MuscleMeat

nieuw dieet door personal trainer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Minus64

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
51
Waardering
0
Hallo,

Ik heb door een hartkwaal lang stilgelegen met trainen. Hierdoor langere tijd niet kunnen trainen, maar heb nu groenlicht gekregen om terug te beginnen.
Heb mijn spiermassa wel redelijk goed behouden maar heb nu op de buikstreek toch wel een serieus laagje vet gekregen dat ik graag asap ervanaf zou willen.
Nu had een vriendin van mij die toch al ettelijke jaren bezig is met personal training volgend schema gemaakt. Ben 1m85 en weeg 82kg. Hetgeen ik raar vind is dat er zo weinig goede vetten gegeten worden en zij beweerd dat voor snel dit vet te verliezen, zij erg goede resultaten heeft behaald met de goede vetten ook flink te reduceren.
Ook pleit zij voor 4x per week te wandelen voor het vet op de buikstreek aan te spreken. En hierdoor betere resultaten te behalen dan bv met HIIT of een halfuur te lopen na de training.

Hier het eetschema:

ontbijt:
40g havermout
25g whey zero poeder
25g pompoenpitten

snack 1
100g komkommer
1 tomaat
6plakjes kippenwit
4 volkoren crackers

middag
75g zilvervliesrijst
150g bonen
150g kip

post training ( ik train in de namiddag)
25g whey zero shake

snack 2
5rijstwafels
1 banaan

avondmaal
200g witte vis
75g zoete aardappel
150g broccoli
15g olijfolie

voor slapen:
250g kwark

2427kcal , 217g eiwit, 276g koolhydraat, 28.68g Vet


Wat denken jullie hier van?
 
Ik weet niet hoeveel gezonde vetten je nu eet maar in 1 x hardcore stoppen is geen goed idee. Ik at veeeeeel noten en avocado's en nu in de cut had ik daarin flink geschrapt ivm afvallen maar dat had veel gevolgen voor mijn humeur ( lees ik was opeens veel onzekerder, huilerig en meer depri) en voor mijn hormonen ( van slag) en gezondheid ( ziekjes weinig weerstand ) . Nu eet ik weer volop gezonde vetten en voel me weer kiplekker. Weegschaal vind het minder gezellig maar ja
 
Ik denk dat ze met het wandelen wel goed zit. Fietsen kan ook.
Hardlopen zou ik niet doen, ivm het willen herstellen van krachttraining en de schokbelasting die je dan weer krijgt bij het lopen.
Hitt ( als je hitt op een spinningbike, fiets, crosstrainer kunt doen ) of wandelen, maakt niet zo veel uit, waar het om gaat, is dat je het doet.
 
meer vetten minder eiwitten
 
Vet omhoog 70 tot 90, eiwitten naar beneden 150 tot 170. En minder cliché eten (niet je schema puur focussen op de hype regels van "afvallen"). Ik werk met gemiddelden en denk aan variatie, fruitsoorten verdelen over dagen, groenten verdelen over dagen, vlees soorten verdelen over dagen en etc.

Voor mij persoonlijk werkt in blokken denken goed, voor de 5 eet momenten heb ik variatie's die ik kan toepassen en waarvan de macro's gemiddeld gezien gelijk zijn. Maar ik kijk niet op 5 gram meer of minder eiwit als voorbeeld, moet wel leuk blijven. Daarnaast denk ik dus in weken ipv een dag, je eet immers niet elke dag hetzelfde en dat zou dan ook eenzijdige voeding zijn. Hoe meer simpel je gaat denken en minder niche gedachte hebt, des te beter het gaat worden en alles wel redelijk gaat kloppen.

En heb geen illusie dat je vet kan aanspreken door een x oefening of wat dan ook, het komt en gaat zoals het lichaam het wil.

Maar dit is mijn mening.

Beetje kerrie, peper, zout of wat dan ook en et wolla :) (alles rond de +/- 500Kcal en elke maaltijd dus ruimte voor 500Kcal die je naar gelieve kunt indelen zodat je binnen je macro's blijft).
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.13.05.png
    Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.13.05.png
    67,4 KB · Weergaven: 139
  • Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.21.12.png
    Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.21.12.png
    43 KB · Weergaven: 142
  • Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.26.42.png
    Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.26.42.png
    51,2 KB · Weergaven: 125
  • Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.36.02.png
    Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.36.02.png
    32,1 KB · Weergaven: 144
  • Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.46.13.png
    Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.46.13.png
    49,8 KB · Weergaven: 130
  • Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.55.06.png
    Schermafbeelding 2020-02-11 om 21.55.06.png
    42 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:
Ook pleit zij voor 4x per week te wandelen voor het vet op de buikstreek aan te spreken. En hierdoor betere resultaten te behalen dan bv met HIIT of een halfuur te lopen na de training.
Het gaat om een calorietekort en of je nou HIIT doet, fietst, wandelt of een andere vorm van cardio maakt weinig uit, zolang je maar je kcaldeficit haalt. Of het vet op de je buik, rug of kont zit maakt ook niet uit; plaatselijk vet verbranden bestaat niet.
 
Het gaat om een calorietekort en of je nou HIIT doet, fietst, wandelt of een andere vorm van cardio maakt weinig uit, zolang je maar je kcaldeficit haalt. Of het vet op de je buik, rug of kont zit maakt ook niet uit; plaatselijk vet verbranden bestaat niet.
En toch blijf je nog tig mensen zien op die buikspier apparaten, en volhouden dat ze afvallen op hun buik.. En owee als je ze tegenspreekt. :sukkeltje:
 
Back
Naar boven