ts: bloedtest gedaan? Meten is weten...voor hetzelfde geldt zit het probleempje tussen de oren..
bloedtest wil ik wel doen ja, maar wat moet ik dan laten meten?
 
bloedtest wil ik wel doen ja, maar wat moet ik dan laten meten?

Zorg dat je een verwijsbriefje krijgt, leg het verhaal meer bij je ha. Wat denk je dat je moet laten testen? Je begint er zelf over..
 
bloedtest wil ik wel doen ja, maar wat moet ik dan laten meten?

Om je even gerust te stellen. Er is niks met je aan de hand en grote kans dat het allemaal tussen je oren zit. De balans hersteld zich naarmate jij psychisch weer alles op een rijtje hebt. Je bloed laten testen lijkt me sowieso verstandig omdat jou dart ook al enige geruststelling kan geven, vervolgens leg je probleem neer bij de dokter en die kijkt samen met je naar een geschikte oplossing.
 
Om je even gerust te stellen. Er is niks met je aan de hand en grote kans dat het allemaal tussen je oren zit. De balans hersteld zich naarmate jij psychisch weer alles op een rijtje hebt. Je bloed laten testen lijkt me sowieso verstandig omdat jou dart ook al enige geruststelling kan geven, vervolgens leg je probleem neer bij de dokter en die kijkt samen met je naar een geschikte oplossing.

Ga ik ook vanuit, weet je het in ieder geval waar je het moet zoeken!
 
Back
Naar boven