XXL Nutrition

Nieuw Cutschema Commentaar plz! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RendezVous

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2003
Berichten
458
Waardering
2
Hey,

Na wat zoeken en lezen heb ik besloten om voormezelf een goed eetschema vast te stellen om de nodige kilo'tjes af te vallen :D.

Maar ik weet niet of alle waardes wel kloppen en hoe het zit met de verhoudingen..

LINK
[Link niet meer beschikbaar]

1.68m
85 kg
% veel te hoog :gosh:

Commentaar plz, :bow:

//edit wat een gezeik allemaal voor 1 plaatje zeg :grumble:
 
nou, on te beginne is t handig om je vet% te plaatsen. hierdoor kan jee een indicatie krjgen van je energiebehoefte. nu zit je rond de 2500 cals (wat waarschijnlijk wel laag genoeg is, maar voor t zelfde geld is t te laag op t moment om te beginne of te hoog om af te vallen, alhowel ik dat laastte niet denk gezien je gewciht en lebngte)

dan zou ik je aanraden om om de 2,5 a 3 uur te eten. hiermee doel ik op de maaltijd van 11.00. als je die skipt en verschuift naar 12.00, en je volgende om 15.oo is heb je een goede regelmaat en toch om de 3 uur een mnaaltijd..(en uiteindelijk misschein minder cals)
ditzelfe eventueel voor 17.00 naar 18.00 en die van 19.00 skippen

om die tussenliggende uren vl te houden zou ik kiezen voor vezelrijke vaste producten met veel roteine en weinig suikers en eventueel vold. ov's. maar daar heb je al aardig op gelet.

bij je ontbijt zou ik de honing skippen en de ananassap skippen. ananassap is vloeibaar product. Vloeibare producten en dus vloeibare calorien worden sneller opgenomen en geven een minder verzadig gevoel en ideaal in de bulk (wei na training, melk in de bulk zijn uistekende voorbeelden hiervoor)
je krijgt veel cals in een x binnen en t stilt je honger totaal niet. Je kan door blijven drinken. Het lijkt of je lichaam die voeding qua opname en vertering negeert, zo snel en veel kan je ervan wegwerken. een nono dus tijdns t cutten in mijn ogen, vooral als je net begint met cutten eje niet gewend bent aan lage calinname.
plus dat ananassap een geconserveerd produuct is met veel suikers, vooral als t een tijdje in de koelkast staat

t enige vloeibare wat ik je aanraad is eventueel een weishake in de ochtend gelijk na t slapen en na de training uiteraard. en verder enkel water. je mist ook gwoonweg eiwitten bij je ontbijt. kies voor eiwitten (dus geen dooier) en/of een shake.
probeer dus gewoonweg meer eiwitten et eten. is een ideale voeidngsbron, zowel tijdns bulk als tijdens cutten. proteine schijnt ook meer verzadigd te zijn dus ideale keus.

melk kan je doen, maar t zijn wel calorien die meetellen. en gezien dat t vloeibaar is raad ik je aan andere eiwtvormen te kiezen (kip, tonijn zijn ideaal en verzadigen eenmaal sneller dan een glas melk)

bij maaltijd 2 meer eiwiiten, voor mijn part 200 g kalkfilet

maaltijd 3 geen ananssap, wel tonijn en evnetueel nog een eetlepel lijnzaad.

dan geen hele eieren, kies enkel wit (de dooier is op zich niet slecht, maar t zijn wel weer extra calorien)

hoe laat train je? en wat eet je dus daarvoor. en erna? shake?

zou meer vezels opnemen en meer groente. hoge verzadigingsfactor en veel vezels zorgen dat t zodoende je honger stilt..een van de vele voordelen van vezels. dus, meer havermout (quaker)(ik krijg weer een fikse opslag van mn baas:D) meer groene groente en eventueel aardappelen alhowel ik die de voorkeur geef na de training

:quaker::D


200 gram koolvis erg goed (36 gram proteine en weinig cals, gode keuze!) je kan overwegen om 100 gram koolvis te nemen, dan 100 gram zalm erbij om nog eens 20 gram eiwittentoe te voegen en de gode vetten. goede combi dus en je kan de ananassap skippen

om 21.00 kan ik me voortsellen dat je de melk skipt en iets meer kwark neemt.

:quaker::D

maar wat ik aangeef is enkel een indicatie hoedat t betr kan he. geen vloeibare prodcuten voor voedingsmiddelen vanwege de mindere verzadiging en meer eiwitten. voorlopig ziet t er verder goed uit naar mijn mening

maar wat ik al aangaf, je moet je energiebehoefte weten en wanneer je traint is ok wel van belang ivm koolhydraten en je shake:)




:quaker::D
 
Laatst bewerkt:
:clap: heb totaal niks toe te voegen (weet er ook niet zoveel van haha)

maar dandyman, zie ik goed dat jij gem. op 31posts per dag zit? ? ? tjonge....das iets meer dan 'forumliefhebber' !

Maar ik vraag me af, rendezvous, waarom heb je er dat ananassap er in staan? is daar een reden voor?

En die eetlepel honing?
(OF is dat voor door de brinta.. anders niet te vreten zeker.)
 
Ik ben misschien aan het cutten, maar het trainen gaat onverminderd door... :D

Daarom wou ik niet direct al teweinig binnenkrijgen. De ananassap kan ik weglaten (had het toch niet in huis) maar dan zit ik wel al meteen op 1814 Kcal en dat is in mijn ogen toch wel erg weinig..

Misschien kan ik het vervangen door melk, Melk is wel iets wat absoluut in mijn schema blijft. Al was het maar om te mengen met kwark. Krijg droge kwark absoluut niet door mijn strot :barf:

Die extra calorien in bv. ei vind ik in dit stadium nog niet erg, misschien na een aantal weken als ik al wat beter kan omgaan met het cutten kan ik lager gaan zitten qua calorien.

Wil nu iig niet _te_ laag zitten ivm spiergroei :thumbs:
Wat nu belangrijk is, is dat alles in de juiste verhoudingen binnenkrijg en genoeg van allles om goed door te trainen :)
 
RendezVous zei:
Wil nu iig niet _te_ laag zitten ivm spiergroei :thumbs:
Wat nu belangrijk is, is dat alles in de juiste verhoudingen binnenkrijg en genoeg van allles om goed door te trainen :)


tja, maar als je minder cals inneemt dan je verbrukkt zal je toch geen spiergroei opbouwen. dus...

en wil je spiermassa zoveel mogelijk behouden dien je toch je ewitinname omhoog te krikken hoe je ook wend of keert. vooral bij t ontbijt schortte t daar bij jou aan dus qua verhoudingen zat t niet echt optimaal.

mar goed rusiog afbouwen is idd de sleutel to succes, beetje bij beetje minderen. ben zelf voorstander na mneigen ervaringen nu dat kh minderen bij mij erg goed werkt maar dan wel eiwitte ipv daarvan verhogen en ditzelfde geld voor onvvetten, maar goed eerst mindern is al een goed begin. laat je lichaam maar wenne anders werkt t enel averechts en je moet je er wel lekker bij voelen
 
RendezVous zei:
Misschien kan ik het vervangen door melk, Melk is wel iets wat absoluut in mijn schema blijft. Al was het maar om te mengen met kwark. Krijg droge kwark absoluut niet door mijn strot

laat de kwark een 10-15 min uit de koelkast staan.. zodat ie wat warmer en zachter wordt.. zal een stuk beter weg te werken zijn ! verder zou je miss een glas water bij de hand houden, grote hap kwark ff doorslikken en een KLEIN slokje water om t beter naar binne te werken.

my way :) en werkt goed :) kan potten kwark zonder enig probleem naar binnen werken. begin t zelfs best lekker te vinden.. vooral na t eten ervan voel ik me goed en voldaan met een redelijk gevuld buikje
 
Maar ik vraag me af, rendezvous, waarom heb je er dat ananassap er in staan? is daar een reden voor?

En die eetlepel honing?
(OF is dat voor door de brinta.. anders niet te vreten zeker.)

Ik had eerst Sinasappelsap staan, maar ik had gelezen dat Ananassap de eiwit opname bevorderd, vandaar dus dat ik daarvoor gekozen had.

Yup Honing is voor in de brinta :)

en wil je spiermassa zoveel mogelijk behouden dien je toch je ewitinname omhoog te krikken hoe je ook wend of keert. vooral bij t ontbijt schortte t daar bij jou aan dus qua verhoudingen zat t niet echt optimaal.

mar goed rusiog afbouwen is idd de sleutel to succes, beetje bij beetje minderen. ben zelf voorstander na mneigen ervaringen nu dat kh minderen bij mij erg goed werkt maar dan wel eiwitte ipv daarvan verhogen en ditzelfde geld voor onvvetten, maar goed eerst mindern is al een goed begin. laat je lichaam maar wenne anders werkt t enel averechts en je moet je er wel lekker bij voelen

Kijk dat had ik nodig, misschien dat ik ei-witten ofzo kan eten bij het ontbijt ?

Dus koolhydraten omlaag en eiwitten/onv vetten omhoog.. ff kijken wat ik daar aan kan doen :)

Daarom heb ik ook deze schema, mijn eerste schema bevatte maar 1090 kcal ofzo en dat kan _nooit_ goed zijn om mee te beginnen :)

laat de kwark een 10-15 min uit de koelkast staan.. zodat ie wat warmer en zachter wordt.. zal een stuk beter weg te werken zijn ! verder zou je miss een glas water bij de hand houden, grote hap kwark ff doorslikken en een KLEIN slokje water om t beter naar binne te werken.

Ik zal het proberen tnx voor de tip :thumbs:
 
je staat op na een hele nacht slapen en dus niks gegeten te hebben en dan neem je 8,8 gr eiwit in??? trap er dan wat whey doorheen voor de eiwitten en de snelle opname...
 
'k heb geen whey, en geen geld om het te kopen helaas :( dat moet dus nog even wachten...
 
toch wat eiwitten toevoegen in je eerste maaltijd.
 
Ik zit te twijfelen tussen 4 ei-witten bij het ontbijt of 250 gr Kwark... hetlaatste bevat wel veel meer eiwitten dus ik denk dat ik daarvoor ga :)

trouwens 233 Gr eiwitten per dag is dat niet wat veel ??? is wel veel meer dan 2 gr. per lichaamsgewicht.
 
als je wilt afvallen is eiwit een must. maar hou t idd binne de perken zolang je totale calinname maar onder je verbuii zit. eiwitten geven ook snel een verzadig gevoel dus prima te doen. minder kh en ipv dus eiwiitten.
 
Ik vraag me af of het nog gezond is zo laag in je vetten te zitten... Wat denken de andere members hierover?
 
Jah over die vet zat ik ook al te denken, maar ik weet geen manier om die omhoog te krijgen zonder de rest te beinvloeden. Maar ik denk dat aangezien ik die Koolvis in olie bak daar ook wel wat vet bij komt, maar ik ben te lui om te berekenen hoeveel (niet zo heel veel iig).

Ik heb trouwens een nieuwe schema samengesteld waarbij ik meer eiwitten binnenkrijg en minder koolhydraten, ook het vet is (ietsjes) omhoog gegaan.. :) helaas zit ik nu ook een heel stuk lager in de kcal..

Link:
rendezvous30.tripod.com

ik ben trouwens vandaag begonnen met dit dieet, ik ben benieuwd naar de resultaten :)
 
Back
Naar boven