Fitness Seller

Nieuw Eetschema voor Lean Bulking: Advies Gevraagd!

Bezoekers in dit topic

Berendbotje

Novice
Lid geworden
13 feb 2024
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Beste mede-bodybuilders,

Sinds ongeveer 8 maanden heb ik mijn focus gelegd op consistente training en voeding. In het afgelopen jaar ben ik van 80 kg naar 92 kg gegaan door middel van een dirty bulk die vooral gericht was op het verhogen van mijn calorie-inname zonder al te veel aandacht te besteden aan voedingskwaliteit.

Ik ben op zoek naar advies voor het opstellen van een effectief lean bulk eetschema. Momenteel ben ik 196 cm lang en weeg ik ongeveer 92 kg. Ik ben 24 jaar oud.
Ik ben consistent bezig met mijn training en train zo'n 4 keer per week. Ondanks mijn inspanningen merk ik dat ik het lastig vind om een gebalanceerd eetschema te ontwikkelen dat me helpt om spiermassa op te bouwen zonder te veel vet aan te komen.

Mijn doel is om voldoende calorieën binnen te krijgen om spiergroei te stimuleren, maar ik wil tegelijkertijd het vetpercentage zo laag mogelijk houden. Momenteel schat ik mijn vetpercentage tussen de 12% en 15%.

Ik zou graag jullie input en advies willen ontvangen over welke voedingsmiddelen en maaltijden ik het beste kan opnemen in mijn eetschema. Ook ben ik benieuwd naar de optimale verhoudingen van macronutriënten zoals eiwitten, koolhydraten en vetten voor een lean bulk.

Als iemand ervaring heeft met vergelijkbare situaties of nuttige tips heeft over het samenstellen van een lean bulk eetschema voor lange atleten zoals ik, dan waardeer ik het enorm als je die wilt delen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en input!

Groet,
B

Laatst bewerkt:
Beste mede-bodybuilders,

Sinds ongeveer 8 maanden heb ik mijn focus gelegd op consistente training en voeding. In het afgelopen jaar ben ik van 80 kg naar 92 kg gegaan door middel van een dirty bulk die vooral gericht was op het verhogen van mijn calorie-inname zonder al te veel aandacht te besteden aan voedingskwaliteit.

Ik ben op zoek naar advies voor het opstellen van een effectief lean bulk eetschema. Momenteel ben ik 196 cm lang en weeg ik ongeveer 92 kg. Ik ben consistent bezig met mijn training en train zo'n 4 keer per week. Ondanks mijn inspanningen merk ik dat ik het lastig vind om een gebalanceerd eetschema te ontwikkelen dat me helpt om spiermassa op te bouwen zonder te veel vet aan te komen.

Mijn doel is om voldoende calorieën binnen te krijgen om spiergroei te stimuleren, maar ik wil tegelijkertijd het vetpercentage zo laag mogelijk houden. Momenteel schat ik mijn vetpercentage tussen de 12% en 15%.

Ik zou graag jullie input en advies willen ontvangen over welke voedingsmiddelen en maaltijden ik het beste kan opnemen in mijn eetschema. Ook ben ik benieuwd naar de optimale verhoudingen van macronutriënten zoals eiwitten, koolhydraten en vetten voor een lean bulk.

Als iemand ervaring heeft met vergelijkbare situaties of nuttige tips heeft over het samenstellen van een lean bulk eetschema voor lange atleten zoals ik, dan waardeer ik het enorm als je die wilt delen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en input!

Groet,
B
Je bent nog in de groei?

Ikzelf zou nog iets dieper cutten naar echte 10%, en dan lean gainen.
200 gram eiwit
95g vet en de rest van je totale Kcals aan koolhydraten.
Dus track wat je nu eet aan Kcals en pas dat aan met 250 Kcals + voor gain, - voor cut.

Hi Bullshark,

Bedankt voor de reactie.

Met Ontbijt, Lunch en Tussendoor maaltijden/snacks zit ik op de volgende macro's:
2663 Calorieën
67,8 Vet
337,45 Koolhydraten
164g eiwitten

Diner niet meegenomen, omdat ik elke dag iets anders eet. Altijd gezond met de focus op genoeg eiwitten.

Hoor graag wat je denkt.

Hi Bullshark,

Bedankt voor de reactie.

Met Ontbijt, Lunch en Tussendoor maaltijden/snacks zit ik op de volgende macro's:
2663 Calorieën
67,8 Vet
337,45 Koolhydraten
164g eiwitten

Diner niet meegenomen, omdat ik elke dag iets anders eet. Altijd gezond met de focus op genoeg eiwitten.

Hoor graag wat je denkt.
Dat kun je zelf aanpassen naar wat ik al schreef. In cut kan 70g vet wel, in bulk vind ik het weinig, net als je eiwitten wel laag is. Je moet echt alles tracken, ook de yogidrink of biertjes

Back
Naar boven