XXL Nutrition

Nieuw, dus even voorstellen :)

Bezoekers in dit topic

Cinnamon

Cool Novice
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
175
Waardering
6
Lengte
1m70
Hallo allemaal,

Ik ben Cinnamon en ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben bijna 27 jaar en ik ben verslaafd aan fitness ;)
Ik train sinds ruim 2 jaar, waarbij mijn eerste doel afvallen was. Dit is me gelukt (ook mede door andere factoren). Ik ben ruim 17 kg afgevallen in 1,5 jaar. Nu blijf ik een beetje stabiel qua gewicht, wat eigenlijk te laag is voor mijn lengte. Ik hoef niet per se meer af te vallen, want mensen vinden me te mager. Ik wil echter wel sterker worden en conditie verbeteren. Daarvoor train ik al een tijdje intensief en ik begin het al een beetje te zien aan mijn lichaam.
Ik train vaak 6 dagen in de week, minimaal 15 uur. Per dag ongeveer 3 uur, waarvan 2 uur cardio en 1 uur krachttraining. Ik verbrand dus behoorlijk veel.
Qua voeding gaat het niet altijd even goed. Ik probeer wel zoveel mogelijk op de eiwitten te letten (o.a. whey isolaat nemen, kipfilet enz.), maar ik heb door wat probleempjes met eten (al jarenlang) moeite om bepaalde producten te nemen, óf ik eet juist teveel/onregelmatig. Ik blijf wel ongeveer op gewicht, doordat ik denk ik veel train en veel verbrand. Maar ik zou toch graag mijn voeding willen verbeteren om betere sportresultaten te bereiken én me beter te voelen...
Maar goed, ik ga eerst het forum een beetje verkennen en doorlezen voordat ik vragen ga stellen ;) Misschien kom ik dan wat antwoorden tegen!

Groetjes!
 
Welkom!

Ten eerste: gefeliciteerd met de kg's die je kwijt bent geraakt.

Maar ten tweede: je traint te veel! Geef je lichaam rust, rust om te herstellen van je training.
33% eten 33%trainen en 33%rust. Ik heb een beetje het idee dat het nu 60%trainen 20%eten en 20%rust is?

Houd balans!

Lees lekker rond, vragen zijn er om beantwoord te worden. :)
 
Hey welkom!

Die trainingsuren die jij maakt zijn idd niet nodig om het lichaam te krijgen om je doelen te bereiken.
Je zegt dat je sterker wilt worden en conditie op wilt bouwen, bedoel je met sterker ook dat je massa op wilt bouwen?

Ik zou zeggen kijk hier eens rond en lees de stickies voor heeel veel nuttige informatie over voeding en training!
 
Inderdaad.
Om te groeien moet je minder doen:D ( geweldig toch?)
Na je krachttraining 20/30 min. cardio, meer niet
 
Welkom hier
14% vet zit je op? dat is lekker droog voor een dame
3 uur op een dag trainen is idd best veel (lekker om af te vallen maar voor spieropbouw blijft dan weinig over)
 
Welkom hier!

Sterk van je dat je zo veel kg's kwijtgeraakt bent!
Ik heb ook de indruk dat het iets te veel van het goede is, je trainingen. Als je massa wil opbouwen, mag je gerust die cardio wat terugschroeven.
Lees je goed in op het forum en dan ben je al een heel eind op weg ;).
 
Bedankt voor de reacties! Ik wil inderdaad meer spiermassa en minder vetmassa. Dat bedoel ik met sterker worden.
Minder trainen heb ik overwogen (dan vooral minder cardio), maar ik blijf het lastig vinden... Ik train vrijwel altijd 's morgens en ben ook geneigd om alleen een eiwitshake 's morgens te nemen voor de cardio, om direct op vetverbranding over te gaan. Maar ik denk dat ik dat niet te vaak moet doen, omdat ik mijn spieren hiermee afbreek als ik vervolgens aan krachttraining begin? Of zou ik na de cardio en dus voor de krachttraining snelle koolhydraten moeten nemen? Dan is alleen een shake 's morgens oke (?)
Ik vind het lastig om te bedenken welke eiwitrijke producten ik kan nemen. Ik ben lactose-intolerant, maar kan wel kleine hoeveelheden lactose verdragen, bijv. kwark. Maar het blijft te weinig om mijn eiwitintake te verhogen...
Ik train trouwens elke dag een andere spiergroep (benen/triceps, schouders/hamstrings, rug/biceps). Buik train ik dagelijks en borst train ik sporadisch, aangezien ik niet te breed wil worden.
Ik lees dat er bij elke set het gewicht verhoogd wordt, klopt dit? En wat is het doel daarvan?
Mijn VP is inderdaad 14%, vind het zelf nog hoog... Er zijn al wel spieren zichtbaar, maar ik wil toch wat droger worden. Vrees alleen dat ik het nu toch niet juist aanpak met voeding en misschien toch teveel trainen..? Ben alleen een beetje bang dat ik door minder trainen toch aankom, wat ik eigenlijk niet wil...
 
Als je spieren met 14% niet zichtbaar zijn, zul je spieren moeten opbouwen, niet verder afvallen.

Dat gaat je niet lukken op deze manier dus neem de adviezen hier ter harte.

Lees nu dat je eerst lang cardio doet, bijna nuchter en dan pas krachttraining? Dan heb je daar toch geen energie meer voor?

---------- Post toegevoegd Tue 31 Jan 2012 om 18:41 ----------

En eiwit haal je ook uit vlees, vis, eieren, daar komt geen lactose in voor!
 
Ik waardeer de reacties/adviezen zeker! Ik wil heel graag verandering, maar vind het gewoon lastig.
Ik start met 80 minuten cardio, dan 1 uur krachttraining, dan 40 minuten cardio. Sinds 1 week eet ik 's morgen brinta (15 gram) met lijnzaad (5 gram) in 200 ml warme sojamelk. Soms neem ik een eiwitshake erbij. Voorheen nam ik dus alleen een eiwitshake en heel soms een cracker ofzo erbij.
Energie heb ik op zich wel, ik denk dat ik vooral mentaal sterk ben waardoor ik niet snel opgeef.
Ik eet ook wel vlees/kip/eieren (alleen het eiwit), maar ben er niet erg dol op. Ik ga nu te laks om met de voeding en wil meer gedisciplineerd zijn en écht beter op de eiwitintake letten in verhouding tot de KH en vetten.
 
Met alle respect, maar die training gaat nergens over. Zet echt he-le-maal geen zoden aan de dijk.
Als je spieren wilt zien (Abfab zei het al) zul je ze moeten trainen. Niet meer afvallen.
45 min. KT is meer dan genoeg, 2x in de week 30 min. cardio ook. Meer niet.
Maak een excel bestand, reken alles uit aan voedingswaarden. Ga meer en beter eten en zie daar: resultaat.

Als je blijft doen wat je nu doet, kan ik je op een briefje geven dat je binnen nu en een maand of 2 totaal gedemotiveerd bent en geen steek bent opgeschoten.

Spieren wegen meer dan vet. Aankomen zul je altijd maar je zult ook strakker worden! Wil je mager zijn en flubberig? Of gespierder en mooi strak?
Geloof me: het is het laatste. Je wilt in de spiegel kijken en een mooi strak lichaam zien. Niet een mager ielig lichaam zien, je zult dan nog niet tevreden zijn, je zult dan nog ontevreden zijn over een buik die niet strak staat, je zult dan nog altijd afkeer van je lichaam ondervinden.

Want eerlijk? Dat is hoe je op mij over komt.
 
Bedankt voor de eerlijkheid Nitwit. Is wel een eyeopener... Gemotiveerd ben ik wel, want ik train ongeveer 1/2 jaar op deze manier (daarvoor voornamelijk meer gericht op afvallen, maar ook minimaal 3x per week). Sporten is een verslaving geworden, dus ik zal er niet zomaar mee stoppen. Maar het moet wel veranderen, anders is het ook zonder van alle tijd en energie die ik erin steek...
Ik ga mijn voeding uitrekenen en zien wat ik zou kunnen veranderen.
 
Bedankt voor de eerlijkheid Nitwit. Is wel een eyeopener... Gemotiveerd ben ik wel, want ik train ongeveer 1/2 jaar op deze manier (daarvoor voornamelijk meer gericht op afvallen, maar ook minimaal 3x per week). Sporten is een verslaving geworden, dus ik zal er niet zomaar mee stoppen. Maar het moet wel veranderen, anders is het ook zonder van alle tijd en energie die ik erin steek...
Ik ga mijn voeding uitrekenen en zien wat ik zou kunnen veranderen.


Als ik het zo bekijk denk ik niet dat de sport een verslaving is.. maar de beheersing op je gewicht en gebrek aan eigenwaarde. Volgens mij zit ik er niet zo ver van af?
Sorry als ik heel persoonlijk ben, maar ik wil niet dat je jezelf naar de filesteinen werkt. En ja: ervaringsdeskundige.
 
Laatst bewerkt:
Ik waardeer de reacties/adviezen zeker! Ik wil heel graag verandering, maar vind het gewoon lastig.
Ik start met 80 minuten cardio, dan 1 uur krachttraining, dan 40 minuten cardio. Sinds 1 week eet ik 's morgen brinta (15 gram) met lijnzaad (5 gram) in 200 ml warme sojamelk. Soms neem ik een eiwitshake erbij. Voorheen nam ik dus alleen een eiwitshake en heel soms een cracker ofzo erbij.
Energie heb ik op zich wel, ik denk dat ik vooral mentaal sterk ben waardoor ik niet snel opgeef.
Ik eet ook wel vlees/kip/eieren (alleen het eiwit), maar ben er niet erg dol op. Ik ga nu te laks om met de voeding en wil meer gedisciplineerd zijn en écht beter op de eiwitintake letten in verhouding tot de KH en vetten.

Jezusssss.....met dit trainen zou ik dus meteen stoppen. En het mooiste is, met minder zul je veel meer resultaat boeken!!!

Dat je vetpercentage nu 14% is en je nog steeds niet duidelijk spieren ziet, zegt niets over je vetpercentage maar over je spiermassa. Dus knikker die cardio er maar uit, ga heel goed eten gecombineerd met flinke krachttraining, dan zul je het lijf krijgen waar je blij van wordt. Nu breek je je lichaam eerder af dan dat je iets opbouwt.

Aan je motivatie zal het niet liggen, je moet alleen even de juiste manier vinden en af van het idee dat je nog lager in je vet percentage moet gaan, want als je als vrouw op 14% zit en je heb genoeg massa opgebouwd dan zie je er mega-goed uit! Heb je echter 14% en geen massa, dan lijkt het nergens op.
 
Mijn pogingen om cardio af te bouwen mislukken steeds :( Ik ben écht bang kilo's aan te komen als ik dat doe... Dus Nitwit, je hebt wel gelijk met wat je schrijft. Ik wil controle hebben over mijn gewicht.
Verder lijk ik wel onverzadigbaar. Ik heb de hele tijd behoefte aan eten :S Ik eet dus de laatste week meer 'slechte' dingen, waar ik me absoluut niet goed bij voel... Ik heb op de website gezocht naar een voedingsschema, maar kan niet echt voor vrouwen iets duidelijks vinden. Ook berekenen hoeveel ik precies nodig heb vind ik lastig. Kan iemand me hierbij helpen :$?
 
http://dare.uva.nl/document/14176

Da's een scriptie over anorexia athletica. Ik denk dat dat is wat je hebt. Gewoon een regelrechte eetstoornis met alle drama die erbij komt. Lees het maar eens door. You fit the bill. Niet lullig bedoeld hoor. Ik heb het ook gehad vroeger en ben bijna dood gegaan er aan. Pas alsjeblieft op jezelf. Als je zo door gaat ga je kapot.
 
Mijn pogingen om cardio af te bouwen mislukken steeds :( Ik ben écht bang kilo's aan te komen als ik dat doe... Dus Nitwit, je hebt wel gelijk met wat je schrijft. Ik wil controle hebben over mijn gewicht.
Verder lijk ik wel onverzadigbaar. Ik heb de hele tijd behoefte aan eten :S Ik eet dus de laatste week meer 'slechte' dingen, waar ik me absoluut niet goed bij voel... Ik heb op de website gezocht naar een voedingsschema, maar kan niet echt voor vrouwen iets duidelijks vinden. Ook berekenen hoeveel ik precies nodig heb vind ik lastig. Kan iemand me hierbij helpen :$?

Als je mij even een pm stuurt, ik kan je wel proberen verder te helpen. Ik mail je wel mijn voedingsschema en train schema.
Ik herken niet voor niets je verhaal ;)

Kijk maar, het aanbod staat er.
 
http://dare.uva.nl/document/14176

Da's een scriptie over anorexia athletica. Ik denk dat dat is wat je hebt. Gewoon een regelrechte eetstoornis met alle drama die erbij komt. Lees het maar eens door. You fit the bill. Niet lullig bedoeld hoor. Ik heb het ook gehad vroeger en ben bijna dood gegaan er aan. Pas alsjeblieft op jezelf. Als je zo door gaat ga je kapot.

Ik herken ook wel een aantal "red flags" hier. Heb je als een gesprek gehad met een psycholoog oid?
 
Ook ik herken het stukje, bang zijn aan te komen en maar trainen en trainen. Heb zelf jarenlang een eetstoornis gehad en je kan beter te vroeg hulp zoeken dan te laat.. Is dit iets van de laatste tijd of heb jehier al langer last van? Net als wat nitwit zei: Als ik het zo bekijk denk ik niet dat de sport een verslaving is.. maar de beheersing op je gewicht en gebrek aan eigenwaarde.

Hier herken ik mezelf van toen echt goed in. Nu is het bij mij nog een deel van eigenwaarde, omdat ik me gewoon supergoed voel van het sporten, maar ik doe nu de dingen met mate, weet wanneer ik rust moet pakken, eet voldoende en voel me nu stukken beter.
 
Waarom ben je überhaupt begonnen met afvallen? Je BMI was eerst 24. Dat is niet te zwaar.
 
Back
Naar boven