MuscleMeat

niet trainen schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Hallo forumleden,

omdat mn schouders voorlopen train ik ze al een tijdje niet. Je zou ook kunnen zeggen dat mn armen dus achterlopen. Ik probeer die ondingen nu wat te massiviceren, maar ik vraag me af of het niet trainen van de schouders ook nadelen heeft. Zou het kunnen zijn dat hierdoor mn armen juist minder groeien ofzo? Vraag het me af omdat mn armen moeilijk vooruit gaan en ik schouders al bijna een jaar niet meer train.

graag een antwoord van de ware experts!

groetjes
 
geen expert, maar je zou je schouders ook alleen maar up endurance of kracht kunnen trainen. lijkt me niet dat je armen minder groeien, want er zijn maar weinig armoefeningen die de schouder erbij betrekken.
 
jo lijkt me stupid om je schouders niet te trainen kerel. volgens mij bank je oa ook veel beter met goede schouders.anderzijds pak je met borst je schouders wel mee maar ik zou ze toch maar trainen
 
Tommyboy zei:
jo lijkt me stupid om je schouders niet te trainen kerel. volgens mij bank je oa ook veel beter met goede schouders.anderzijds pak je met borst je schouders wel mee maar ik zou ze toch maar trainen


Gast kijk naar zijn doelfysiek. Ik zou zeggen stop met alle trainingen behalve armen en borst. Dan loopt het helemaal los voor je :D.

Nee Boogie dit is geen haat :D.
 
Het lijkt me vreemd dat de schouders te groot kunnen zijn???
 
(Soulfly) zei:
Het lijkt me vreemd dat de schouders te groot kunnen zijn???
niet te groot, maar in verhouding wel en omdat ze makkelijk groeien bij mij ben ik gekapt ze te trainen anders gaan de verhoudingen scheef lopen en dat vind ik lelijk.

Tommyboy zei:
jo lijkt me stupid om je schouders niet te trainen kerel. volgens mij bank je oa ook veel beter met goede schouders.anderzijds pak je met borst je schouders wel mee maar ik zou ze toch maar trainen

banken interesseert me niks. heb ik ook al bijna een jaar niet meer gedaan (regular benchpress dan). Om me tieten te trainen zijn er betere oefeningen. En waarom zou ik mn schouders moeten trainen om beter te kunnen pressen als kracht me niet boeit?

in ieder geval tnx voor de reacties :)
 
Gewoon alles trainen. Het idee om spieren niet meer te trainen omdat ze "voorlopen" werkt niet. Je hoort de groepen die achterlopen beter te trainen.
 
ow, maar dan gaat het dus wel uit verhouding. Want traps, schouders en rug groeien gewoon easy, en de andere spiergroepen (met name armen en borst) zijn veel lastiger om te laten groeien.
 
Zolang jij nog een carl noten lichaam als doel hebt, zal dat "uitverhouding groeien" wel meevallen bij jouw :P

Je kan bv minder setjes doen voor je schouders, zodat ze wel belast worden, maar minder hard..?!
 
boogie zei:
ow, maar dan gaat het dus wel uit verhouding. Want traps, schouders en rug groeien gewoon easy, en de andere spiergroepen (met name armen en borst) zijn veel lastiger om te laten groeien.

Gewoon alles hard trainen. Misschien beginnen over 1 of 2 jaar je armen wel opeens hard te groeien dat je schouders het niet kunnen bijhouden. Massa pakken waar het kan, klaar.
 
ok. tnx allemaal.
ga na de vakantie weer schouders martelen.
 
Gewoon je schouders aan het einde van de training doen, maar zou ze zeker wel blijven trainen.
 
helemaal niet, ik ga komende week ze martelen.
nog veel stoerder...
 
plaats eens een foto dan kunnen wij het beoordelen ;)
 
zonder of met onderbroekje, grootgeschapen Steve?
 
boogie zei:
Hallo forumleden,

omdat mn schouders voorlopen train ik ze al een tijdje niet.
groetjes

lucky bastard :D
 
Weet je zekerdat je je armen niet overtraint omdat je te graag wil dat ze groeien? Hoeveel setjes doe je per week voor je bi/tri's?
 
ik deed eerst zo'n 8 werksets voor biceps, en ook zoiets voor triceps.

Nu pak ik mn armen gemiddeld 1,5 x per week (soms net 2x binnen één week, soms 1x).
Ze groeien nu wel hoor, alleen langzaam. Met name triceps is een kritiek punt, al denk ik dat het experimenteren met kabels een btje resultaten aan het opleveren is.
 
boogie zei:
ik deed eerst zo'n 8 werksets voor biceps, en ook zoiets voor triceps.

Nu pak ik mn armen gemiddeld 1,5 x per week (soms net 2x binnen één week, soms 1x).
Ze groeien nu wel hoor, alleen langzaam. Met name triceps is een kritiek punt, al denk ik dat het experimenteren met kabels een btje resultaten aan het opleveren is.
2x, tot failure?
Voor mij zou dat gegarandeerd veel te veel zijn, en ik denk niet alleen voor mij.
Armen beschouw je echt als 'kleine' spiergroepen, die je imo best 1x per week hard aanpakt.
Vergeet niet dat je bij borst/rug ook al serieus gebruik maakt van je armspieren. Het lijkt allemaal vanzelfsprekend maar voor velen is het dat niet.
 
Back
Naar boven