MuscleMeat

Nieuw en ongeduldig. help aub (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hulshof85

Cool Novice
Lid geworden
27 nov 2015
Berichten
59
Waardering
10
Lengte
1m84
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik ben nog maar 4 weken geleden begonnen om serieus te trainen/eten etc.
Door de jaren heen wel genoeg krachttraining gedaan maar altijd maar wat aangekloot en nooit serieus met mijn voeding bezig geweest.

Mijn stats 4 weken geleden waren:

184 cm
30jaar
94 kg
26,4% vetpercentage
Buikomtrek: 100cm

Nu ben ik van mezelf enorm ongeduldig en wil ik (wie niet) na 1 dag op 10% vetpercentage zitten.
Gelukkig weet ik dat ik realistisch moet zijn vooral geduld moet hebben maar ik heb persoonlijk geen flauw idee of ik in de goede richting bezig ben.
4 weken geleden heb ik dus bij mezelf drastisch de knop omgezet.
Alles gaat nu veranderen maar als ik het doe dan doe ik het ook goed.

En vooral door heel voor informatie te winnen via google maar vooral ook hier heb ik DENK IK voor mezelf een goed programma gemaakt kwa voeding en training. en rust uiteraard.

Mijn stats na 4 weken:
89 kg
20,5 % vetpercentage
Buikomtrek: 92cm

Mijn gevoel is dubbel: Ene keer denk ik, ik ga goed!
Andere dag komt die ongeduld die mij demotiveerd.

Nu zou ik heel graag van jullie (de ervaren mensen) willen weten hoe ik ervoor sta.

In de bijlage mijn voedingschema.

Ik train 5 dagen Split:

Ma Borst - Triceps - Abs
Di Rug - Biceps
Wo Schouders - Abs
Do Borst - Kuiten
Vr Benen

Cardio probeer ik 3x 20min per week te doen maar dit lukt me niet altijd. Is dit erg?

Supplementen die ik gebruik:
Whey Shake
Creatine
Green tea capsules
Amino tijdens training
Multi Vitamine

Klopt, veel supps terwijl ik net begonnen ben, maar ik wil alles aanpakken, bijna alles.
Ook hier speelt mijn ongeduld natuurlijk een grote rol



Mij eerste doel:
15% vetpercentage
Kg maakt mij niet heel veel uit want wil uiteraard ook massa opbouwen.

Is er voor jullie enigzins een inschatting te maken hoever ik van mijn doel afzit als ik op deze manier doorzet?


Elke op of aanmerking word gewaardeerd.



Alvast bedankt!

Mijn macros.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig toch? Geduld moet je echt hebben in deze sport en anders stop je toch over een half jaar, jaar of misschien wel pas over 3 jaar.
Het kost gewoon allemaal tijd en moeite.

Je voedingsschema vind ik er best netjes uitzien.
Waarom pak je rug op dinsdag en donderdag? Zou dan bv je vr en donderdag wisselen als je rug 2x wilt doen.
 
Goed bezig toch? Geduld moet je echt hebben in deze sport en anders stop je toch over een half jaar, jaar of misschien wel pas over 3 jaar.
Het kost gewoon allemaal tijd en moeite.

Je voedingsschema vind ik er best netjes uitzien.
Waarom pak je rug op dinsdag en donderdag? Zou dan bv je vr en donderdag wisselen als je rug 2x wilt doen.

Foutje inderdaad. Ik train 2x borst. (aangepast)
Vind dit een prettige training of is dit niet slim?

Ik dacht; wat extra boost en massa op de borst zal geen kwaad kunnen?
 
Foutje inderdaad. Ik train 2x borst. (aangepast)
Vind dit een prettige training of is dit niet slim?

Ik dacht; wat extra boost en massa op de borst zal geen kwaad kunnen?
Je kan borst zeker 2x in de week pakken als je hem extra wil pakken.
Maar op deze manier train je je borst weer een dag na schouders, dus ook hier zou ik je vrijdag en donderdag omwisselen.
 
Je kan borst zeker 2x in de week pakken als je hem extra wil pakken.
Maar op deze manier train je je borst weer een dag na schouders, dus ook hier zou ik je vrijdag en donderdag omwisselen.


bedankt voor de tip

en als ik de woensdag en vrijdag omdraai?
 
Ik probeer elke training 20 minuten cardio te doen. Is voor mij wel de minimale must als ik wil cutten.
Verder zou ik persoonlijk woensdag en vrijdag omruilen ja, dat is een persoonlijke voorkeur, moet je zelf weten. In die tijd pakte ik ook borst twee keer per week. Nu een UB / LB schema, dus heb ik sowieso borst twee keer.
Je zult geduld moeten hebben. Ik kom ook van een VP van 30% af, zat 2 weken geleden op 19,3% (sinds juli 2015 bezig). Het gaat langzaam af en toe, maar wel op een gezonde manier. Dat is het belangrijkste.

Keep up the good work!
 
Ik probeer elke training 20 minuten cardio te doen. Is voor mij wel de minimale must als ik wil cutten.
Verder zou ik persoonlijk woensdag en vrijdag omruilen ja, dat is een persoonlijke voorkeur, moet je zelf weten. In die tijd pakte ik ook borst twee keer per week. Nu een UB / LB schema, dus heb ik sowieso borst twee keer.
Je zult geduld moeten hebben. Ik kom ook van een VP van 30% af, zat 2 weken geleden op 19,3% (sinds juli 2015 bezig). Het gaat langzaam af en toe, maar wel op een gezonde manier. Dat is het belangrijkste.

Keep up the good work!

Ja ik moet denk ik ook echt meer cardio doen. vind alles tof om te doen maar de cardio.. pff.. niet lui voor ofzo hor maar vind het zo saai haha :)
 
Ja ik moet denk ik ook echt meer cardio doen. vind alles tof om te doen maar de cardio.. pff.. niet lui voor ofzo hor maar vind het zo saai haha :)
Ik snap je struggles hoor, had hier aan het begin ook super veel moeite mee. Nu ondertussen dik een jaar verder en sta soms zelfs 1 uur lang cardio te doen. De een ligt het wat meer dan de ander, dat weet ik, maar probeer jezelf echt te dwingen die 3x20 minuten per week te pakken. Daarmee verbrand je net ff dat extra beetje vet tijdens je workout. Ik doe het zelf na de krachttraining, even de allerlaatste energie eruit gooien.
 
Weet niet of iemand het nu leest maar ben nu 2 maanden verder.

Mijn stats nu:

87 kilo
vetpercentage 16,5 %
Buikomtrek: 87cm


IK GA ALS EEN RAKET en voel me mega goed :)
 
Gaat lekker ! Volhouden!
 
vetpercentage is inmiddels 14% en mijn gewicht maar met 1 kilo afgenomen TOP!!
 
Goed bezig! Rome is ook niet in één dag gebouwd :)
 
Eet je gevarieerd? Want dan zou ik de multi vitaminen weglaten om wat te besparen.
 
Eet je gevarieerd? Want dan zou ik de multi vitaminen weglaten om wat te besparen.

jawel maar die vitaminen zijn de kosten niet vind ik persoonlijk
 
Goed bezig! Rome is ook niet in één dag gebouwd :)

Thanks! klopt zeker haha
Maar dit wens dat dat wel kon was er toen waarschijnlijk ook al :D
 
jawel maar die vitaminen zijn de kosten niet vind ik persoonlijk
Het zit hem er meer in dat ze volledig overbodig zijn als je gevarieerd genoeg eet.

Sommige multi vitaminen kunnen zelf schadelijk zijn door een overschot.
 
Het zit hem er meer in dat ze volledig overbodig zijn als je gevarieerd genoeg eet.

Sommige multi vitaminen kunnen zelf schadelijk zijn door een overschot.

klopt, het is een extra aanslag op de lever.

Het is bij mij meer dat ik niet zeker weet of ik genoeg binnen krijg. Denk het eerlijk gezegd wel
 
Back
Naar boven