MuscleMeat

Niet meer afvallen

Bezoekers in dit topic

demianvb

Cool Novice
Lid geworden
25 aug 2015
Berichten
41
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
78kg
Vetpercentage
16%
Beste mede sporters,


Op het moment blijf ik al 3 weken stilhangen op 81.9kg ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met afvallen ik kom van de 86kg, ik sport om de dag een full body workout maar doe hier geen cardio bij.

Ik ben 1.85 23 jaar en een bf van ongeveer 20%, (ik heb geen meet mogelijkheden op mijn sportschool)

Ik ben eerst gezakt naar 1800kcal maar had later mijn behoeftes uitgerekend en toen kwam ik op 2200 ik ben daar iets onder gaan zitten zodat ik altijd safe zo8 zijn ivm met niet merekenen van olie, boter of vet
vandaar dat ik nu ongeveer 2.000kcal per dag eet Macros zijn

eiwit 175g koolhydraten 150g vet 78g

Toch zit ik vast, komt dit doordat ik geen cardio doe want een fullbodyworkout verbrand toch ongeveer evenveel?

Tips zijn van harte welkom

Alvast bedankt.
 
Dan eet je nog teveel als je niet meer afvalt.
1. Minder eten of...
2. Cardio toevoegen
 
Oke dan verlaag ik me kcal naar 1800 en 3x per week cardio kijken wat dat voor effect heeft

Bedankt voor de tips
 
Als je afvalt dan wordt je dagelijks onderhoud ook lager daarom moet je je dagelijks calorieën innam nog verder naar beneden bijstellen.
 
Wat is dan verstandiger, om de dag fullbody, en de rust dagen cardio,

of die laaste 10% vet volgas 2 weken cardio 5x per week ik ben pas net begonnen met sporten en zou graag vanuit zover droge positie willen beginnen werd me ook een aantal x aangeraden...
 
Gewoon 3x Full Body workouts per week hanteren en je dagelijks calorie inname bijhouden (zorg ervoor dat je 200/300 eraf trekken om te kunnen blijven afvallen). Je kunt wel 10-15 minuten 2/3 HIT sessies aan het einde van je training toevoegen.
 
Mij lijkt het eerder dat wat je in vet verliest je bijkrijgt in spieren.
82kg en 1m85 lijkt mij redelijk gezond...

Maar als je nog overtollig vet kwijt wil: cardio toevoegen.
Onder de 2000kcal gaan is echt heel weinig eten... Dan kan je beter wat extra afzien in de gym
 
Hartelijk dank voor de reactie's ik heb wat door het forum zitten neuzen en bii verschillende mensen met de zelfde omstandigheden wordt er aangeraden om een tijdje 5x per week aan cardio te doen en krachtraining die tijd even links te laten liggen ivm afvallen en spiermassa aanmaken gaat niet samen ergens klinkt dit veel logischer door eerst zo snel mogelijk richting de 10% te gaan en dan vanaf droge stand massa op te bouwen

Klopt dit?
Ik ben erg gemotiveerd om de laaste 10% af te vallen
5dagen 45min cardio is voor mij dan ook geen probleem..

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het eerder dat wat je in vet verliest je bijkrijgt in spieren[/B].
82kg en 1m85 lijkt mij redelijk gezond...

Maar als je nog overtollig vet kwijt wil: cardio toevoegen.
Onder de 2000kcal gaan is echt heel weinig eten... Dan kan je beter wat extra afzien in de gym

Lijkt mij eerder niet.
 
Wat raad jij aan dan?

Niet afvallen is gewoon teveel kcals. Je gaat geen 3 weken stilhangen als je onder je onderhoud eet.

En zo snel kweek je geen spieren tijdens een cut. Zelfs niet met beginnergains volgens mij.
 
Dan kom ik nog niet op de 10% al het vet wat ik heb zit bij me buik en buikriem ik wil dat weg hebben.
 
Krachttraining links laten liggen om vet te verliezen is alles behalve aan te raden.
 
Dus bij de 3x fb en 3x cardio blijven?

What about kcals per dag?
 
Intermittant fasting (ff googlen) 16-8 protocol.. Vb ontbijt overslaan, en dan rond 10uur, of lunch je eerste maaltijd.
Probeer de meeste koolhydraten eten tijdens avondeten. Houd wel je calorie (macros) behoefte aan.. Probeer cardio (indien mogelijk ivm werk/prive etc)..op een nuchter maag ..
 
Back
Naar boven