AndroidHealthClinic

>Nieuw< en heb HULP Nodig! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hammerr

Cool Novice
Lid geworden
18 dec 2012
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
87kg
Hallo.

Ik ben een jongen van 16 jaar en me lengte is 193cm en heb een Vetprecentage van 26,1% en ben 97 Kilo.
Ben zelf een Automonteur en heb 1 dag school.
dus ben zelf al veel bezig met sleutelen en zware dingen tillen.
naast me werk doe ik al 5 jaar kickbox.
maar sinds een half jaar geleden heb ik een erge blesoure opgelopen aan me pols.
en kon niet meer werken en kickboxen dus moest stoppen.
in dat half jaar heb ik vrij weinig gesport en ben behoorlijk aangekomen =(.
Donderdag a.s. mag me gips eraf en wil weer intensief gaan kickboxen/Werken en me buikje weghebben..
wat zouden jullie me voorschrijfen als dieet en wat zal ik ernaast nog voor moeten doen om zo snel mogelijk me buikje strak te krijgen..

Alvast bedankt!
 
BB doen. Cardio krijg je al bij kickboksen.
Voedingsschema etc etc etc.....lees de stickies, dat helpt vast.
 
Yep. Maar geen "u", we zijn allemaal gelijk hier (met uitzondering van een paar borderliners).

BB en cardio hebben mij goed geholpen. Heb wel eens kickboks trainingen meegedaan met een maatje van me, was kapot. Meer dan met ff hardlopen in ieder geval. Denk dus dat het een prima combi is.

Mijn vetpercentage was way above 20% (eind november van dit jaar) en nu net onder de 16%. (dat had minder kunnen zijn, maar beginnen over wat je had kunnen halen vind ik altijd zo'n dooddoener). Alleen dat randje rond je buik, lastig kreng is dat. Maar leg me daar bij neer, meer spiermassa kweken, valt het minder op, uiteindelijk moet dat weg gaan.

Dus zou zeggen, combineer die 2.

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 13:22 ----------

net onder de 14, excuse me, is sinds pas gedane meting. Moet ook nog wennen
 
Yep. Maar geen "u", we zijn allemaal gelijk hier (met uitzondering van een paar borderliners).

BB en cardio hebben mij goed geholpen. Heb wel eens kickboks trainingen meegedaan met een maatje van me, was kapot. Meer dan met ff hardlopen in ieder geval. Denk dus dat het een prima combi is.

Mijn vetpercentage was way above 20% (eind november van dit jaar) en nu net onder de 16%. (dat had minder kunnen zijn, maar beginnen over wat je had kunnen halen vind ik altijd zo'n dooddoener). Alleen dat randje rond je buik, lastig kreng is dat. Maar leg me daar bij neer, meer spiermassa kweken, valt het minder op, uiteindelijk moet dat weg gaan.

Dus zou zeggen, combineer die 2.

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 13:22 ----------

net onder de 14, excuse me, is sinds pas gedane meting. Moet ook nog wennen

wow 14% is wel goed!
ja klopt na kickbox training ben je wel bek af.
waar ik ook mee zit is na beetje instensief bezig te zijn zweet ik behoorlijk erg..
b.v. bij het fietsen na 10 min word me rug en me voorhoofd al een beetje nat en is behoorlijk irritant.
naja heb zelf gelezen dat het door me gewicht komt.
nu zelf ben ik al beetje aan het dieeten.
maar heb geen idee of het goed is..

S'ochtends: 2 krekers met kaas. +1 glas half volle melk.
S'middags: 1 kreker met ham. +1 glas half volle melk.
S'avonds: Aardapels + Groente + stuk vlees. +1 glas half volle melk.

is dit een goeie schema zo niet graag een verbeterde schema
 
Laatst bewerkt:
Yep. Maar geen "u", we zijn allemaal gelijk hier (met uitzondering van een paar borderliners).

BB en cardio hebben mij goed geholpen. Heb wel eens kickboks trainingen meegedaan met een maatje van me, was kapot. Meer dan met ff hardlopen in ieder geval. Denk dus dat het een prima combi is.

Mijn vetpercentage was way above 20% (eind november van dit jaar) en nu net onder de 16%. (dat had minder kunnen zijn, maar beginnen over wat je had kunnen halen vind ik altijd zo'n dooddoener). Alleen dat randje rond je buik, lastig kreng is dat. Maar leg me daar bij neer, meer spiermassa kweken, valt het minder op, uiteindelijk moet dat weg gaan.

Dus zou zeggen, combineer die 2.

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 13:22 ----------

net onder de 14, excuse me, is sinds pas gedane meting. Moet ook nog wennen

Sorry hoor, maar hoe ga jij van 20+% naar 14-% in 2 weken?
 
Van september naar december, dus kan prima, gaat in begin ook hard en mezelf gruwelijk hard aangepakt. En Ja, november moet september zijn, ben er niet helemaal bij. Iets minder verwarrend nu ?
 
S'ochtends: 2 krekers met kaas. +1 glas half volle melk.
S'middags: 1 kreker met ham. +1 glas half volle melk.
S'avonds: Aardapels + Groente + stuk vlees. +1 glas half volle melk.

is dit een goeie schema zo niet graag een verbeterde schema

Veels te weinig, met niks eten val je echt niet goed af. Dit is crashdieten...
Wat jij moet doen:
Naar giantpt.com gaan, daar je caloriebehoefte uitrekenen door middel van die formules daar (beste is de vvm berekening)
Dan ga je een goed schema op maken, waarbij je de keuze maakt of je gaat cutten of bulken
in jouw geval zou ik gaan bulken, dus tussen de 200 en 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten.
Begin met Rippetoe starting strenght programma of Stronglifts 5x5.

Succes

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 14:05 ----------

Van september naar december, dus kan prima, gaat in begin ook hard en mezelf gruwelijk hard aangepakt. En Ja, november moet september zijn, ben er niet helemaal bij. Iets minder verwarrend nu ?

Dan nog een ziekelijke prestatie, je moet wel spiermassa zijn verloren
 
Bedankt ik zou even kijken!

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 14:09 ----------

Veels te weinig, met niks eten val je echt niet goed af. Dit is crashdieten...
Wat jij moet doen:
Naar giantpt.com gaan, daar je caloriebehoefte uitrekenen door middel van die formules daar (beste is de vvm berekening)
Dan ga je een goed schema op maken, waarbij je de keuze maakt of je gaat cutten of bulken
in jouw geval zou ik gaan bulken, dus tussen de 200 en 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten.
Begin met Rippetoe starting strenght programma of Stronglifts 5x5.

Succes

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 14:05 ----------



Dan nog een ziekelijke prestatie, je moet wel spiermassa zijn verloren




hoeveel zou ik moeten afvallen om een strak buikje te krijgen?

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 14:15 ----------

Ik snap niks van die site..
graag wat hulp..
ik ben 193cm lang weeg 97Kilo en me VP = 26,1%
 
Laatst bewerkt:
Dan nog een ziekelijke prestatie, je moet wel spiermassa zijn verloren

Ook ziekelijk, voel me er ook niet topfit bij. Spiermassa: standaard spiermassa, dus geen BB spiermassa, hooguit hetgeen wat ergens nog onder zat van die 5 jaar achter elkaar knallen op jonge leeftijd. Vorm is er wel, qua lichaam, maar naar BB termen van beginnersniveau. Samen met een veel lager vetpercentage ook hetgeen waar ik mee (opnieuw) wilde beginnen.

Overigens ook al lange tijd met schouderblessure te maken gehad, inmiddels aan de beterende hand en weer deels serieus aan het bouwen. Al die tijd dus alleen een beetje onderhoud kunnen plegen en cardio.

Eten: way below onderhoud al die tijd, nu weer op onderhoud. ALs ik voluit kan trainen dan erboven, 14 is voor mij prima na jaren met een pens gelopen te hebben.
 
Ook ziekelijk, voel me er ook niet topfit bij. Spiermassa: standaard spiermassa, dus geen BB spiermassa, hooguit hetgeen wat ergens nog onder zat van die 5 jaar achter elkaar knallen op jonge leeftijd. Vorm is er wel, qua lichaam, maar naar BB termen van beginnersniveau. Samen met een veel lager vetpercentage ook hetgeen waar ik mee (opnieuw) wilde beginnen.

Overigens ook al lange tijd met schouderblessure te maken gehad, inmiddels aan de beterende hand en weer deels serieus aan het bouwen. Al die tijd dus alleen een beetje onderhoud kunnen plegen en cardio.

Eten: way below onderhoud al die tijd, nu weer op onderhoud. ALs ik voluit kan trainen dan erboven, 14 is voor mij prima na jaren met een pens gelopen te hebben.

Doe je goed, respect!

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 14:23 ----------

www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Laatste formule, lees wel het eerste deel even door
 
Ik snap niks van die site..
graag wat hulp..
ik ben 193cm lang weeg 97Kilo en me VP = 26,1%
 
Bedankt ik zou even kijken!

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 14:09 ----------






hoeveel zou ik moeten afvallen om een strak buikje te krijgen?

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 14:15 ----------

Ik snap niks van die site..
graag wat hulp..
ik ben 193cm lang weeg 97Kilo en me VP = 26,1%

Ten eerste is dat niet zo makkelijk te zeggen, je zult niet alleen vet verliezen.
Jij wilt naar een vp van 15%?
Je wilt dus 11,1% verliezen.
Je zult ongeveer 84 kg gaan wegen dan, ervan uitgaand dat je nauwelijks spiermassa verliest
 
Ten eerste is dat niet zo makkelijk te zeggen, je zult niet alleen vet verliezen.
Jij wilt naar een vp van 15%?
Je wilt dus 11,1% verliezen.
Je zult ongeveer 84 kg gaan wegen dan, ervan uitgaand dat je nauwelijks spiermassa verliest

Ja ik vind dat wil ik wel zien op me weegschaal en in de spiegel.
maar ik snap niks van hoeveel kcal ik moet eten en wat niet..
zou je me willen helpen met me voedings shema
 
Luister, het is niet zo dat ik je voedingsschema ga maken. Zoek eerst maar eens op Rippetoe op google, lees dat door.
Dan alle sticky's bovenaan training en voeding. Voeding is het belangrijkst dat je dat helemaal kent.
Dan bekijk je mijn advies nog eens, dat zul je dan snappen.
Dan kun je beginnen aan een schema maken.

Dit doe je echt niet in 10 minuten, dus ik zou er even voor gaan zitten
 
Back
Naar boven