XXL Nutrition

Nieuw bulk schema... graag input! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dunden

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
409
Waardering
76
Lengte
1m76
Massa
80kg
Omdat ik merkte dat mijn bulk iets te enthousiast was heb ik een nieuw schema gemaakt,
zag gisteren een filmpje van Jerry Ward waar ie zei dat je calorien moest vergeten en
veel beter gewoon jezelf netjes aan je macro’s kon houden. Het heeft geen zin om
bijvoorbeeld je carbs te minderen, en dan je proteïne te gaan verhogen… wat dan
weer glucose word en dus carbs. Etc. Ik vond dat logisch klinken, en ik heb geen haast
qua bulk.

Ik eet nu echter “maar” zo'n 2800 calorien, wat voor mijn gevoel nu haast niets is….
Zou dit inderdaad genoeg zijn?

Macro’s die ik heb aangehouden:

170 - 215gr Protein
77 - 115gr Fat

Protein 2.8 x bodyweight
Fat 1.5 x bodyweight

Carbs around 300. Ik werk achter een bureau dus heel veel beweging heb ik verder niet.
(ik eet ook groente maar die staan er niet bij)

Roept u maar!
er0dgk.png
 
Ja klopt voor een deel. Een gedeelte zal worden omgezet naar glucose. Maar hoger in eiwitten zitten geeft ook nog wat voordelen.
leesvoer: http://www.jissn.com/content/pdf/s12970-015-0100-0.pdf
Thanks, ga ik lezen! Maar qua schema... Niet erg laag in cal? Zijn redenering was Dorian Yates at 3500cal, what makes you think you need 2900? Naar mijn gevoel is het wel erg laag, maar meneer Ward weet natuurlijk veel meer dan ik...
 
Thanks, ga ik lezen! Maar qua schema... Niet erg laag in cal? Zijn redenering was Dorian Yates at 3500cal, what makes you think you need 2900? Naar mijn gevoel is het wel erg laag, maar meneer Ward weet natuurlijk veel meer dan ik...

Maar meneer Ward weet niet wat jij persoonlijk nodig hebt amigo. Hij weet wat hij zelf nodig heeft en wellicht wat gemiddeld wel zou kunnen werken. Dorian Yates zat wel ver boven de 3500cal hoor. Misschien zat die op 3500 om diep te cutten af en toe maar normaal met zijn body en gewicht op zo weinig? Nope gaat 'm niet worden.
 
zag gisteren een filmpje van Jerry Ward waar ie zei dat je calorien moest vergeten en
veel beter gewoon jezelf netjes aan je macro’s kon houden. Het heeft geen zin om
bijvoorbeeld je carbs te minderen, en dan je proteïne te gaan verhogen… wat dan
weer glucose word en dus carbs.

Ik ben niet bekend met z'n theorie, maar zoals je het nu opschrijft lijkt het mij juist een beweegreden om juist niet naar je macro's te kijken maar alleen op totale kcal inname te focussen?
 
Maar meneer Ward weet niet wat jij persoonlijk nodig hebt amigo. Hij weet wat hij zelf nodig heeft en wellicht wat gemiddeld wel zou kunnen werken. Dorian Yates zat wel ver boven de 3500cal hoor. Misschien zat die op 3500 om diep te cutten af en toe maar normaal met zijn body en gewicht op zo weinig? Nope gaat 'm niet worden.
Helemaal mee eens. Maar toch vind ik zijn gedachtegang best goed, op dit voorbeeld na. Ik weet sowieso dat ik te enthousiast begonnen ben, zat op 3600. Dat was in eerste instantie prima vanwege mijn ondergewicht, maar nu duidelijk te veel. Zit nu maar net boven mijn maintenance... In mijn optiek werkt dat niet behalve als iedere dag perfect en hetzelfde is... Maar omdat ik zijn mening wel respecteer ga ik het een shot geven. En natuurlijk bijstellen waar nodig. Zal dan allemaal wat langer duren natuurlijk maar dan blijf je wel lean.

Filmpje:

 
Back
Naar boven