MuscleMeat

Nieuw cut trainings schema, 5 / 6 dagen pw

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
1.047
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ik ben sinds 2/3 maanden met een cut schema bezig, met een full body schema 3x pw kracht + 20minuten cardio, en 1 a 2 x per week cardio 40 minuten. Hier 't schema: http://fitnessjunk.nl/fitness-schemas/vet-verbranden/3-dagen-full-body-vet-verbranden/

Gaat lekker en goede resultaten, maar nu vind ik het tijd voor een nieuwe schema.

Schema als volgt:

dag 1:

barbell bench press: 8 / 8 / 6 / 6
Incline dumbell press: 8 / 8 / 6 / 6
cable crossovers: 8 /8 /8

Lying triceps extension 3x8
rope pulldowns 3x8
Close grip benchpress 2x8


dag 2; cardio en buik

dag 3:

Deadlift 8 / 8 / 6
pull ups 8 / 8 / 6 / 6
barbell row 3x8
Seated cable row 2x8


barbell curl 8 / 8 / 6
incline dumbel curl 3x8
hammer curl 2x8



dag 4; cardio en buik


dag 5:

squat 4x8
leg extension 8 / 8 / 6
Leg curl 8 / 8 / 6
Standing calf raises 15 / 10 / 12 / 8

Military press 8 / 8 / 6 / 6
side lateral raise 3x8
side lateral raise 3x8

dag 6 ( optioneel als ik het red ) cardio + buik.

overigens ga ik vanaf vandaag starten met de fatburner lipo nutrex


Wat vinden jullie van die schema? graag jullie opmerkingen / advies
 
je blijft dus cutten?
alleen dan nu met vrij weinig herhalingen?
zelf persoonlijk in mijn cut doe ik heel veel herhalingen, en piek ik vaak in de setjes.
 
En je voeding?
 
Je wilt toch juist zoveel mogelijk kracht behouden. ik doe zelf in de cut de compounds 3x5 en isolatie 2/3 x10
 
Normaal wil je juist zoveel mogelijk massa behouden in je cut. En liefst als het ff kan nog wat massa winnen.
Krachtverlies krijg je toch wel als je diep genoeg gaat. En shredded met kracht zonder massa heb je weinig aan denk ik.
Ik zou zelf hoger gaan in volume.
 
Eens met Martin. Volume omhoog.
 
Vanuit eigen ervaring merk ik dat krachtbehoud en massa behoud beter is bij een lager volume. De energie is ook gewoon niet aanwezig voor een hoog volume.

edit: Waarom niet gewoon dit schema houden tot je klaar bent met de cut en daarna veranderen. Lijkt mij iig een stuk prettiger in een cut
 
is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.

Je energie level bepaal je zelf.
Als je te weinig energie hebt om een stevige training te doen is je dieet niet goed of je zit al erg lang en diep in je cut.
In basis blijf je liefst zo lang mogelijk aan je massa werken. Je massa is wat bodybuilding bodybuilding maakt.
 
is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.

Je energie level bepaal je zelf.
Als je te weinig energie hebt om een stevige training te doen is je dieet niet goed of je zit al erg lang en diep in je cut.
In basis blijf je liefst zo lang mogelijk aan je massa werken. Je massa is wat bodybuilding bodybuilding maakt.

Dat geloof ik best, maar is het niet zo dat om massa vast te houden minder volume is vereist dan wanneer je spiermassa wil bij komen. Ik denk toch dat het verlagen van het volume beter is als het verlagen van het gewicht als je trainingen niet meer willen in een cut. Als je niet diep aan het cutten bent is het inderdaad niet zo zinvol, aangezien je het volume wel aan kan.
 
Dat geloof ik best, maar is het niet zo dat om massa vast te houden minder volume is vereist dan wanneer je spiermassa wil bij komen. Ik denk toch dat het verlagen van het volume beter is als het verlagen van het gewicht als je trainingen niet meer willen in een cut. Als je niet diep aan het cutten bent is het inderdaad niet zo zinvol, aangezien je het volume wel aan kan.

Als je genoodzaakt bent intensiteit te verlagen ja dan kan je wellicht beter het volume iets beperken.
Maar ik ga er vanuit dat je met dezelfde gewichten, volume en intensiteit blijft doorgaan in een cutfase. In ieder geval zo lang mogelijk.
 
Back
Naar boven