AndroidHealthClinic

Nieuws "Niet-moslims eten vaak halal zonder dat ze het weten" (België)

Bezoekers in dit topic

Ehm ik ben je Klaas of Klaus niet. Het is hier inderdaad wel verdomd saai en humorloos geworden :(
 
Ik denk dat dat wel mee zou vallen als we er eenmaal aan gewend zouden zijn. Een kleine omschakeling en een heropvoeding van hoe een gezonde maaltijd er zonder vlees uit ziet, maar qua productie is groente veel efficiënter dan vlees. Kost veel minder grond en water, en omdat we het zelf opeten in plaats van het aan de dieren te voeren is er ook veel minder van nodig.

het zou me niet verwondereb mocht ons nageslacht over tweehonderd jaar met walging erugblikken op zijn vleesetende voorouders. Lijkt me gewoon een logische evolutie na vrouwen en negeremancipatie.
 
In Nederland is slachten zonder verdoving al verboden, mag hier ook dringend komen die wet
 
Er schijnt al een boerderij te zijn waar de varkens de scepter zwaaien. True story.
 
het zou me niet verwondereb mocht ons nageslacht over tweehonderd jaar met walging erugblikken op zijn vleesetende voorouders. Lijkt me gewoon een logische evolutie na vrouwen en negeremancipatie.

Geloof er niks van, vlees is veel te geliefd en gaat gewoon gegeten blijven worden. Ze zullen het misschien vreemd vinden om daar een dier voor te doden, maar alleen omdat zij het niet meer zullen moeten doen. Verder zie ik het verband niet met dingen als emancipatie. (Lekker) eten is een basisbehoefte en omnivoren die vlees eten daar is op zich niets vreemds aan, tenzij je dat jezelf wijsmaakt.
 
Geloof er niks van, vlees is veel te geliefd en gaat gewoon gegeten blijven worden. Ze zullen het misschien vreemd vinden om daar een dier voor te doden, maar alleen omdat zij het niet meer zullen moeten doen. Verder zie ik het verband niet met dingen als emancipatie. (Lekker) eten is een basisbehoefte en omnivoren die vlees eten daar is op zich niets vreemds aan, tenzij je dat jezelf wijsmaakt.

zolang dat je persoonlijke smaak hoger inschat dan het lijden van een ander wezen zal je daar inderdaad niet kunnen inkomen, vlees is inderdaad lekker, maar het is nu niet dat die lekkerheid zo zwaar opweegt dat je geen persoonlijke keuzes meer kunt maken.

Met emancipatie bedoel ik trouwens gewoon dat men in het verleden niet-blanken en vrouwen als minderwaardig inschatte, het zelfde zoals men nu met dieren doet, en dat is inderdaad een volstrekt natuurlijke neiging, maar imo ligt moraliteit net in de kracht om je tegen je natuur af te zetten. Ik maak gewoon een onderscheid tussen twee registers, dat wat volgens de natuur "gewoon" is en dat wat moreel verantwoord is, die twee moeten niet steeds met elkaar overlappen en kunnen zelfs met elkaar in strijd zijn.
 
Oh zo bedoel je, nee daar ben ik het wel mee eens. Zodra het eten van geslachte dieren niet meer de norm is zal men anders gaan aankijken tegen bepaalde dieren. Dat zien we nu al bij huisdieren, dieren in de zoo, enz. Maar ik denk dat een intelligent mens ook wel zal begrijpen dat men weinig andere keuze had, en de traditie nu eenmaal sterker was dan de empathie voor het dier.

Ik volg je verder helemaal dat een mens ernaar moet streven om het doden overbodig te maken, al was het maar om het uitsterven van bepaalde soorten te voorkomen, of vanwege milieuredenen (veeteelt).
 
het zou me niet verwondereb mocht ons nageslacht over tweehonderd jaar met walging erugblikken op zijn vleesetende voorouders. Lijkt me gewoon een logische evolutie na vrouwen en negeremancipatie.
:roflol:

Alhoewel ik wel kan geloven dat we van slachtingen geen gebruik meer zullen maken, en vlees eten dat gemaakt is van stamcellen (hadden ze overlaatst nog gedaan dacht ik).
 
Geloof er niks van, vlees is veel te geliefd en gaat gewoon gegeten blijven worden. Ze zullen het misschien vreemd vinden om daar een dier voor te doden, maar alleen omdat zij het niet meer zullen moeten doen. Verder zie ik het verband niet met dingen als emancipatie. (Lekker) eten is een basisbehoefte en omnivoren die vlees eten daar is op zich niets vreemds aan, tenzij je dat jezelf wijsmaakt.

Stamcellen, gooi er wat voedingsstoffen bij en het groeit uit tot een drumstick (uiteraard wel een stuk complexer dan dit, hormonen, bloeddruk/stroom etc.).

Maar geloof zeker wel dat het over een jaar of 200 kan, en misschien zijn er tegen die tijd zelfs betere methodes om rundvlees te krijgen zonder een rund te slachten. 200 jaar is een huge ass lange tijd in teh technoworld die steeds versnelt.

Haha, wat lul jij nou. Alsof je discussiëren kan leren.
Was wel de beste in mijn klas van de theoretische leerweg, dus nu jij weer.

lol, weer ontwijkend antwoordgedrag, dit is wat ik bedoel.
En ja je kunt het leren/oefenen... Brotip.
 
Laatst bewerkt:
Laat me met rust man. Ik had het antwoord gegeven, maar uiteindelijk besloten om maar ontwijkend gedrag gaan te vertonen.
Waarom discussiëren oefenen? Ik hoef toch niet de politiek in ofzo :roflol:
 
Waarom zouden ze een oplossing zoeken voor vissen. Deze heisa rondom diervriendelijkheid is zover ik het weet alleen bij dieren waarin we kunnen verplaatsen, dus dieren die vergelijkbare emoties en gedrag vertonen.

Als vissen het kunnen uitschreeuwen van de pijn of van het gebrek aan zuurstof dan zou PETA er per direct erbovenop zitten, nummer 1 prioriteit.

Hetzelfde geldt voor bedreigde dieren, een mooie tijgersoort die uitsterft is jammer, bepaalde insecten die uitsterven heeft een enorme impact op het ecosysteem, maar liggen we daar wakker van? Ho maar.

Menselijke luxe, alleen maar bekoren om dieren waar we zgn een band mee hebben, de logica is ver te zoeken.

Precies, dus toch dat knuffelgehalte.

Ik volg je verder helemaal dat een mens ernaar moet streven om het doden overbodig te maken, al was het maar om het uitsterven van bepaalde soorten te voorkomen, of vanwege milieuredenen (veeteelt).

qua vlees eten valt het toch nog best mee wat betreft uitroeien? De meeste dierne die door ons met uitsterven worden bedreigt, zijn gewild om dingen als een vacht dacht ik. Maar als die nare wereld van silentio werkelijkheid zou worden en wij geen vlees meer eten dan zouden we toch ook geen nut meer zien in beesten als koeien, varkens, kippen enz. Lijkt me dat die dan snel van de aardbodem verdwijnen, aangezien ik niet echt een andere plaats voor die dieren weet zo 1, 2, 3 en ze ook niet een onvervangbare rol in ons totale ecosysteem spelen.

Origineel gepost door beginnerbb [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Haha, wat lul jij nou. Alsof je discussiëren kan leren.
Was wel de beste in mijn klas van de theoretische leerweg, dus nu jij weer.

Wat een prestatie :p
 
Dankje man, was er zelf ook trots op in die tijd.
 
qua vlees eten valt het toch nog best mee wat betreft uitroeien? De meeste dierne die door ons met uitsterven worden bedreigt, zijn gewild om dingen als een vacht dacht ik.
Ga je maar eens verdiepen in de gevolgen van de visvangst, om maar één voorbeeld te noemen.

Maar als die nare wereld van silentio werkelijkheid zou worden en wij geen vlees meer eten dan zouden we toch ook geen nut meer zien in beesten als koeien, varkens, kippen enz. Lijkt me dat die dan snel van de aardbodem verdwijnen, aangezien ik niet echt een andere plaats voor die dieren weet zo 1, 2, 3 en ze ook niet een onvervangbare rol in ons totale ecosysteem spelen.
Het is inderdaad plausibel dat wanneer we bijvoorbeeld kunstmatig vlees, zuivel, eieren enz gaan produceren, de traditionele veeteelt bijna volledig zal verdwijnen. Daarbij is het logisch dat er een serieuze vermindering van de populatie koeien, varkens, kippen e.d. te zien zal zijn. Voor het milieu (CO2) is dit alleen maar goed nieuws.

Dieren zullen een andere functie innemen, en in veel kleinere aantallen per soort bestaan. Dieren zullen louter bestaan voor zichzelf, of omdat de mens het belangrijk vindt dat er een diversiteit van dieren blijft bestaan als deel van het leven op aarde. Dat het verdwijnen van de veeteelt ook het einde van deze diersoorten betekend geloof ik niet. Deze soorten zullen sowieso blijven bestaan in het wild, of zoals gezegd een andere functie innemen in onze samenleving.

Er zijn trouwens andere soorten die op dit moment met uitsterven bedreigd zijn, en waar men zich eerder zorgen over moet maken.
 
Back
Naar boven