MuscleMeat

Niet veel resultaat na 1.5 jaar, hoe verder ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Girllover

Novice
Lid geworden
22 apr 2013
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
70kg
Ik zal me in het begin kort even voorstellen, ben dus een jongen van 18 jaar en ik fitness al iets meer dan anderhalf jaar.

Dit is wel thuis, ik ga dus niet naar de gym. Ik heb thuis halters en zo een soort bankje waar je dus ook benchpress enzo kan op doen.


Nu de resulaten en progressie zijn er wel, maar niet zo zot als je zou denken. Ik ben van ongeveer 62kg naar 70kg gegaan, maar dit was wel in een zeer lange periode. En je ziet wel dat ik gespierder ben geworden maar dat is voornamelijk in vergelijking met de personen die niks van training doen.

Aan mijn voedingsschema verander ik niets, ik eet gewoon zoals normaal (redelijk veel) maar kom niet echt bij (ben ectomorph). Ik eet zeker niet ongezond, zelfs meer aan de gezonde kant.

Ik train gemiddeld om de 2 of 3 dagen, maar elke keer dezelfde oefeningen wel. Ik las dus niet speciale dagen in per lichaamsdeel (aangezien ik thuis train heb ik ook beperkingen op gebied van variatie van oefeningen).


Wat ik elke trainingssessie (ongeveer 1u15) doe (ik laat telkens 1 minuut pauze tussen de reps):

- push-up close grip (2x30)
- bicep curl met losse halters (4x10)
- skull crushers rechtopstaand met halter (4x12)
- crunches met mijn benen op een verhoog en dumbbells in mijn handen (4x10)
- soort van reverse flyes maar dan rechtopstaand (3x10)
- plat liggen en benen omhoog doen (4x10)
- bench press (4x10)
- military press op 45° (4x10)
- Upright row met barbell (4x10)
- bent over row barbell reverse grip (3x12)
- deadlift (4x10)
- flyes met losse halters (4x10)
- push-up (60x in 1 minuut)

Ik doe niet aan cardio.


Ik vraag mij dus enkele zaken af.

Ten eerste zijn dit goede oefeningen ? Zijn er spiergroepen die ik met deze oefeningen vergeet te trainen ? Eventuele must-do exercises voor thuis die hier niet tussen staan ?

En ten tweede hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik veel efficiënter train, want ik ga er vanuit dat dit bij mij niet het geval is. Uiteraard met de mogelijkheden die ik ter beschikking heb (thuis trainen). Zou ik toch spiergroepen apart nemen of verder doen zoals nu maar dan met andere oefeningen ?

Eventueel nog andere tips ?


Alvast bedankt :)
 
Aan mijn voedingsschema verander ik niets, ik eet gewoon zoals normaal (redelijk veel) maar kom niet echt bij (ben ectomorph). Ik eet zeker niet ongezond, zelfs meer aan de gezonde kant.

redelijk veel??

wat is dat? Post je voedingsschema eens..
 
k*t schema

gewoon naar de gym gaan of fatsoenlijk materiaal kopen zoals een powercage

verder sticky's lezen, dat zijn de vaste topic bovenin de sub-fora
 
k*t schema

gewoon naar de gym gaan of fatsoenlijk materiaal kopen zoals een powercage

verder sticky's lezen, dat zijn de vaste topic bovenin de sub-fora

haha ja ok maar de vraag is eig hoe ik zo efficiënt mogelijk op deze manier zover mogelijk kan geraken..
 
haha ja ok maar de vraag is eig hoe ik zo efficiënt mogelijk op deze manier zover mogelijk kan geraken..

En het antwoord is gegeven, door je eerst eens goed in te lezen dmv de stickies.
Als je alles goed leest weet je wat je fout doet.
Geen eetschema, slechte workout.
 
alles staat of valt met een eetschema..
 
Haha ja dat kan maar wil ook niet echt in vetpercentage bijkomen...

Wat moet ik dan doen meer eiwitten eten ?

Vet mag je niet boeien, je zal wel rond de 10 hangen.. Het is tenslotte winter & droogtrainen heb je nog tijd voor.
 
Als je vooruit wilt gaan, girllover, dan zal je jezelf moeten gaan verdiepen in de materie. Dat kost minder moeite dan 1,5 jaar voor niets trainen.

alles staat of valt met een eetschema..

+ trainingschema + voldoende rust.
 
Als je vooruit wilt gaan, girllover, dan zal je jezelf moeten gaan verdiepen in de materie. Dat kost minder moeite dan 1,5 jaar voor niets trainen.



+ trainingschema + voldoende rust.

Is 8 uur slapen voldoende voor Full Body Workout of beter 10 van maken?
 
Ik heb 10-15kg overgewicht dus ik 1 maaltijd op een dag en de rest vasten.
Misschien wel een beetje te grote calorie tekort maar ik wil zo vlug mogelijk vermageren.
Ik zou ook beginnen trainen Full Body Workout. Is dit allemaal een slecht idee?
 
Ik heb 10-15kg overgewicht dus ik 1 maaltijd op een dag en de rest vasten.
Misschien wel een beetje te grote calorie tekort maar ik wil zo vlug mogelijk vermageren.
Ik zou ook beginnen trainen Full Body Workout. Is dit allemaal een slecht idee?

1 maaltijd, het slechtste wat je kan doen...
 
Back
Naar boven