MuscleMeat

Nieuw Cutschema, graag advies!

Users who are viewing this thread

Hiro

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 mrt 2007
Lengte
1m77
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Hoi mensen, :)

Na 2 maanden stil te hebben gelegen met fitness ben ik nu helemaal terug met meer motivatie dan van te voren. Ik heb nu ongeveer 2 weken gewerkt om mijn metabolisme te verhogen. Ik ben langzaam naar 5/6 maaltijden per dag gegaan en rond de 2900 kcal. Ik heb gekozen om te cutten zodat het buikje er nu echt vanaf gaat en zodat ik zo snel mogelijk kan beginnen met clean bulken. (Ik ga toch alleen voor beachproof)

Mijn onderhoud ligt ongeveer op de 2800 (iedere site geeft net wat anders aan). Mijn plan is dat ik nu langzaam terug schroef naar de 2400 deze week. Als dat is gebeurd doe ik het volgende:
- Koolhydraten verlagen, in begin 2 reefddagen per week na een tijdje maar 1
- Geen koolhydraten meer na 4 uur smiddags. (behalve kwark voor het slapen gaan)
- Kaas en pindakaas (of kan pindakaas nog net wel?) uit mijn schema gooien

Ik doe 4/5 per week krachttraining (split) en na de krachtraining begin ik met 20 minuten HIIT, maar dat werk ik langzaam op tot 45/60 minuten.

Graag wat advies! :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Banaan uit je ontbijt en aardappels uit je avondmaaltijd halen ( koolhydr.)

Lijnzaadolie eerder innemen bij maaltijd 2.

Maaltijd 6 is dat alleen op trainingsdag.?

OP
Hiro

Hiro

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 mrt 2007
Lengte
1m77
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Banaan uit je ontbijt en aardappels uit je avondmaaltijd halen ( koolhydr.)

Lijnzaadolie eerder innemen bij maaltijd 2.

Maaltijd 6 is dat alleen op trainingsdag.?

Zoiezo haal ik de aardappels na een week eruit. Dan doe ik dat ook met de banaan. Ik wil niet gelijk overspringen naar low-carb, wil elke kans op spaarstand vermijden. Wil er rustig op overgaan. Dan pak ik me smorgens alleen melk met brinta, dan kan ik er een shake van maken. Anders valt het echt niet op te eten :p

Bij maaltijd 2 lijkt het me een beetje lastig omdat ik dan op school zit.. Is bij maaltijd 1 dan ook goed?

Maatlijd 6 is alleen op trainingsdagen ja. Op niet trainingsdagen pak ik dan alleen een maaltijd met eiwitten en vetten. Bijvoorbeeld zalm.

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Zoiezo haal ik de aardappels na een week eruit. Dan doe ik dat ook met de banaan. Ik wil niet gelijk overspringen naar low-carb, wil elke kans op spaarstand vermijden. Wil er rustig op overgaan. Dan pak ik me smorgens alleen melk met brinta, dan kan ik er een shake van maken. Anders valt het echt niet op te eten :p

Bij maaltijd 2 lijkt het me een beetje lastig omdat ik dan op school zit.. Is bij maaltijd 1 dan ook goed?

Maatlijd 6 is alleen op trainingsdagen ja. Op niet trainingsdagen pak ik dan alleen een maaltijd met eiwitten en vetten. Bijvoorbeeld zalm.

:thumb: je weet het wel.

OP
Hiro

Hiro

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 mrt 2007
Lengte
1m77
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
:thumb: je weet het wel.

Haha :) Maar moet ik dan op trainingsdagen maaltijd 6 laten staan? Wegens de koolhydraten na de training. Of zeg je dat er ook uit na een tijdje en alleen maar eiwitten en vetten?

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
op trainingsdag kan het wel , je merkt zelf het beste wanneer je het moet aanpassen.

Ariane1991

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 apr 2007
Hoi mensen, :)

Na 2 maanden stil te hebben gelegen met fitness ben ik nu helemaal terug met meer motivatie dan van te voren. Ik heb nu ongeveer 2 weken gewerkt om mijn metabolisme te verhogen. Ik ben langzaam naar 5/6 maaltijden per dag gegaan en rond de 2900 kcal. Ik heb gekozen om te cutten zodat het buikje er nu echt vanaf gaat en zodat ik zo snel mogelijk kan beginnen met clean bulken. (Ik ga toch alleen voor beachproof)

Mijn onderhoud ligt ongeveer op de 2800 (iedere site geeft net wat anders aan). Mijn plan is dat ik nu langzaam terug schroef naar de 2400 deze week. Als dat is gebeurd doe ik het volgende:
- Koolhydraten verlagen, in begin 2 reefddagen per week na een tijdje maar 1
- Geen koolhydraten meer na 4 uur smiddags. (behalve kwark voor het slapen gaan)
- Kaas en pindakaas (of kan pindakaas nog net wel?) uit mijn schema gooien

Ik doe 4/5 per week krachttraining (split) en na de krachtraining begin ik met 20 minuten HIIT, maar dat werk ik langzaam op tot 45/60 minuten.

Graag wat advies! :)

Je kijkt teveel naar wat je eet. Afvallen gaat om de hoeveelheid kcals.
HIIT na de KT is niet handig, het smoort je spiergroeiprikkel. Als je daarbij in totaal minder eet dan je verbruikt, gaat het zelfs spiereiwit kosten.

45/60 minuten HIIT is veel te veel, HIIT is heel intensief en kort.

OP
Hiro

Hiro

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 mrt 2007
Lengte
1m77
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Je kijkt teveel naar wat je eet. Afvallen gaat om de hoeveelheid kcals.
HIIT na de KT is niet handig, het smoort je spiergroeiprikkel. Als je daarbij in totaal minder eet dan je verbruikt, gaat het zelfs spiereiwit kosten.

45/60 minuten HIIT is veel te veel, HIIT is heel intensief en kort.

Dat wist ik dus even niet.. Maar in de cut kunnen je spieren toch zoiezo niet groeien? Of begrijp ik dat nou verkeerd?

En ik doe meestal 10 minuten warming up en 10 minuten coolingdown als ik HIIT doe (rustig tot normaal tempo). Hoelang raad jij dan aan? En is het dan beter om altijd HIIT te doen of om te wisselen met een langdurige sessie op een normale tempo?

Ariane1991

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 apr 2007
Dat wist ik dus even niet.. Maar in de cut kunnen je spieren toch zoiezo niet groeien? Of begrijp ik dat nou verkeerd?

En ik doe meestal 10 minuten warming up en 10 minuten coolingdown als ik HIIT doe (rustig tot normaal tempo). Hoelang raad jij dan aan? En is het dan beter om altijd HIIT te doen of om te wisselen met een langdurige sessie op een normale tempo?

Opwarmen en afkoelen kan geen kwaad, ik vind 10 minuten lang maar dat kan je het beste zelf aanvoelen. Als je echt HIIT doet dus met sprints tot het maximum, dan ben je na 15-20 minuten helemaal op, zelfs als je helemaal uitgerust begint.

Ik zou zelf inderdaad niet iedere keer HIIT doen, ik doe zelfs helemaal geen HIIT ivm overtraining en kans op blessures.

Wat jij onder langdurig en normaal verstaat dat weet ik niet, maar ik doe de afvaltraining meestal rond een uur op een tempo wat ik met enige moeite kan volhouden, zonder echt diep te gaan. Het komt neer op hartslag 150-155, 900-1000 kcals per uur. Daarbinnen doe ik dan een paar snellere intervallen (maar geen sprints). Zulke intervallen worden in de loop van de weken steeds langer, en op een gevement is dan mijn nieuwe basistempo.

Maar ik fiets en loop nu meestal buiten, dan let ik eigenlijk helemaal nergens op alleen op de afstand en of ik nog op tijd terug ben voor mijn favoriete pulpserie.

OP
Hiro

Hiro

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 mrt 2007
Lengte
1m77
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Opwarmen en afkoelen kan geen kwaad, ik vind 10 minuten lang maar dat kan je het beste zelf aanvoelen. Als je echt HIIT doet dus met sprints tot het maximum, dan ben je na 15-20 minuten helemaal op, zelfs als je helemaal uitgerust begint.

Ik zou zelf inderdaad niet iedere keer HIIT doen, ik doe zelfs helemaal geen HIIT ivm overtraining en kans op blessures.

Wat jij onder langdurig en normaal verstaat dat weet ik niet, maar ik doe de afvaltraining meestal rond een uur op een tempo wat ik met enige moeite kan volhouden, zonder echt diep te gaan. Het komt neer op hartslag 150-155, 900-1000 kcals per uur. Daarbinnen doe ik dan een paar snellere intervallen (maar geen sprints). Zulke intervallen worden in de loop van de weken steeds langer, en op een gevement is dan mijn nieuwe basistempo.

Maar ik fiets en loop nu meestal buiten, dan let ik eigenlijk helemaal nergens op alleen op de afstand en of ik nog op tijd terug ben voor mijn favoriete pulpserie.

Ok, bedankt. Dan probeer ik het op jou manier te doen. Volgens mij lijkt me dat ook wat beter..

BOBDEFITNESSER

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
1 okt 2007
Lijnzaadolie

In het bovenstaande schema wordt lijnzaadolie genoemd, neem je dit gewoon in? Zo ja, hoeveel?

Stefanovich

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
25 sep 2007
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
als je zo laat nog een maaltijd neemt ben je dus nog wakker