AndroidHealthClinic

Nieuw: calorie cut gedaan en wat nu?

Bezoekers in dit topic

Desirees1990

Novice
Lid geworden
11 mrt 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
65kg
Vetpercentage
22%
Na 2 jaar niets te doen weer gestart met sporten.
5x In de week krachttraining en ik track mijn voeding. ( nu 2.5 maand bezig)

Mijn eerste doel was vet ( en wat kilo's) verliezen.
Ik ging van 72 kilo ( >30%vet) naar 65 kilo ( 22% vet)
Op dit moment moment eet ik precies genoeg om op gewicht te blijven.

Ik weet niet zo goed hoe nu verder te gaan. Ik wil niet meer afvallen. Het vet zit voornamelijk op mijn heupen, benen en billen. Van boven ben ik dun en slungellig. En ondanks een hoog vetpercentage heb ik gewoon zichtbare buikspieren etc. Ik wil graag spier opbouwen. Door een bulk. Maar is dit verstandig met een vetpercentage wat relatief hoog is?

Zouden jullie eerst nog wat dalen in vet en dus ook gewicht. En dus nog wat dunner worden. Of rustig aan wat meer callorien gaan toe voegen om spier op te gaan bouwen.
 
Voor vrouwen op een relatief laag vetpercentage (waar 22% onder valt) hoeft er niet altijd in de klassieke vormen van cutten of bulken gedacht te worden. Je kan in zo'n stadium ook denken aan recomp of simpelweg op onderhoud eten. Daarmee, in combinatie met goed uitgevoerde krachttraining, zal je ook spiermassa aanzetten zonder dat je vetmassa aanzet.
 
7 kilo afvallen in 2,5 maand is ook wel erg snel in mijn ogen.

Je kan wat LM ook al aangeeft op onderhoud eten en blijven trainen. Vaak komt het je "vormen" ten goede. Zeker als je eigenlijk niet verder af wil vallen.
 
Back
Naar boven